Skip to main content

Ik krijg mijn kpn arcadyan niet gekoppeld aan de Samsung afstandsbediening. Voor de reset van mijn Samsung tv werkte het maar erna niet meer. 

Wat bedoel je?

 

De KPN tv afstandsbediening kan je alleen met de Samsung tv koppelen voor geluid, aan / uit en source.

Zie hier.

Je kan hem niet met een andere ab koppelen.

 

Bij sommige tv's (o.a. de LG) kan je de afstandsbediening van de tv via het menu in de tv instellen zodat hij de KPN tv decoder bedient. 


Ik wil met mijn Samsung ab mijn kpn kastje bedienen 


Ik wil met mijn Samsung ab mijn kpn kastje bedienen 

Dat kan eigenlijk niet. Wat Joop zegt:

Bij sommige tv's (o.a. de LG) kan je de afstandsbediening van de tv via het menu in de tv instellen zodat hij de KPN tv decoder bedient. 

Maar de afstandsbediening van Samsung koppelen aan het kastje, zodat de afstandsbediening rechstreeks het kastje bedient, dat kan niet.


Gisteren werkte het nog maar na een reset van mijn Samsung tv en ab werkt het niet meer. 


@Nick83 

Ik kan met de remote control (afstandsbediening van de LG Oled) de KPN tv decoder bedienen.

Dit moet je in de tv via het menu instellen.

Of het bij Samsung kan, dat weet ik niet.

 

Na een reset van een tv, moet je alles opnieuw instellen.

Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing van je tv.


Hi @SJ1970! Is het met de tips van @joop2011 gelukt?

Zo niet, wil je dan voor de zekerheid nog contact opnemen met de klantenservice van Samsung? Die kunnen meer vertellen over de precieze werking van de instellingen van je toestel. 


Nope. Zal eens checken bij Samsung 


Bij Samsung kan dat ook.

Samsung afstandsbediening: druk op het huisje ga naar bron ga naar boven en naar rechts naar instellen universele afstandsbediening. 

Daar kan je dan kiezen voor nieuw apparaat en dan kabel een satelliet ontvanger, rechtstreeks op tv, service provider KPN kiezen voor volgens de ingang kiezen waar die op zit bevestigen en klaar. 

Belangrijk: het infraroodsignaal komt uit de hub onderaan het scherm en niet uit de afstandsbediening. Staat de ontvanger dus onder het houten plankje waar de tv op staat bereikt het signaal de ontvanger niet.


Op de een of andere manier werkt het nu wel weer. Met mijn Samsung afstandsbediening kan ik gewoon weer de kanalen bedienen op mijn kpn kastje. 
geen idee hoe maar het werkt.