Skip to main content

Sinds enige tijd als ik de Arris 2952 tv ontvanger en de TV tegelijk aanzet, duurt het een eeuwigheid voordat ik TV heb. (Ca 1min) Ik hoor wel het geluid, maar krijg geen beeld.

Ik heb de modem in de meterkast al gereset, maar dit heeft niet geholpen. Ook is er recent niets aan de bedrading op TV opstelling gewijzigd. De Arris is aangesloten via een ethernet kabel vanuit de meterkast. Ik beschik over een 2e arris tv ontvanger, deze is nooit gebruikt. Als deze aangesloten wordt, lukt het niet om de menuschermen enz op te halen. De tv ontvanger geeft aan geen verbinding met het netwerk te kunnen maken, herstart van de modem en tv ontvanger helpt niet.

 

begrijp me niet verkeerd de huidig aangesloten arris werkt nog wel, maar waar ik voor heen gelijk beeld had, duurde het enige tijd terug van 15sec inmiddels ruim 1min. Wel geluid geen beeld. Tja waar maakt ik me druk om in deze tijden, maar irritant is het wel.

 

 

 Hallo @Bas 28,
Dat het in deze tijden niet uitmaakt maakt het wel enorm irritant dat het zo enorm lang duurt. 
Misschien ten overvloede, maar heb je de software van de ontvanger wel eens opnieuw laten laden? 
Voor de 2e ontvanger geldt dat als die lang niet is aangesloten is hij eerst even weer gedwongen moet worden om de software opnieuw te downloaden. Hoe je dat doet zie je hier bij zonder tv menu. 


HI Bas, welkom op het forum. 

Zou je op de ontvanger die traag is de software opnieuw willen laden? Lees hier bij stap 2 hoe je dit kunt doen. 

Mocht dat ook niet lukken, Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. :) 


Hi Bas, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Het Alex,

 

het duurde ff maar, ik heb op beide Arris ontvangers de software geladen. Maar het is al een stuk beter. Het duurt nog wel ff op zowel de oude als de niet gebruikte. Maar het is beter.

 

Hoe zou dit kunnen? Ouderdom, of iets anders. Een software update gebeurt toch automatisch remote?


Hi Bas, dat is fijn om te horen. Een update van de software gebeurt automatisch wanneer er een nieuwe versie uitkomt. In dit geval hebben we dezelfde versie opnieuw handmatig ingeladen. Laat het me weten mocht het weer erger worden.


Hey @Alex_P,

 

na het een tijdje beter is geweest zijn we helaas weer terug bij af. Op dit moment duurt het ruim 1min of langer voordat de Arris ontvanger opgestart is. We horen wel het geluid van de zender, de TV staat aan en heeft “beeld” waarbij staat “druk op aan om de tv ontvanger aan te zetten”


Dit voor de nieuw geïnstalleerde Arris ontvangen die ik over had en bij de “oude” ontvanger. In het begin na installatie is het goed, in de loop van tijd wordt het steeds slechter.

 

nog tips?


Erg vreemd. Even voor de zekerheid, je zet de ontvanger uit met de afstandsbediening? En niet met de knop aan de achterkant of door het stroomloos maken?


Ja de TV en ontvanger worden altijd aangezet met de KPN afstandsbediening. Wordt de TV ook op een andere bron aangesloten dan komt de TV gelijk aan met beeld.


Hier moet de Arris 2952 elke 8 tot 10 weken echt even 5 minuten helemaal uit (schak. achterkant) om de snelheid er in te houden.


Ja de TV en ontvanger worden altijd aangezet met de KPN afstandsbediening. Wordt de TV ook op een andere bron aangesloten dan komt de TV gelijk aan met beeld.

Welke televisie is dit precies? Merk en modelnummer. Ik zie namelijk geen rare dingen in het signaal of de ontvanger. 


Bedankt @PeterG voor je advies. De ontvanger uitgeschakeld en inderdaad hij start iets sneller op. Ik zal het eens in de gaten houden of het zo blijft of niet.

 

@Alex_P de TV is een Samsung UE40C6000RWXXN


Ik gok niet dat het aan de tv ligt, ik dacht even dat je misschien een raar merk zou hebben. Je kunt nog proberen om de ontvanger op een andere HDMI poort aan te sluiten. Kijk dit inderdaad even aan en laat het ons weten hier.