Skip to main content

Op 1 HDMI ingang heb ik mijn KPN+ box en op de andere HDMI ingang heb ik mijn Apple TV. Mijn Apple TV had ik altijd zo ingesteld dat hij mijn Apple TV en mijn TV uitzetten. Maar nu kan ik dat met mijn KPN+ box hetzelfde, maar dan gaat mijn TV en KPN+ box uit. Alleen reageert mijn Apple TV ook op de KPN afstandsbediening. Mijn Apple TV start zelfs op en het lampje blijft dan maar knipperen een minuut lang zo ongeveer en komt dan tot stilstand. Wat betekend dit dan? En hoe kan ik er voor zorgen dat de KPN AB niet meer reageert op mijn ATV?

Komt door HDMI CEC. 

En de functie "apparaten elkaar onderling bedienen".

Zet dat uit in naar keuze de tv+ of de Apple TV box.


 

Komt door HDMI CEC. 

En de functie "apparaten elkaar onderling bedienen".

Zet dat uit in naar keuze de tv+ of de Apple TV box.

HDMI CEC staat uit op de KPN+ box, in de Apple TV kan ik deze functie niet vinden. Mijn Apple TV gaat pas aan als ik de source knop van de KPN AB indruk, gek genoeg.


Raar. Maar daar doe je niks aan.

Als mijn moeder de Bluray speler aan zet om een CD te draaien gaat de televisie aan op ‘Google movies’. rara.

btw ze heeft nauwelijks dvd's en geen brd's. Maar deze heeft uitgangen die makkelijker zijn met haar soundbar. 


Als het goed is gaat jouw Apple TV aan als de hdmi ingang waar deze op aangesloten is geselecteerd wordt, klopt dat?


Nou, ik had hem op dat moment op HDMI 2, dat is mijn KPN box, en ik klikte op source en toen ging mijn Apple TV aan.


Nou, ik had hem op dat moment op HDMI 2, dat is mijn KPN box, en ik klikte op source en toen ging mijn Apple TV aan.

Het is toch ook precies de functie van de source knop om de actieve ingang van de televisie te veranderen?


Maar dan gaat mijn Apple TV dus mee aan, terwijl ik dat niet wil. Ik wil mijn Apple TV gewoon met ATV AB bedienen en niet met mijn KPN AB.


Maar dan gaat mijn Apple TV dus mee aan, terwijl ik dat niet wil. Ik wil mijn Apple TV gewoon met ATV AB bedienen en niet met mijn KPN AB.

Dan zal je de HDMI CEC instellingen op de televisie moeten veranderen immers nu gaat jouw Apple TV aan zodra HDMI 1 geactiveerd wordt, ongeacht met welke afstandbediening je HDMI 1 activeert.


Ik heb geen HDMI CEC settings op mijn Apple TV, tenminste ik weet niet waar ik dat uit of aan moet zetten en op mijn KPN box staat het op uit.


Maar staat het op het televisietoestel ook uit?

En een Apple TV heeft absoluut zeker ook hdmi cec. 

(...) en op mijn KPN box staat het op uit.

Met de bron knop bedien je het televisietoestel. Dat staat los van de kpn+ box.

Zet hdmi cec uit in je televisietoestel en het is ook opgelost. 

Om het in je tv menu te vinden, fabrikanten geven er verschillende namen aan:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/hdmi-cec-benamingen/ 


Maar staat het op het televisietoestel ook uit?

En een Apple TV heeft absoluut zeker ook hdmi cec. 

(...) en op mijn KPN box staat het op uit.

Met de bron knop bedien je het televisietoestel. Dat staat los van de kpn+ box.

Zet hdmi cec uit in je televisietoestel en het is ook opgelost. 

Om het in je tv menu te vinden, fabrikanten geven er verschillende namen aan:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/hdmi-cec-benamingen/ 

Easylink stond op aan op mijn Philips 4K TV inderdaad, that does the trick.


Reageer