Skip to main content

Ik gebruik thuis de Arcadyan hmb2260 ontvanger. Hierbij zit een afstandsbediening met code C3.

Om mijn huis een beetje “smart” te maken heb ik een Frankever Smart IR afstandsbediening aangeschaft. Deze werkt op op de 38Khz en 56Khz frequentie. Ook heb ik een Avatto S07 aangeschaft die ook op de 38Khz en 56Khz frequentie werkt. Beiden pakken alle afstandsbedieningen in huis, behalve de afstandsbediening van de Arcadyan. 

Via de Smart Life app is het mogelijk om een reeks van standaard afstandsbedieningen in te stellen, waarbij er ook 1 voor Arcadyan beschikbaar is, maar deze werkt niet. 

Weet iemand of er een alternatief is voor de meegeleverde Arcadyan afstandsbediening is die ook werkt op de Arcadyan Set Top box? Of heeft KPN ook een ontvanger met een meer gangbare afstandsbediening die wel aangestuurd kan worden door een van de twee universele afstandsbedieningen? 

De Arcadyan ontvanger heeft een productiedatum van 2014.

 

Hi @jjvos, ik kan me voorstellen dat je graag alle apparatuur wilt bedienen met de smart afstandsbediening, dus ook de tv-ontvanger.

Het valt buiten onze ondersteuning, waardoor ik je er helaas niet zelf mee kan helpen. Ik hoop dat je met behulp van andere bezoekers of misschien elders op het forum een oplossing vindt. Mocht je iets tegen komen dat je wilt delen, voel je vrij om dat te doen natuurlijk :slight_smile: