Skip to main content

Hoi 

ik heb een soundbar gekocht bij Action Bluetooth 5.0 / voeding DC-adapter 18 v/1.3 A / drive 2”x2,4/ nominaal 12Wx2 / Max.RF Uitgangsvermogen ( e.i.r.p.).  1,08 dBm

ik wilde hem aan sluiten met de bijgeleverde HMDI kabel op de HDMI poort ARC maar er komt geen geluid uit (huiskamer , ik heb op de slaap kamer ook een daar op geprobeerd maar nee ook geen geluid 

huiskamer tv LG ,slaapkamer Solero 

ik ben bang dat de HDMI van de soundbar stuk is 

 

Bij onze samsung tv moesten we bij de tv de interne luidsprekers uit zetten om geluid op uitgang te krijgen.


Heb ik ook geprobeerd werk ook niet


Het kan zijn dat je het menu van de televisie moet instellen dat je het geluid wilt uitsturen via HDMI, @Carla19 . En er zeker van zijn, dat het volume op de soundbar niet héél zacht staat. Misschien kan je ook nog een andere HDMI-kabel of optische kabel proberen.

Verder kan je nog proberen via Bluetooth geluid te laten horen. Als dat ook geen resultaat geeft, dan is de soundbar waarschijnlijk defect.


De instelling van de tv heb ik ook gedaan  maar nee dat werk ook niet al zet ik de soundbar op zijn hardst doet het niet  

 


Er is vaak maar één hdmi poort van de tv ook arc. En daarvoor moet ook de hdmi cec functie in de tv aangezet. 

! En zet de soundbar op de hdmi ingang. Zal vast niet automatisch gaan. Bij die van mijn moeder niet.


De HDMI cec functie? Dat is toch in de geluid instellingen van de tv dan verzet je de tv speakers naar de HDMI ARC 


HDMI CEC is wel wat meer dan alleen ARC. Zoek even op deze pagina hoe het merk van jouw televisie HDMI CEC noemt. In mijn Samsung noemen ze het bijvoorbeeld Anynet+. Daar valt ARC ook onder. HDMI CEC is geen 'beschermde’ naam.

Daarna kun je in het menu van je televisie even kijken hoe het staat ingesteld.

Welke soundbar van Action heb je? Ik zie er 4 op de site. En allemaal in mijn ogen veel te goedkoop om een beter geluid dan de tv zelf te geven. Maar ja…. kan het niet horen want ik heb 'm niet.

Tip: sluit 'm gewoon optisch aan op de ontvanger (kabeltje mogelijk niet bijgeleverd). Dan hoeft de tv niet aan met radio luisteren.


Hij heb alleen de ARC  functie / De Roseland 


Raar dat zo'n goedkope soundbar alleen ARC zou hebben. Lijkt mij toch ook wel met analoog danwel optisch mogelijk.

Welke van Roseland: de RS-100 of de RS-210 ? (dan kan ik er es even via internet in duiken)


Goedemiddag ik heeft ook zo'n soundbar voor mijn tv boven ikzelf heb hem aangesloten via optische kabel en werk prima.😀moet wel het juiste kanaal vinden op de afstand bediening van de soundbar zelf. 


Ik heb hem terug gebracht en gevraagd voor een anderen 

ze zei tegen mij dat ze niet meer komen ze moesten ze allemaal terug zenden 

 

 


Eindelijk voor elkaar met de soundbar die verbonden is met de HDMI rsc TV /optische kabel met de zenderkastje 

Om alleen radio te luisteren via de zender kasje 

dan moet ik via de afstandsbediening van de soundbar de knop  INPUT paar  indrukken zodat die weer op Tv staat dan gaat via de optische kabel , gaan niet van zelf of via de optische kabel

Als ik dat niet doet dan blijf die op de HDMI staan en kan ik alleen luisteren via de TV

Een beetje dubbel werk maar wel de moeite waard ( hoef de TV niet aan )

nogmaals bedankt voor jullie hulp mijn dank is groot 

Gr Carla 

Admin: bedankpost verplaatst naar het relevante topic