Skip to main content

Ik zie dat er al diversen topics zijn geweest over de AppleTV App.  Ook al jaren geleden, en nog is de APP er niet. Waarom niet vraag ik me af. Omdat het van Apple is? En geen Android. Dat zal het niet zijn, want de APP staat gewoon op Google TV.  Begrijp het niet. Gisteren is KPN TV bij mij geïnstalleerd, de monteur zag bij het aansluiten van de TV dat ik gebruik maakte van Google TV adapter. Nou die heb je niet meer nodig, zei hij, want er zit een chromecast in het KPN kastje.  Vond de gedachte wel mooi, maar ben toch weer terug gegaan naar de Google TV adapter. Omdat daar bijvoorbeeld wel de  Apple TV app opstaat.( Los van de beeldkwaliteit instellingen, standaard op UHD waardoor het beeld te donker is voor de meeste kanalen als er geen sprake is van een UHD uitzending. Dus gebruik standaard SD instelling om TV te kijken, en via de google tv adapter kijk ik streamingsdiensten)). Hoop  toch dat de KPN er ooit voor kiest de AppleTV toe te voegen. Heb er weinig vertrouwen in dat het gebeurt, want zoals ik al zei loopt de “discussie” al jaren.

Apple TV sideloaden op TV+

Tv+ > Playstore > Browser en File Commander > Installeren 

Tv+ > Instellingen > Apparaat > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > Browser en File Commander > Aan.

Tv+ > Browser > Google > Apkmirror.com > Apple TV > Apple Tv (Android TV) 13.5.0 by Apple > 13.5.0 APK > Download APK > Verzoek om toestemming > Toestaan > Download .

Tv+ > File Commander > Toestaan > Downloads > Apple TV > Installeren > Gereed. 


Het sideloaden is gelukt:-) Heel mooi.  Stel nou dat dat er een update komt van de app, hoe werkt dit nu, wordt de zojuist geïnstalleerde dan ook ge-update vroeg ik me af? En  wat betreft de instellingen bij Apps Beveiliging en beperkingen en Onbekende bronnen kan ik deze weer UIT zetten na de installatie of gaat er dan iets niet goed?


Heb er weinig vertrouwen in dat het gebeurt, want zoals ik al zei loopt de “discussie” al jaren.

De "discussie" die al jaren loopt gaat over een smart-TV app van KPN voor op een Apple TV, niet over de Apple TV app op de TV+Box. Aan dat laatste (wat jij wilt) wordt gewerkt en dat is niets anders dan dat Apple de Apple TV app moet vrijgeven voor de TV+ Box.

Daarnaast moet KPN goed kijken naar het fenomeen dat in het onderstaande topic besproken wordt want dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat sommige apps die zowel voor telefoon, tablets als voor TV's ontwikkeld zijn niet goed functioneren op de TV+ Box.

 


Heb er weinig vertrouwen in dat het gebeurt, want zoals ik al zei loopt de “discussie” al jaren.

De "discussie" die al jaren loopt gaat over een smart-TV app van KPN voor op een Apple TV, niet over de Apple TV app op de TV+Box. Aan dat laatste (wat jij wilt) wordt gewerkt en dat is niets anders dan dat Apple de Apple TV app moet vrijgeven voor de TV+ Box.

Daarnaast moet KPN goed kijken naar het fenomeen dat in het onderstaande topic besproken wordt want dat zou weleens de oorzaak kunnen zijn dat sommige apps die zowel voor telefoon, tablets als voor TV's ontwikkeld zijn niet goed functioneren op de TV+ Box.

 

Ok. ik begrijp het.  Wat dat “ fenomeen” betreft snap ik je  geachte ook. Ben wel blij met de geboden oplossing. Kan me vaag herinneren dat ik ook wel eens zoiets heb uitgevoerd op Fire TV toen daar een APP ontbrak. 


Het sideloaden is gelukt:-) Heel mooi.  Stel nou dat dat er een update komt van de app, hoe werkt dit nu, wordt de zojuist geïnstalleerde dan ook ge-update vroeg ik me af? En  wat betreft de instellingen bij Apps Beveiliging en beperkingen en Onbekende bronnen kan ik deze weer UIT zetten na de installatie of gaat er dan iets niet goed?

Na installatie kan Browser en File Commander verwijderd worden ,Instellingen van onbekende bronnen verdwijnt automatisch uit je instellingen.

Browser en File Commander verwijderen via Tv+ > Instellingen > Apps > Browser en File Commander > Verwijderen.

Een update van Apple Tv zal er niet komen omdat het is buiten Playstore om geïnstalleerd, werkt Apple Tv niet meer ga naar Apkmirror.com en download de nieuwste versie.


Het sideloaden is gelukt:-) Heel mooi.  Stel nou dat dat er een update komt van de app, hoe werkt dit nu, wordt de zojuist geïnstalleerde dan ook ge-update vroeg ik me af? En  wat betreft de instellingen bij Apps Beveiliging en beperkingen en Onbekende bronnen kan ik deze weer UIT zetten na de installatie of gaat er dan iets niet goed?

Na installatie kan Browser en File Commander verwijderd worden ,Instellingen van onbekende bronnen verdwijnt automatisch in je instellingen.

Browser en File Commander verwijderen via Tv+ > Instellingen > Apps > Browser en File Commander > Verwijderen.

Een update van Apple Tv zal er niet komen omdat het is buiten Playstore om geïnstalleerd, werkt Apple Tv niet meer ga naar Apkmirror.com en download de nieuwste versie.

Ok duidelijk, de Apps zijn weer verwijderd. En of er nieuwere versies zijn zal ik af en toe checken. Dank. 


RobvdPoel schreef:

En of er nieuwere versies zijn zal ik af en toe checken.

Ik ga ervanuit dat dat niet lang nodig zal omdat de Apple TV app vast en zeker op korte termijn beschikbaar zal komen.


RobvdPoel schreef:

En of er nieuwere versies zijn zal ik af en toe checken.

Ik ga ervanuit dat dat niet lang nodig zal omdat de Apple TV app vast en zeker op korte termijn beschikbaar zal komen.

Ok, we gaan het zien. Dank voor je reacties.