Skip to main content

Hallo

 

Op mijn Samsung tv kan ik geen apps aanklikken en krijg de volgende melding. Kan geen verbinding maken met netwerk. Probeer het volgende:

Dan een hele rij met opties die ik al geprobeerd heb.

Netflix werkt wel in de onderbalk alle andere apps niet.

 

Iemand een idee

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid 

@Wouter Stappaerts

Ik ga er van uit dat U gebruik maakt van een TV ontvanger van KPN die direkt is aangesloten op uw modem en waarvan de HDMI kabel is ingestoken op een HDMI ingang van uw tv.

U kunt dan met de afstandsbediening van KPN naar Apps of Netflix gaan om daar het eea te bekijken.

Als U gebruik wil maken van de SMART functies van de Samsung afstandsbediening om naar Apps te gaan zult U de TV ook rechtstreeks via een UTP (ethernetkabel) aan uw modem moeten aansluiten.

Via instellingen maakt U dan een netwerkverbinding met Uw modem.


Dag Tonymelony,

Dat is precies de situatie die ik heb.
Het klopt dat ik via de afstandbediening van KPN via menu naar Apps en Netflix kan gaan.

Ik zou idd graag de Smart funties op de Samsung afstandsbediening willen gebruiken. 
Als ik de UTP kabel uit de ontvanger haal en direct in de tv steek werken de functies wel,
maar dan kan ik uiteraard geen zenders bekijken. 

Vind het wel vreemd dat ik hiervoor 2 utp kabels moet leggen. Dit is in principe geen probleem, maar was benieuwd of dit de oplossing zou zijn.

 

Bedankt voor hulp 

 

Wouter


Hoi @Wouter Stappaerts 
Heeft je TV geen Wifi-mogelijkheid?
Mijn TV gaat via wifi, de rest via UTP en dat werkt perfect.


Hoi @huistijger 

Ik maak geen gebruik van Wifi in huis. 2 kabels leggen zal de enige optie zijn. 


@Wouter Stappaerts

Je kunt de kabel die naar je ontvanger gaat in een switch steken.

Je gaat dan vanuit de switch naar je ontvanger en naar je TV.

Je hoeft dan dus geen extra kabel te trekken.

Je moet wel gebruik maken van DEZE switch met IGMP snooping https://www.kpnwebshop.com/zoeken/netgear-5-port-switch/2?origin=915&q=switch


@tonymelony 

Moet het perse deze switch zijn, of een switch met IGMP snooping?


@Wouter Stappaerts Het moet een switch zijn met IGMP snooping zodat de juiste signalen naar je TV gaan. Ik heb goede ervaring met de switch zoals boven gemeld maar de keuze is uiteraard aan U :thinking:


Hi @Wouter Stappaerts, ik zie dat @tonymelony je al helemaal op weg heeft geholpen, top!

Mocht je tijdens of na het aansluiten van je toekomstige switch met IGMP snooping tegen problemen aanlopen, dan kan je hier weer aan de bel trekken voor verdere hulp :slight_smile: