Skip to main content

Ik heb een Apple TV 3. Het lukt niet om KPN ITV te streamen. 
 

Krijg vanuit de app de melding dat dit niet wordt ondersteund. Enig idee? Of moet ik een Apple TV 4 aanschaffen? 
 

 

Hoi @Koen1980, welkom. Helaas klopt dit. Apple TV 3 draait op Airplay 1. Wij ondersteunen alleen Airplay 2.


Beste Erik,

 

Apple TV 4 aangeschaft. KPN ITV heeft heel even gewerkt. Hoor audio, krijg geen beeld en constant bufferen. 
 

Heb de stroom er al afgehaald, opnieuw opgestart en helaas.

 

tips hoe dit op te lossen? 
 

op mijn iPhone werkt de kpn iTV prima. 


Helaas zijn er veel meer actuele meldingen van zwart beeld met geluid op iPhone en iPad te vinden op het forum. Er zal vast een correlatie zijn met de problemen die jij ervaart met de Apple TV 4.


Apple is goed, veilig en degelijk spul, hier ook Apple devices. Maar het is te snel ‘verouderd’ zodat je nieuw ‘moet’ blijven kopen om bij te blijven.
Wat dat betreft vind ik Android toch gebruiksvriendelijker. 


Maar het is te snel ‘verouderd’ zodat je nieuw ‘moet’ blijven kopen om bij te blijven.

Maar dat is bij Android toch niet anders?

Ik dacht dat apparatuur van Apple juist langer mee zou moeten gaan dan apparatuur die op Android draait. Ander punt is natuurlijk dat de afschrijving van apparatuur o.b.v. Android veelal lager is bij een gelijke duur omdat de nieuwprijs lager is. Als je die apparatuur even snel zou afschrijven dan is de afschrijvingsperiode dus kleiner en kan je tegen dezelfde kosten eerder een nieuw apparaat kopen dat weer 100% up to date is.


Heb ook een google chromecast ultra (nieuw) en daarmee exact hetzelfde probleem. Heb ook kabel in mijn woning en ga denk ik maar een jaartje ziggo proberen. Heb ook al contact gehad met de kpn helpdesk echter nog geen goede reactie of antwoord gekregen


Heb ook een google chromecast ultra (nieuw) en daarmee exact hetzelfde probleem. 

Ik cast heel wat af met de iTV app vanaf Android telefoon en tablet.

Mijn zoon gebruikt zelfs niet anders om in zijn studentenkamer televisie te kijken.

Dat werkt probleemloos.

Mijn vermoeden is dan ook dat dit veroorzaakt wordt door het device waarmee je cast.

Als je ook een Android telefoon of tablet hebt, cast daar dan eens mee naar die Chromecast.


Hier ook Chromecast ism iPhone en iTV app, werkt perfect. 

Helpt het wanneer je de Chromecast reset en opnieuw verbindt? 


Chromecast al meerdere malen gereset, helaas niet de oplossing. Heb ook Android telefoon waarmee het ook niet werkt. 

En de makkelijkste oplossing is om geen kpn tv te kijken 😉 Netflix, Youtube, Disney+ werkt probleemloos….alleen de KPN ITV niet. Dus dan zou ik toch denken dat het in de KPN ITV app ergens zou zitten?


Netflix, Youtube, Disney+ werkt probleemloos….alleen de KPN ITV niet. Dus dan zou ik toch denken dat het in de KPN ITV app ergens zou zitten?

Dat is iets te kort door de bocht, immers dan zou de iTV app het hier ook niet doen.

Netflix, YouTube en Disney+ ondersteunen ook de Chromecast gast-modus en de iTV app ondersteunt die niet.

Als je de Google Home app gebruikt, kan je dan de Chromecast koppelen?


Maar het is te snel ‘verouderd’ zodat je nieuw ‘moet’ blijven kopen om bij te blijven.

Ik dacht dat apparatuur van Apple juist langer mee zou moeten gaan dan apparatuur die op Android draait.


De apparatuur van Apple zou langer mee kunnen gaan, de hardware is uitstekend, als de software updates beschikbaar blijven voor ‘oudere’ (in de ogen van Apple) devices…..

@Koen1980  Ik las je andere topic met de accespoints, vermoed dat het ‘m daar ergens in zit. Daar kan ik je niet bij helpen. @wjb heeft daar wel veel verstand van. 


Ha @Koen1980, hoe staat het er nu voor? Heb je kunnen testen zonder de accespoints?


Hoi @Koen1980, welkom. Helaas klopt dit. Apple TV 3 draait op Airplay 1. Wij ondersteunen alleen Airplay 2.

Waaaat

zolang gewacht op ondersteuning (bij Telfort) dat ik nu een te oude Apple TV heb????

Handig om dat in de AppStore te vermelden dat het alleen met Apple TV 4 of hoger werkt. Scheelt heel wat vergeefse verwoede pogingen om de boel aan de praat te krijgen. 


Maar het is te snel ‘verouderd’ zodat je nieuw ‘moet’ blijven kopen om bij te blijven.

Ik dacht dat apparatuur van Apple juist langer mee zou moeten gaan dan apparatuur die op Android draait.


De apparatuur van Apple zou langer mee kunnen gaan, de hardware is uitstekend, als de software updates beschikbaar blijven voor ‘oudere’ (in de ogen van Apple) devices…..

@Koen1980  Ik las je andere topic met de accespoints, vermoed dat het ‘m daar ergens in zit. Daar kan ik je niet bij helpen. @wjb heeft daar wel veel verstand van. 

@Anneke-Anna De updates blijven juist langer beschikbaar bij Apple.  Mijn Apple TV 3 werkt nog steeds uitstekend en krijgt ook nog software updates. Het is juist een keuze van KPN om de meest in omloop zijnde Apple TV niet te ondersteunen. 
Dus jouw verklaring gaat in dit geval echt niet op. 


Het is juist een keuze van KPN om de meest in omloop zijnde Apple TV niet te ondersteunen. 

Dat vraag ik me echt af. Ik denk dat het KPN eigenlijk helemaal niet te doen is om de Apple TV maar om de smart-TV's met Airplay 2. De markt daarvoor is veel groter.

Met dat in gedachte snap ik heel goed dat KPN alleen Airplay 2 ondersteunt.


Het is juist een keuze van KPN om de meest in omloop zijnde Apple TV niet te ondersteunen. 

Dat vraag ik me echt af. Ik denk dat het KPN eigenlijk helemaal niet te doen is om de Apple TV maar om de smart-TV's met Airplay 2. De markt daarvoor is veel groter.

Met dat in gedachte snap ik heel goed dat KPN alleen Airplay 2 ondersteunt.

 

Oeps, daar had ik nooit aan gedacht. Wist nieteens dat AirPlay op een smart tv kon. Die van ons zeker niet. 
Er staat dus Apple software op een niet Apple apparaat? Dat had ik ook niet verwacht.

Ik loop dus vreselijk achter met mn apparatuur en kennis


Ik heb een Apple TV 3. Het lukt niet om KPN ITV te streamen. 
 

Krijg vanuit de app de melding dat dit niet wordt ondersteund. Enig idee? Of moet ik een Apple TV 4 aanschaffen? 
 

 

Hier hetzelfde. Maar ik lees hier ook dat een Apple TV 4 en een Chromecast Ultra HD andere problemen geeft. Dan heb je wel geluid, maar geen beeld. Dat heb ik trouwens ook wel een paar keer met de Apple TV 3 gehad. 
Wat wel werkt, is een Chromecast. Maar dan niet de 4K versie. Ik heb ooit een gebruikte gekocht voor nog geen € 8,- En die werkt nog steeds goed!.

Ik denk dat ik nog zo’n gebruikte goedkope Google Chromecast ga kopen.Dan ben ik voorlopig van de problemen af.