Skip to main content

Beste,

Heb problemen met de tv ontvanger HMB2260 

S/N: J415165549

Deze valt telkens uit na enige tijd, tevens is dan ook de HDMI poort verdwenen van mijn tv.

Nieuwe HDMI kabel gehaald, dit ging een aantal dagen goed, daarna hetzelfde probleem.

Waarschijnlijk is deze ontvanger aan het eind van zijn latijn, kan deze worden omgeruild.

Hoor het graag van u.

Hi @Elcarer

Gek dat hij uitvalt en super dat je een andere HDMI kabel hebt getest. 
Heb je voor de zekerheid ook een andere HDMI poort op de TV getest? Om uit te sluiten dat het bij de huidige poort mis gaat. 
Controleer ook of de stroom goed in het stopcontact en in de ontvanger zelf zit. Als deze een beetje los zit kan het er ook voor zorgen dat de ontvanger uitvalt.

Mocht dat niet helpen, wil je dan je forumprofiel nog aanvullen met je postcode? Dan kan ik op onderzoek uit!


Hoi Sanne,

Heb de HDMI kabel op alle HDMI poorten van de Tv getest, en bij elke poort heb ik even beeld en dan valt deze weer uit.

De stekker zit goed in het stopcontact, daar is niks mis mee.

Heb meer het idee dat het in de ontvanger zit, deze heb ik ook al een X aantal jaren.

Hoor het graag van je wat er uit je onderzoek komt.

Profiel heb ik aangevuld.


Hoi @Elcarer ,

Als je TV nog een scart aansluiting heeft zou je de HMB2260 tijdelijk op die manier kunnen aansluiten, waarschijnlijk werkt dat wel gewoon goed.


@Elcarer 

 

HDMI poort valt weg op de tv?

Dan ben ik bang dat dit aan de tv ligt.

Probeer eens een andere HDMI poort op de tv.


Dat heeft de TS al geprobeerd.


Hoi Sanne,

Heb de HDMI kabel op alle HDMI poorten van de Tv getest, en bij elke poort heb ik even beeld en dan valt deze weer uit.

 

De Arcadyan HMB 2260 is al een oud beestje.

Vraag om een nieuwe decoder bij 0800-0402

 

Als de tip van @martijn197108   niet werkt met de scart aansluiten en met een eventuele nieuwe decoder hetzelfde probleem heeft, dan denk ik inderdaad dat je tv HDMI besturing defect is.

Het probleem ligt zo als ik het kan lezen aan je tv.


Heb 2 identieke HDMI ontvangers, heb deze met elkaar omgewisseld, het probleem blijft meegaan.

Heb via 0800 0402 een nieuwe aangevraagd.


Dan heeft een nieuwe HMB2260 geen zin @Elcarer …

Als je je laptop via HDMI aansluit, werkt het dan wel goed?

Zo ja, dan bied mogelijk een HDMI CEC killer soelaas.

 


Fijn dat het al gelukt is om een nieuwe aan te vragen @Elcarer! Hopelijk is het daarmee opgelost.

Zo niet, laat het hier dan gerust weten. 🙂