Skip to main content

Bij mij tv ontvanger van arcadyan met het model nummer HMB2260 loopt regelmatig vast waardoor ik de tv ontvanger niet meer kan bedienen. 

 

Mijn kinderen hebben diverse  malen de ontvanger opnieuw opgestart en eventueel een reset uitgevoerd,  ondanks deze handelingen blijft dit terug komen. 

 

Nu vanavond is dit weer gebeurd blijft dan op de zender werkend staan maar niets reageerd meer op de afstandsbediening  bij de tv ontvanger dan, de TY is nog steeds te bedienen met dezelfde afstandsbediening.

 

Mijn zoon heeft vanavond hetzelfde gedaan om het weer werkend te krijg maar na verloop van tijd blijft de tv ontvanger weer hangen en reageerd dan nergens meer op. 

 

Zou dit een defect kunnen zijn?

 

Zouden jullie wat voor mij kunnen betekenen? Graag zou ik dit werkend willen hebben zonder problemen,  ikzelf kan namelijk hier niet met dit soort problemen overweg en weet dan niet wat ik moet doen en moet dan mijn kinderen of kleinkinderen vragen voor de hulp.

Beste @Wil42, welkom! Heeft u al nieuwe batterijen geprobeerd in de afstandsbediening te doen? De afstandsbediening heeft wel vrij baan? Er staat niets tussen de ontvanger en de afstandsbediening? U kunt een nieuwe afstandsbediening aanvragen via onze website door in te loggen met uw KPN ID. Ik kan me ook voorstellen dat dit lastig is. In dat geval mag u ook uw forumprofiel aanvullen met de postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Laat hier even een berichtje achter dat u dat gedaan heeft, dan stuur ik een nieuwe toe. 


Beste Marcia,

 

Het ligt niet aan de afstandsbediening maar aan de TV ontvanger die loopt vast waardoor die niet meer op commando's reageert van de afstandsbediening en zelfs de aan uitknop bovenop de tv ontvanger die functioneert zelfs niet.  

 

Wat er dan gedaan wordt om het werkende te krijgen volledig te resetten doormiddel van de aan/uit schakelaar achter op de box zit schakelt de ontvanger volledig uit waardoor deze opstart de software opnieuw download en installeert en kan dan weer kijken totdat de tv ontvanger weer blijft hangen en er niets meer mee te doen is.

 

Het niet meer reageren gebeurt regelmatig en ik ben afhankelijk van mijn kinderen en kleinkinderen om deze handeling uit te voeren.

 

Nog even over de afstandsbediening: deze werkt goed omdat de tv zelf goed te bedienen is met de afstandsbediening daar ligt het niet aan.

 

Met vriendelijk groet.

 

Wil.

 


Dank voor de uitgebreide reactie @Wil42. Als ik het zo lees kan het inderdaad goed zijn dat de tv-ontvanger zelf het probleem is. Om dit verder te kunnen onderzoeken verzoek ik u om uw profiel aan te vullen met postcode en huisnummer. 


Hi @Wil42. Heb jij de reset uitgevoerd zoals dat daar onder stap 2 wordt aangegeven? 

Zou je ook alsnog je profiel in willen vullen? 


Beste Alex,

 

Alle handelingen zijn al uitgevoerd: Resetten, Opnieuw opstarten, Software opnieuw installeren.

 

Het probleem zoals reeds aangegeven zo doet die het een tijdje en dan kan je de tv ontvanger niet meer bedienen reageert negens meer op zowel de afstandsbediening en de standby knop bovenop de ontvanger doet niets meer, het enige wat dan overblijft is de tv ontvanger met de schakelaar aan de achterkant uitschakelen daarna inschakelen begint met installatie van de software en wat later kan ik weer kijken totdat deze weer vastloopt beeld blijft werken behalve de bediening niet meer.

 

De gegevens heb ik inmiddels ingevoerd.

 

Met vriendelijk groet.

 

Wil.


Bedankt voor je toelichting @Wil42, ik heb het verzoek ingediend om deze ontvanger om te ruilen. Zodra hij op de post is krijg je daar nog bericht over! Als ik bevestiging krijg zal ik daar ook nog even op terugkomen.


Bedankt voor het regelen,

 

Met vriendelijke groet.

 

Wil.


Goedemorgen @Wil42, ik krijg nog een paar aanvullende vragen van mijn collega's voordat ze iets om willen ruilen.
Een van de mogelijke stoorzenders kan zijn dat iets het infrarood signaal blokkeert. De makkelijkste manier om dit te testen en erachter te komen wat dit zou kunnen zijn is door je afstandbsbediening vlakbij de TV ontvanger te proberen en met je hand of een boek de omgeving af te schermen. Sommige televisies of andere dingen die lichtgeven willen het infraroodsignaal van de afstandsbediening nog wel eens blokkeren.


Goedemorgen @Wil42, ik krijg nog een paar aanvullende vragen van mijn collega's voordat ze iets om willen ruilen.
Een van de mogelijke stoorzenders kan zijn dat iets het infrarood signaal blokkeert. De makkelijkste manier om dit te testen en erachter te komen wat dit zou kunnen zijn is door je afstandbsbediening vlakbij de TV ontvanger te proberen en met je hand of een boek de omgeving af te schermen. Sommige televisies of andere dingen die lichtgeven willen het infraroodsignaal van de afstandsbediening nog wel eens blokkeren.

afstandsbediening is werkende op allerlei functies, De afstandsbediening is zelfs getest dicht bij de ontvanger en de knop bovenop de tv ontvanger om deze aan/uit te zetten werkt niet meer.

 

Totale hardware reageert niet meer totdat de schakelaar achterop de tv ontvanger volledig uit gezet wordt daarna weer aan werkt dan weer voor een tijdje totdat het niet meer reageert op signalen afstandsbediening en knop bovenop de tv ontvanger, en ik kan weer zoals eerder de tv ontvanger uit/aan schakelen via de achterzijde en ga zo door (voordat de tv ontvanger vastloopt en niet meer reageert deed de afstandsbediening het wel, na het niet meer reageren niet meer zelfs de knop bovenop de tv ontvanger die los staat van de afstandsbediening). 

 

Met vriendelijk groet.

 

Wil.


Ik heb het verzoek nog een keer ingediend. Zodra ik reactie heb kom ik bij je terug!


Ik heb mijn collega's zojuist nog even aan de mouw getrokken, zodra ik meer weet hoor je van me!


Hij is op de post @Wil42, ik stuur je even een privébericht met de details!