Skip to main content

Hallo,

 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001 is niet te gebruiken op een fritzbox . Enige updates wanneer dit wel weer werkt? 85b1bd087b6604def1b004eb54aed061.png
https://gyazo.com/85b1bd087b6604def1b004eb54aed061

Hoi @Julian Borghuis, dat gaat niet werken. Wanneer je een andere ‘router’ dan de EB in gebruik hebt kunnen we de aangesloten apparatuur niet uitmeten. Je kunt alleen met een kpn Experia Box gebruik maken van de tool.  

Edit: aanvulling.

Heb je een oude tv-ontvanger (VIP 1853) ? Dan kun je gebruik maken van de online service tool om gratis je tv-ontvanger om te ruilen. De nieuwe ontvangers zijn minder storingsgevoelig en hebben nog een aantal andere voordelen;

  • Netflix app
  • Youtube kijken
  • Sneller zappen

De tool is niet bestemd om goed functionerende recente tv-ontvangers om te ruilen voor een 4K-ontvanger. 


Waarschijnlijk gaat dat nooit werken met een andere router dan de Experiabox / KPN Box.

Dus bellen. U betaald niet voor niets voor de Tech Desk :wink:


Hoi @Julian Borghuis, dat gaat niet werken. Wanneer je een andere ‘router’ dan de EB in gebruik hebt kunnen we de aangesloten apparatuur niet uitmeten. Je kunt alleen met een kpn Experia Box gebruik maken van de tool.  

Dan komt mijn volgende vraag,

Kan ik de 4k ontvanger ontvangen voor het testen in de testpilot? Heb Fred al gevraagd op whatsapp maar is daar niet in mogelijk heid tot om dat te doen ivm hij thuis zit. Hij zei dat ik misschien dit ook kon proberen, misschien kunnen jullie helpen?


Helaas niet @Julian Borghuis, dit kan alleen als je overstapt op het 4K pakket. Ik heb dit recent ook moeten doen. Niemand krijgt helaas zomaar een 4k ontvanger, want dat zou betekenen dat als er ééntje dit wil, er meteen een heleboel klanten dit ook willen.  Dit zal een enorme druk leggen op het logistieke proces en is niet duurzaam.


Helaas niet @Julian Borghuis, dit kan alleen als je overstapt op het 4K pakket. Ik heb dit recent ook moeten doen. Niemand krijgt helaas zomaar een 4k ontvanger, want dat zou betekenen dat als er ééntje dit wil, er meteen een heleboel klanten dit ook willen.  Dit zal een enorme druk leggen op het logistieke proces en is niet duurzaam.

En als ik dan weer terug ga naar normale hd tv kan ik die kastjes dan houden?


En als ik dan weer terug ga naar normale hd tv kan ik die kastjes dan houden?

Nee, dan zul je de 4k ontvangers weer moeten retourneren en dan zal je HD ontvangers (2952/2260) toegestuurd krijgen. 


Hmmmmm,

 

Ik hoop dat fred misschien we nog kan helpen of andere kpn medewerkers ondanks jouw antwoord,

Wel bedankt


Niet ten nadele van jou Julian, maar ik hoop het niet. Dat zou niet eerlijk zijn voor klanten die nu 2,50 euro per maand extra betalen voor 4K.  Want als jij het gratis zou krijgen, zou het betekenen dat ik het ook gratis zou mogen krijgen en dat denken al die klanten met een betaald 4k pakket dan ook. 


Niet ten nadele van jou Julian, maar ik hoop het niet. Dat zou niet eerlijk zijn voor klanten die nu 2,50 euro per maand extra betalen voor 4K.  Want als jij het gratis zou krijgen, zou het betekenen dat ik het ook gratis zou mogen krijgen en dat denken al die klanten met een betaald 4k pakket dan ook. 

Hoo,

 

Ik ben niet van plan om 4k te krijgen hoor?

Ik dacht dat dit met een permissie systeem ging? Want als het goed is zijn de hd ontvangers ook voor 4k geschikt?


Hallo @Julian Borghuis,

Alle bestaande klanten houden hun HD ontvanger, nieuwe klanten krijgen een 4k ontvanger zonder 4k pakket. Maar hier op het forum zijn al tientallen verzoeken geweest of ze niet gratis hun hd ontvanger mogen ruilen tegen een 4k ontvanger. Er is vanuit KPN de regel gesteld dat je tegen de meerprijs van 2,50 euro p.m. je ontvanger mag ruilen. Als jij nu gratis een 4k ontvanger krijgt, dan lezen al mensen dit ook die nu €2,50 extra betalen (waaronder ik, want ik doe het echt niet voor het 4k pakket) en krijg je oneerlijke situaties en dat is niet wenselijk. 


Hallo @Julian Borghuis,

Alle bestaande klanten houden hun HD ontvanger, nieuwe klanten krijgen een 4k ontvanger zonder 4k pakket. Maar hier op het forum zijn al tientallen verzoeken geweest of ze niet gratis hun hd ontvanger mogen ruilen tegen een 4k ontvanger. Er is vanuit KPN de regel gesteld dat je tegen de meerprijs van 2,50 euro p.m. je ontvanger mag ruilen. Als jij nu gratis een 4k ontvanger krijgt, dan lezen al mensen dit ook die nu €2,50 extra betalen (waaronder ik, want ik doe het echt niet voor het 4k pakket) en krijg je oneerlijke situaties en dat is niet wenselijk. 

En dat blijf ik zo krom vinden he?

de nieuwe klanten mogen weer van het mooie nieuwe apperatuur gebruik maken zonder enige kosten.

Zelfde voor die superwifis (waar ik daarnaast wel 2 heb van gewonnen via een giveaway)

 

Ik vind het belachelijk dat KPN het zo doet, aan de andere kant snap ik het wel, mensen trekken, maar kom op, KPN is binnen een aantal jaar straks nog de enige provider..


Ligt eraan, ik vind het niet zo krom als je misschien denkt Julian. KPN staat bekend als de groenste provider van Nederland. Als je aan al die klanten die KPN heeft ontvangers gaat omruilen die goed werken zal er een enorme impact op het milieu betekenen. Er komen duizenden HD ontvangers op de plastic stapel omdat er nieuwe ontvangers uitgedeeld worden. 

Wat denk je wat er gebeurd met al die modems en ontvangers die terugkomen? Die worden gewoon weer netjes opgeknapt en opnieuw gebruikt, want ze doen het nog perfect. Dat kan ik KPN alleen maar aanprijzen. 
Nieuwe klanten hebben nog geen apparatuur in huis, dus het is logisch dat hun dan het nieuwste krijgen. 


Ligt eraan, ik vind het niet zo krom als je misschien denkt Julian. KPN staat bekend als de groenste provider van Nederland. Als je aan al die klanten die KPN heeft ontvangers gaat omruilen die goed werken zal er een enorme impact op het milieu betekenen. Er komen duizenden HD ontvangers op de plastic stapel omdat er nieuwe ontvangers uitgedeeld worden. 

Wat denk je wat er gebeurd met al die modems en ontvangers die terugkomen? Die worden gewoon weer netjes opgeknapt en opnieuw gebruikt, want ze doen het nog perfect. Dat kan ik KPN alleen maar aanprijzen. 
Nieuwe klanten hebben nog geen apparatuur in huis, dus het is logisch dat hun dan het nieuwste krijgen. 

Naja, waarom geen gebruikte?


Naja, waarom geen gebruikte?

Dan kom je weer hier op uit :


Dat zou niet eerlijk zijn voor klanten die nu 2,50 euro per maand extra betalen voor 4K.  Want als jij het gratis zou krijgen, zou het betekenen dat ik het ook gratis zou mogen krijgen en dat denken al die klanten met een betaald 4k pakket dan ook. 

 


Je betaalt geen €2,50 extra voor die TV ontvanger maar voor het kunnen kijken naar die drie 4K zenders en een handje vol 4K titels in on-demand.

De Arris VIP5202 is de TV ontvanger die bij alle abonnementsvormen (4K of niet) geleverd wordt.

De opmerking van "Naja, waarom geen gebruikte" van @Julian Borghuis is mijns inziens dsn ook zeer terecht en al helemaal als die dingen het toch nog "perfect doen".


Je betaalt geen €2,50 extra voor die TV ontvanger maar voor het kunnen kijken naar die drie 4K zenders en een handje vol 4K titels in on-demand.

 

Maar ook voor die ontvangers min of meer. Het zou gek zijn als de ene bestaande klant het gratis krijgt en de ander niet. Het gratis omwisselen is voor bestaande klanten niet mogelijk.


Maar ook voor die ontvangers min of meer. 

Nee, zeer zeker niet. Als ik als nieuwe klant een "gewoon" KPN Hussel abonnement afsluit dan krijg ik toch echt de Arris VIP5202 geleverd en daar betaal ik dan helemaal niets extra voor. Dat is ook precies hoe het mijns inziens hoort te zijn.


Maar ook voor die ontvangers min of meer. 

Nee, zeer zeker niet. Als ik als nieuwe klant een "gewoon" KPN Hussel abonnement afsluit dan krijg ik toch echt de Arris VIP m5202 geleverd en daar betaal ik dan helemaal niets extra voor. Dat is ook precies hoe het mijns inziens hoort te zijn.

Hier zei het je

 bedankt wjb


Nee, zeer zeker niet. Als ik als nieuwe klant een "gewoon" KPN Hussel abonnement afsluit dan krijg ik toch echt de Arris VIP m5202 geleverd en daar betaal ik dan helemaal niets extra voor. Dat is ook precies hoe het mijns inziens hoort te zijn.

Ja maar daar gaat het hier niet om, als bestaande klant kun je alleen voor €2,50 upgraden naar 4k met die ontvangers. Dat kan ik niet gratis doen, dus min of meer betaal je wel voor die ontvangers. Het gratis omruilen voor iedereen ben ik door bovenstaande niet z'n voorstander van. 


Hier zei het je

 bedankt wjb

Dan zeg je KPN op en kom je over een half jaartje terug, dan krijg je ze gratis 😉

Ik sluit hierbij mijn deelname aan deze discussie. Kom steeds op hetzelfde punt weer uit. ;) 


Hier zei het je

 bedankt wjb

Dan zeg je KPN op en kom je over een half jaartje terug, dan krijg je ze gratis 😉

:expressionless:


Ja maar daar gaat het hier niet om, als bestaande klant kun je alleen voor €2,50 upgraden naar 4k met die ontvangers. 

Maar daar reageer ik ook niet op, ik reageer op de onderstaande berichten.

Nieuwe klanten hebben nog geen apparatuur in huis, dus het is logisch dat hun dan het nieuwste krijgen. 

Naja, waarom geen gebruikte?

Naja, waarom geen gebruikte?

Dan kom je weer hier op uit :

Dat zou niet eerlijk zijn voor klanten die nu 2,50 euro per maand extra betalen voor 4K.  Want als jij het gratis zou krijgen, zou het betekenen dat ik het ook gratis zou mogen krijgen en dat denken al die klanten met een betaald 4k pakket dan ook. 

 


Het gaat erom dat nieuwe klanten gratis de 5202 krijgen zonder 4k pakket omdat deze geen ontvanger in huis hebben, dus dat is logisch @wjb. Als bestaande klanten allemaal ineens de hd gaan wisselen voor de 5202 om naar hd zenders te kijken, is dat toch een enorm proces wat ook gigantisch duur uitpakt? Wie betaald dat dan indirect?  De discussie hier is dat Julian gratis een 5202 wil, in ruil voor zijn 2952/2260. Terwijl andere bestaande klanten dit niet mogen en hiervoor moeten overstappen op het 4k pakket om die 5202 te krijgen. 


Julian, Voor jou als early adaptor snap ik het goed dat je graag het allernieuwste in bezit hebt. Maar goed functionerende recente tv-ontvangers worden niet omgeruild voor een nieuwere (4K)versie. Het regelmatig (onnodig) vervangen van apparatuur is zeer milieubelastend. We zijn er trots op dat KPN tot de meest groene bedrijven ter wereld behoort, en dat houden we graag zo. Daarnaast zijn er ook economische motieven te verzinnen om niet ‘zomaar’ een tv-ontvanger om te ruilen wanneer er een nieuwer model uitkomt. Als er genoeg aan 4k modellen in omloop zijn om te recyclen komen die vanzelf in aanmerking om als vervangend model te fungeren :) 


Als bestaande klanten allemaal ineens de hd gaan wisselen voor de 5202 om naar hd zenders te kijken, is dat toch een enorm proces wat ook gigantisch duur uitpakt? 

Ik heb het toch ook helemaal niet over bestaande klanten die de TV ontvanger willen omruilen voor een Arris VIP5202. Ik hoop dat je dat nu snapt.

Het enige waar ik feitelijk op reageer is dit stukje in de conversatie.

Nieuwe klanten hebben nog geen apparatuur in huis, dus het is logisch dat hun dan het nieuwste krijgen. 

Naja, waarom geen gebruikte?

Dit is mijns inziens namelijk een volstrekt valide opmerking van @Julian Borghuis.


Reageer