Skip to main content
Vraag

Arcadyan HMB2260 omruilen vanwege defecte HDMI poort

• July 1, 2026
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

Van mijn Arcadyan HM2260 is de HDMI uitgang defect. De scart uitgang werkt prima, en ook de audio verbinding met mijn stereo werkt prima. Gemeld via 0800 0402 en nieuw kastje gekregen, maar dat is zo'n klein kastje zonder audio uitgang en zonder display. Dat betekent dus dat ik altijd de tv moet gebruiken om naar de radio te luisteren.

Kan iemand mij helpen aan een vervangende tv-ontvanger met audio uitgang én display waarop te zien is welke zender ingeschakeld is? (Behalve de Arcadyan heeft ook de Arris VIP2952 de genoemde eigenschappen).

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 1, 2026

Hallo ​@Gert46 ,

Nee, dat kan niet. Zowel de 2260 als de 2952 worden door KPN uitgefaseerd. 

KPN verstrekt die ontvangers niet meer. Er is zelfs een actie bezig om die ontvangers om te wisselen voor de 5202. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 1, 2026

Je hebt waarschijnlijk de Arris VIP 5202 ontvangen.

Je kan wel degelijk ook via de Arris 5202 en ook de nieuwe mediaboxen van KPN radio luisteren zonder de tv aan te zetten.

Er zit een Toslink (audio fiber) op de box

Je kan via KPN een converter van Toslink naar Tulp of 3,5 mm kopen of via diverse winkels.

Zie hier voor KPN.

En op alle moderne IPTV ontvangers zit geen display.

Geen ruimte voor en verbruikt ook nog eens energie.

De Arcadyan HMB 2260 en de Arris VIP 2952 zijn veel groter en kunnen daarom meer uitgangen hebben.

Maar deze 2 zijn zwaar veroudered.

Ook bij de concurrenten en nieuwe mediaboxen zit geen analoge audio uitgang meer.

Maar er is gelukkig eenoplossing.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2026

Hoi, ​@Gert46 

LED displays bestaan al jaren niet meer, dus dat kan niet. Het went snel genoeg.

ALLE tv ontvangers van kpn hebben een optische audio uitgang. Heeft je versterker die niet dan kun je een omvormer aanschaffen.