Skip to main content

Apple Music is NIET beschikbaar op dit apparaat!

Een soundbar en geen Apple Music ?????

Dit lijkt op koppelverkoop.
Spotify is wel te installeren !
Vreemd, In de winkel was Apple Music wel een van de verkoopargumenten? 

Het is een nieuw product, maar even afwachten of men deze en ander opmerkingen van gebruikers gaat oppakken. Zo niet dan gaat deze “soundbar” gewoon terug.

Wat een vreemd verontwaardigd bericht om hier te plaatsen in een forum waar klanten van KPN elkaar proberen te helpen.
Als u een klacht hebt, kunt u beter even terug gaan naar de winkel of bellen met 0800-0402 of online een klacht indienen.

Daarnaast kunt u uw Apple Music toch gewoon streamen? 

Op de Soundbox en ook de DIW7022 (KPN tv+ box) zit Android.

Op de Soundbox Android tv 12 en op de DIW7022 Android tv 11

Apple en Android werkt nooit erg lekker samen.

Je zegt Soundbar?

Heb je een soundbar gekocht of bedoel je de Soundbox? 

Ik zie al een hele topic over dit onderwerp.

Zie ook hier.

Kan je die niet installeren uit de app store?

Het is een soundbox . De verwijzing van joop2011 is hier niet van toepassing. App store  blijft melden dat de apparatuur niet geschikt is. Uiteraard ga ik naar de klantenservice als het niet gaat werken. Dit bericht was ook bedoeld om toekomstige gebruikers te informeren. Lijkt erop dat ik eigenlijk niet hier moet wezen.

Casten is een oplossing, maar is niet wat ik verwacht als ik Soundbox aanschaft.

Bedankt voor de reacties.

Maak gebruik van de google assistent, koppel Apple Music aan het account, en je kan muziek afspelen via apple music op de soundbox. 

Hallo Rob,

Met Google assistent kan ik wel de app vinden maar ik kan er NIETS mee doen. De app is niet geschikt voor dit apparaat.

Bedankt voor het meedenken maar dit is niet de oplossing.

groetjes, Paul.

P . J S schrijft: Het is een soundbox 

Correctie. Het is een Android-TV soundbox.

Apple music werkt echter inderdaad niet op niet-Apple tv's en streaming apparaten. Het werkt ook niet op m'n Nokia 8000 of Google Chromecast 4k.

Apple heeft deze dienst tot op heden niet compatibel gemaakt met Android-TV en Google-TV.

De app stáát in de Google Play Store maar is niet bedoeld voor en werkt niet op Android-TV en Google-TV. Daardoor kun je 'm wel downloaden maar niet gebruiken; hij geeft geen toegang.
Wel op Android en Google apparaten als smartphone, tablet, Android auto e.d. Diezelfde Google Play Store staat op dit soort apparaten.

Voor Apple music moet je toch echt ‘iets’ van Apple zelf hebben. Apple TV box met soundbar ofzo. En Apple zal toch ook wel iets van een speaker hebben met ingebouwde Apple music?

Hallo Rob,

Met Google assistent kan ik wel de app vinden maar ik kan er NIETS mee doen. De app is niet geschikt voor dit apparaat.

groetjes, Paul.

Heb het net geprobeerd en Apple Music gekoppeld onder Muziek in de Google Assistant app. Via stem opdracht wordt in mijn voorbeeld The Beatles gestart, en komt Apple Music in beeld op de tv , met het nummer wat wordt afgespeeld op de Soundbox.

Een app gebruik ik dus niet op deze manier.

Hallo Rob,

groetjes, Paul.

Heb het net geprobeerd en Apple Music gekoppeld onder Muziek in de Google Assistant app. Via stem opdracht wordt in mijn voorbeeld The Beatles gestart, en komt Apple Music in beeld op de tv , met het nummer wat wordt afgespeeld op de Soundbox.

Een app gebruik ik dus niet op deze manier.

Hoera, het werkt.

Hiermee is mijn probleem opgelost.

op mijn tablet Google assistent geïnstalleerd.

via mijn account instellingen, keuze muziek, Apple Music gekoppeld.

met de stemopdracht in Google assistent op de KPN TV+ Soundbox, wordt Apple Music gestart en de playlist afgespeeld.

Bedankt. Top !

Hallo ​@P. J S, Apple Music is enkel beschikbaar voor Apple producten. Op het besturingssysteem van de KPN Soundbox werkt het inderdaad niet. De Soundbox maakt gebruik van Android. 

Ik zie wel enkele mooie tips vanuit de community waarmee het jou dan toch is gelukt. Veel luisterplezier! 

Reageer