Skip to main content

Beste Kpn,

Het begint echt een probleem te worden met deze kasten, ik heb hetzelfde probleem. 

Daarbij lijkt het veel sneller op te treden als er gewisseld word in de streaming App, net of er geen dump is van de vorige app waarbij er gegevens  o.i.d. actief blijven.

  • Gebeurt dat bijvoorbeeld in de menu's, tijdens het kijken of ergens anders? Tijdens het kijken via de App ( netflix, NPO of Prime )
  • Krijg je er een foutmelding bij of dat niet? Geen foutmelding
  • Hoe is deze tv-ontvanger verbonden met het modem. is dat met een directe kabel of met een draadloze verbindingsset? Met een directe kabel en rechtstreeks op Experia modem zoals geadviseerd.
  • Heb je meerdere ontvangers van ons in huis? Speelt het op meerdere? ja
  • Heb je de ontvanger al eens een reset (stap 2) gegevenMet regelmaat begint nu een beetje vervelend te worden. Daarbij ook al een paar keer een reset en volledige reset gegeven.

 Amazon Prime app schijnt een bekend probleem te zijn maar dat vervolgens de kast volledig regelmatig vast loopt waarbij ik uit mijn luie stoel moet komen om spanningsloos te maken vind ik zo langzamerhand te ver gaan.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt eOrigineel]

Het is echt een drama, zojuist in een andere forum gereageerd. 

Wat de topicstarter omschrijft is precies wat ik ook heb. Ik heb geen smart tv en ben dus afhankelijk van deze ontvangers. Ik heb daarbij niet zoveel zin om andere oplossingen te moeten verzinnen omdat een product niet goed werkt waar ik wel voor betaal.

 

Admim: naar je eigen topiv verplaatst


Wat de topicstarter omschrijft is precies wat ik ook heb. Ik heb geen smart tv en ben dus afhankelijk van deze ontvangers. Ik heb daarbij niet zoveel zin om andere oplossingen te moeten verzinnen omdat een product niet goed werkt waar ik wel voor betaal.

 

Nee, je betaald er niet voor.

Het is pure service.

Net zoals je Smart tv of mobiele telefoon. Ook daar betaal niet je niets extra's voor de app's en de update van de app's. 

 

Een oplossing kan zijn om een Chromecast te kopen. 


Wat de topicstarter omschrijft is precies wat ik ook heb. Ik heb geen smart tv en ben dus afhankelijk van deze ontvangers. Ik heb daarbij niet zoveel zin om andere oplossingen te moeten verzinnen omdat een product niet goed werkt waar ik wel voor betaal.

 

Nee, je betaald er niet voor.

Het is pure service.

Net zoals je Smart tv of mobiele telefoon. Ook daar betaal niet je niets extra's voor de app's en de update van de app's. 

 

Een oplossing kan zijn om een Chromecast te kopen. 

Niet mee eens

waar betaal ik dan anders 5 euro per kastje voor en abonnement televisie? En niks is gratis (service) uiteindelijk betaald de klant de rekening.


Niet mee eens

waar betaal ik dan anders 5 euro per kastje voor en abonnement televisie? En niks is gratis (service) uiteindelijk betaald de klant de rekening.

 

Die € 5,-- per maand zijn de kosten die KPN moet afdragen omdat je op 2 tv's gelijktijdig naar diverse zenders kan kijken. 

De KPN tv decoder zelf is in bruikleen. 

Niet voor de app's, daar betaal je echt helemaal niets voor.

Net zoals op een Smart tv, mobiele telefoon, tablet, etc.

 

P.S.

Als je een 2de KPN tv decoder heb, krijg je het opname pakket van € 5,-- per maand er gratis bij. 


Die € 5,-- per maand zijn de kosten die KPN moet afdragen omdat je op 2 tv's gelijktijdig naar diverse zenders kan kijken. 

De KPN tv decoder zelf is in bruikleen. 

Niet voor de app's, daar betaal je echt helemaal niets voor.

Net zoals op een Smart tv, mobiele telefoon, tablet, etc.

 

P.S.

Als je een 2de KPN tv decoder heb, krijg je het opname pakket van € 5,-- per maand er gratis bij. 

Helemaal prima, we wijken nu af van het onderwerp. Feit blijft dat er een dienst geleverd word en ik als eindgebruiker er hinder van ondervind, en dat het erger lijkt te worden naarmate er meer streamingsdiensten via de decoder word aangeboden.

Toen ik alleen Netflix had was het allemaal geen probleem namelijk.

 

Opname pakket heb ik er niet bij waarschijnlijk omdat ik een oude Telfort gebruiker ben. Opvallend feitje sinds de migratie daarvan beduidend meer storingen/ haperingen die ik daarvoor nooit ondervond.


@Skyliner 

Kleine aanvulling op mijn verhaal.

Je betaalt ook voor de huur van de KPN tv decoder.😉

 

Verder betaal je op GEEN ENKEL apparaat de app's.

 

Wil je de app's stabiel zien, adviseer ik een Chromecast.😉 (vanaf model 3).


Hi @Skyliner! We hebben ondertussen een update uitgebracht van de tv-ontvanger

Heeft dit verbetering voor je opgeleverd?


Hi @Skyliner! We hebben ondertussen een update uitgebracht van de tv-ontvanger

Heeft dit verbetering voor je opgeleverd?

@Bram_  Het lijkt erop dat de update verbetering heeft gebracht echter wel nadat beide ontvangers wel handmatig de software opnieuw geïnstalleerd is met behoud van persoonlijke instellingen.

Apps starten sneller en overschakelen van de ene app naar de andere app gaat nu ook stukken beter. E.a. nu aan haperingen schrijf ik nu toe aan de desbetreffende streamingsdienst.


@Skyliner blij te horen dat het nu beter gaat! Ik zal het topic voor je sluiten. 🙂