Skip to main content

Ik ervaar problemen met dit TV kastje, word steeds trager. Terugspoelen is echt een enorm probleem, loopt telkens vast etc. 

 

Is het mogelijk deze om te ruilen voor nieuwere apparatuur? 

Dag @RZA1991 heb je al een "frisse start " gedaan? Dat helpt bijna altijd.  Is te vinden in het menu van de ontvanger. 


Jazeker al vaker gedaan helaas niks geholpen.


De Arcadyan HMB 2260 is al een oud beestje. 

Werkt nog wel goed.

Een DVS kan ook voor dit soort problemen zorgen en een DVS verbruikt ook veel energie (volksmond stroom).

 

Zie hier.

Misschien is dit een oplossing voor u.

Werkt zelfs via WIFI

 


Het zou een mogelijkheid zijn om over te stappen naar de nieuwste abonnementsvorm. U krijgt dan nieuwe ontvangers.


Ik heb net mijn abbo verlengd, moet ik voor een nieuw kastje perse 4K afnemen?


Nee hoor, Een Abonnement op het 4K-pakket is niet verplicht. 

Bel eens met 0800-0402 en vraag daar of je de nieuwe ontvanger van KPN TV+ kunt ontvangen. 


Ik heb net mijn abbo verlengd, moet ik voor een nieuw kastje perse 4K afnemen?

Als u binnen uw huidige abonnement de 4K optie kiest, dan krijgt u andere ontvangers. Kost wel €2,50 per maand extra voor minimaal 6 maanden. Dat is een mogelijkheid die hier op het forum de afgelopen jaren veelvuldig besproken is. 

Maar sinds een paar weken is een een nieuwe abonnementsvorm. Daar kunt u naar overstappen. En dan krijgt u ook nieuwere ontvangers. Zonder dat de 4K optie daarbij nodig is.


Hoi @RZA1991 .  Hoe is dit afgelopen?  Ben je voor die nieuwe ontvanger gegaan? 


@RZA1991

Heb je nu de nieuwe KPN tv+ decoder DIW7022?

Hoe bevalt deze? 

 

4K abonnement heeft maar 2 4K zenders.

Overige zijn 100% hetzelfde als op de HD decoder.

Dus met 4K abonnement nog even wachten en heb je met de nieuwe decoder ook niet nodig.

De streamingdiensten zijn gewoon in 4K (Netflix alleen als je het duurste pakket hebt). 


KPN heeft de decoder omgeruild. Echter is dit kastje nog ouder dan degene die ik had en is het exact hetzelfde kastje. Lost dus niks op. Interface blijft traag en dus ook vastlopen met terugspoelen etc.

 

De nieuwe tv ontvanger kan ik blijkbaar niet krijgen want mijn apparatuur komt nog niet in aanmerking om deze om te ruilen 😫


Je kunt nu dit wel (alsnog) omruilen via 0800-0402. Bel dan voor 1 april 2023 daar naartoe. 

Vraag naar het nieuwe KPN+. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan. 

 


Je kunt nu dit wel (alsnog) omruilen via 0800-0402. Bel dan voor 1 april 2023 daar naartoe. 

Je kunt alleen het nieuwe kastje krijgen als je het abonnement naar het nieuwe abonnement wijzigt. Onder Alles in 1, Internet+ en Hussel krijg je alleen een 2260 of 2952 als je die al  had.

Zodra je bericht krijgt van kpn omtrent de wijziging van de algemene voorwaarden ben je tot 1 april contractvrij indien je abonnement nu nog korter dan 1 jaar geleden is afgesloten.

Af en toe stroomloos doet wonderen bij de 2260 (en de 2952).

Dat kan door eco stand-by aan te zetten; alleen het IR oog is dan aan in stand-by. Of door af en toe uit en na minimaal 1 minuut weer aan te zetten met de schakelaar achterop.


Je kunt nu dit wel (alsnog) omruilen via 0800-0402. Bel dan voor 1 april 2023 daar naartoe. 

Vraag naar het nieuwe KPN+. Je gaat dan wel een nieuw jaarcontract aan. 

 

@RZA1991 

Is de omruil nu wel gelukt?