Skip to main content

Hallo,

 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001 is niet te gebruiken op een fritzbox . Enige updates wanneer dit wel weer werkt? 85b1bd087b6604def1b004eb54aed061.png
https://gyazo.com/85b1bd087b6604def1b004eb54aed061

Naja, waarom geen gebruikte?

Dit is mijns inziens namelijk een zeer volstrekt valide opmerking van @Julian Borghuis.

Mijn inziens ben je dan nog steeds een bestaande klant die gratis een gebruikte 4k ontvanger wil ontvangen. Dus kom je weer in het zelfde cirkeltje.  Maargoed Nadia heeft gesproken dus helaas is het voor Julian niet mogelijk. 


Naja, waarom geen gebruikte?

Dit is mijns inziens namelijk een zeer volstrekt valide opmerking van @Julian Borghuis.

Mijn inziens ben je dan nog steeds een bestaande klant die gratis een gebruikte 4k ontvanger wil ontvangen. Dus kom je weer in het zelfde cirkeltje.  Maargoed Nadia heeft gesproken dus helaas is het voor Julian niet mogelijk. 

Ja maar toch blijf  ik bij de vraag waarom de nieuwe klant geen gebruikte apperatuur??? (ik dacht dat dat al gebeurde)

 

KPN is in vergeleken dan niet zo groen als mensen denken want, elke nieuwe klant krijgt een nieuw apperaat, en sommige mensen ruilen dus helemaal niet kwa abbonement (denk aan ouderen)

 

Dan komen er automatisch geen gebruikte apperaten vrij.

 

Ik vind na ik dit heb gehoord niet zo groen dan dat ze zeggen,


We zijn er trots op dat KPN tot de meest groene bedrijven ter wereld behoort, en dat houden we graag zo.

Maar is KPN nu werkelijk zo groen?

We weten allemaal dat de TV ontvangsrs nog altijd geen energiespaarstand hebben die er voor zorgt dat het apparaat in standby niet meer dan 0,3 watt verbruikt.

Laten we nu eens zeggen dat

  • een TV ontvanger 5,3 watt verbruikt als deze aan staat. 
  • KPN 2,5 miljoen abonnees heeft.
  • de abonnee gemiddeld 1,5 TV ontvanger heeft.
  • een TV ontvanger gemiddeld 4 uur per dag gebruikt wordt.
  • een gemiddeld huishouden per jaar zo'n 3000kWh verbruikt. (Bron)

Dat betekent dat 125 huishoudens van stroom voorzien zouden kunnen worden als KPN eindelijk die energiespaarstand eens zou activeren.

 


@wjb alleen de 5202 gebruikt in de eco modus 0.3w. Alleen heeft de laatste software versie deze eco modus moedwillig gesloopt. De andere ontvangers krijgen ook de eco modus, meen ergens op kpn.com gelezen te hebben dat die eigenlijk begin dit jaar had moeten gebeuren. Ik zoek dit er nog even bij. Kom ik zo op terug. 

Edit : Informatie toegevoegd eco modus 
 

Bron

 

 


KPN is in vergeleken dan niet zo groen als mensen denken want, elke nieuwe klant krijgt een nieuw apperaat, en sommige mensen ruilen dus helemaal niet kwa abbonement (denk aan ouderen)

Lees alles nog is terug Julian, alle antwoorden op je opmerkingen staan er. 😉


@wjb alleen de 5202 gebruikt in de eco modus 0.3w. Alleen heeft de laatste software versie deze eco modus moedwillig gesloopt. De andere ontvangers krijgen ook de eco modus, meen ergens op kpn.com gelezen te hebben dat die eigenlijk begin dit jaar had moeten gebeuren. Ik zoek dit er nog even bij. Kom ik zo op terug. 

Edit : Informatie toegevoegd eco modus 
 

Bron

 

 

Mhh we zitten bijna midden 2020


@wjb alleen de 5202 gebruikt in de eco modus 0.3w. Alleen heeft de laatste software versie deze eco modus moedwillig gesloopt. De andere ontvangers krijgen de eco modus. Meen ergens op kpn.com gelezen te hebben dat die eigenlijk begin dit jaar had moeten gebeuren. Ik zoek dit er nog even bij. Kom ik zo op terug. 

Ook de ZTE ZXV8001, Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952 verbruiken in "echte" standby 0,3 watt immers zij zijn daar wettelijk toe verplicht. Het is KPN met haar aangepaste firmware die er voor zorgt dat de TV ontvanger niet in standby gaat. Je hoeft het voor mij niet op te zoeken hoor want ik vecht hier al jaren voor.


We zijn er trots op dat KPN tot de meest groene bedrijven ter wereld behoort, en dat houden we graag zo.

Maar is KPN nu werkelijk zo groen?

Omwisselen van tv-ontvangers die defect of aan het eind van de levensloop zijn dragen bij milieuvriendelijk te ondernemen. KPN is door onafhankelijke instituten en instanties uitgeroepen tot een van de groenste bedrijven wereldwijd, en dat al jaren op rij. Duurzaamheid is een vast onderdeel in onze strategie en bedrijfsvoering.

Gebruiksgemak /- ervaring en technologische ontwikkeling staan hier op gespannen voet met elkaar. Je wilt de best mogelijke klantbeleving bieden, maar dat moet niet (te veel) ten koste gaan van de leefomgeving en de negatieve gevolgen voor het milieu dat het met zich meebrengt door omruilen van hardware.

Dat er nog ruimte voor verbetering is, zal ik niet ontkennen. Dat is naar mijn mening een terugkerend thema waarin we ons moeten blijven ontwikkelen om het iedere dag beter te  doen. Maar dat is een ander onderwerp waarover we kunnen discussiëren over hoe KPN nog groener kan worden. Laten we hier niet verder afdwalen en ontopic blijven. 


Hoi @Julian Borghuis, dat gaat niet werken. Wanneer je een andere ‘router’ dan de EB in gebruik hebt kunnen we de aangesloten apparatuur niet uitmeten. Je kunt alleen met een kpn Experia Box gebruik maken van de tool.  

Edit: aanvulling.

Heb je een oude tv-ontvanger (VIP 1853) ? Dan kun je gebruik maken van de online service tool om gratis je tv-ontvanger om te ruilen. De nieuwe ontvangers zijn minder storingsgevoelig en hebben nog een aantal andere voordelen;

  • Netflix app
  • Youtube kijken
  • Sneller zappen

De tool is niet bestemd om goed functionerende recente tv-ontvangers om te ruilen voor een 4K-ontvanger. 

 

Toch wel grappig dat je die link aangeeft

En dat je weet dat kpn tools niet werken met een andere router (fritzbox)

 

 

 


Hoi @Julian Borghuis, dat gaat niet werken. Wanneer je een andere ‘router’ dan de EB in gebruik hebt kunnen we de aangesloten apparatuur niet uitmeten. Je kunt alleen met een kpn Experia Box gebruik maken van de tool.  

Edit: aanvulling.

Heb je een oude tv-ontvanger (VIP 1853) ? Dan kun je gebruik maken van de online service tool om gratis je tv-ontvanger om te ruilen. De nieuwe ontvangers zijn minder storingsgevoelig en hebben nog een aantal andere voordelen;

  • Netflix app
  • Youtube kijken
  • Sneller zappen

De tool is niet bestemd om goed functionerende recente tv-ontvangers om te ruilen voor een 4K-ontvanger. 

Toch wel grappig dat je die link aangeeft

En dat je weet dat kpn tools niet werken met een andere router (fritzbox)

Klopt, het ziet er enigszins tegenstrijdig uit, dat moet ik toegeven. Maar dat was de vraag, achter de initiële vraag, Peter. De hele discussie sloeg eigenlijk over van onderwerp. Had het ook kunnen afsplitsen, maar dan mist het de context. Voor de leesbaarheid heb ik het zo laten staan ;)
Bovendien krijgt een nieuwe klant van KPN de Experia Box. Die kun je dus eventuele nog gebruiken voor de KPN servicetools. Alleen als je de FRITZ!Box via ons huurt, wordt je verzocht de EB terug te sturen. Heb je een eigen router gekocht, dan blijf je ook in het bezit van de Experia Box. 


het gaat erom dat je kpn tools niet kan gebruiken met een andere router als de experiabox

simpel toch

experiabox = kpn tools kun je gebruiken

andere router (fritzbox) = kpn tools kun je NIET gebruiken

Dat wou ik even melden

Dat het met een andere router dan de experiabox niet van de kpn service tools gebruik kan maken

 


het gaat erom dat je kpn tools niet kan gebruiken met een andere router als de experiabox

simpel toch

experiabox = kpn tools kun je gebruiken

andere router (fritzbox) = kpn tools kun je NIET gebruiken

Dat wou ik even melden

Dat het met een andere router dan de experiabox niet van de kpn service tools gebruik kan maken

 

Ik vind het ook een beetje krom dat je dan ook de experiabox moet inleveren, want ik wil ook wel soms van de wifi manager gebruik maken, of van de apperatuur omwisselen tool,

Dus wat is er zo erg aan om totdat jullie iets uitvinden om de fritzbox ook bij de servicetools te gebruiken, we de experiabox terug krijgen tot die tijd,….


Jij wilt gewoon altijd het nieuwste wat KPN aanbiedt, en het liefst gratis. Dat is al lang bekend. ☺️
 

Als jij er voor kiest om een Fritzbox te nemen dan kies je er voor om het beheer van je netwerk zélf te doen en dus niet de tools van KPN te gebruiken. Om die tools werkend te krijgen met de Fritzbox moet KPN weer dingen aan gaan passen in de software van de Fritzbox en dat is nu precies wat je niet wilt. 

Als je wilt dat KPN je ondersteunt moet je de ExperiaBox gebruiken.


Waarschijnlijk werken al die service tools op basis van TR-069 om informatie uit de Experia Box te verkrijgen.

Als op een router TR-069 uit gezet is, dan zullen die tools dus sowieso niet kunnen werken.

Vervolgens is ook de vraag welke functionaliteit door de TR-069 implementatie op de router ondersteund wordt.

 

Ik ben overigens heel blij dat die servicetools niet werken op mijn EdgeRouter.

Sterker nog, TR-069 wordt niet ondersteund op de EdgeRouter waardoor KPN ook niet in staat is om de devices in mijn netwerk te bekijken en om automatisch port-forwardings aan te maken naar door KPN geleverde apparatuur zoals TV ontvangers, DVS adapters en de verschillende wifi toegangspunten.


Waarschijnlijk werken al die service tools op basis van TR-069 om informatie uit de Experia Box te verkrijgen.

Als op een router TR-069 uit gezet is, dan zullen die tools dus sowieso niet kunnen werken.

Vervolgens is ook de vraag welke functionaliteit door de TR-069 implementatie op de router ondersteund wordt.

 

Ik ben overigens heel blij dat die servicetools niet werken op mijn EdgeRouter.

Sterker nog, TR-069 wordt niet ondersteund op de EdgeRouter waardoor KPN ook niet in staat is om de devices in mijn netwerk te bekijken en om automatisch port-forwardings aan te maken naar door KPN geleverde apparatuur zoals TV ontvangers, DVS adapters en de verschillende wifi toegangspunten.

Dat maakt mij echt niet uit, KPN zal er niks verkeerd mee doen..


Waarschijnlijk werken al die service tools op basis van TR-069 om informatie uit de Experia Box te verkrijgen.

Als op een router TR-069 uit gezet is, dan zullen die tools dus sowieso niet kunnen werken.

Vervolgens is ook de vraag welke functionaliteit door de TR-069 implementatie op de router ondersteund wordt.

 

Ik ben overigens heel blij dat die servicetools niet werken op mijn EdgeRouter.

Sterker nog, TR-069 wordt niet ondersteund op de EdgeRouter waardoor KPN ook niet in staat is om de devices in mijn netwerk te bekijken en om automatisch port-forwardings aan te maken naar door KPN geleverde apparatuur zoals TV ontvangers, DVS adapters en de verschillende wifi toegangspunten.

Dat maakt mij echt niet uit, KPN zal er niks verkeerd mee doen..


dat is ook een van de reden dat ik een fritzbox heb

dat kpn niet in mijn thuisnetwerk kan komen (wat wettelijk niet eens mag)

en zomaar zonder ik het weet de instellingen van mijn v10 op 0 zet

je zou maar net in het buitenland zitten en je vpn ligt er uit

ik ben HEEL blij met de fritz en zit niet op die service tools te wachten


@Hsd 

“ Jij wilt gewoon altijd het nieuwste wat KPN aanbiedt, en het liefst gratis. Dat is al lang bekend. ☺️

 

dat is bij iedereen zo als je bij bijvoorbeeld de super gratis bananen krijgt moet je kijken hoe snel die bak leeg is

terwijl die graaiers nooit bananen eten

gratis en voor nop staan ze in de rij echt mens eigen


Reageer