Skip to main content

Ik heb twee switches in mijn netwerk, en tot op heden nooit problemen gehad met mij ITV. Ineens hapert de ITV ontvanger, beeld loopt drie seconden, begint te stotteren en geeft de melding dat de verbinding met de modem onderbroken is.

De switches zijn afzonderlijk getest met de Arris VIP2952 V2 en werkten altijd goed.

Switch1 - Netgear GS108Ev3

Switch2 - Netgear GS308E

beide ondersteunen IGMP Snooping. Beide switches geven hetzelfde probleem op de ontvanger, dus het lijkt mij sterk dat het probleem ontstaat is in beide switches. Andere apparaten werken prima op deze switches.

Wat zou er nu aan de hand zijn met de ontvanger?
Als ik nu KPN bel dan weet ik het wel, koopt u maar een switch vanuit de KPN webshop, maar dan vermoed ik dat het probleem zo 123 niet is opgelost.

 

Alle tips zijn welkom!

MissD75

 

Update: Ondanks dat er niets aan mijn setup gewijzigd is vermoed ik dat het probleem toch redelijk nieuw is. Mijn switches hebben rate limiting/storm control voor broadcast traffic aan staan. Dit heb ik nu uitgezet, en is de verbinding weer stabiel.

Dus een update van de KPN software zorgt er mogelijk voor dat er meer dan vroeger aan broadcast traffic van de ontvanger komt.

-opgelost- maar toch benieuwd of er meer bekend is hierover.

 

MissD75


Hoi @MissD75 ,

Heb je misschien een SMA omvormer in je netwerk?


Hi martijn,

Ik heb geen SMA omvormer in mijn netwerk.
Rate limiting was (mede) oorzaak van het probleem. Toch nieuwsgierig waarom de ontvanger meer dan voorheen aan broadcast traffic uitzend.

Maar 👍🏻 bedankt 


Fijn dat het is opgelost!

Toch nieuwsgierig waarom de ontvanger meer dan voorheen aan broadcast traffic uitzend.

Zou ik echt niet weten.Misschien kan @wjb je er wat over zeggen?


Rate limiting was (mede) oorzaak van het probleem. Toch nieuwsgierig waarom de ontvanger meer dan voorheen aan broadcast traffic uitzend.

Er wordt helemaal niet meer broadcast traffic uitgezonden. Sterker nog, er is helemaal geen broadcast traffic, alleen maar multicast traffic.

Kan jij eens screenshots plaatsen van de instellingen die jij op jouw switches had aangepast.

Bedoel je met rate limiting wellicht deze instellingen?

Zo ja, waar had e die dan op staan en waarom had je dat zo geconfigureerd?

 

En dezelfde vraag heb ik ook voor de storm control rates.

 

En hoe heb je Loop Detection ingesteld staan?

 


Gewoon de betreffende switches resetten naar standaard instellingen en het werkt @MissD75 


Thanks all,

ik heb de storm control uitgeschakeld om het op te lossen. Deze heeft altijd op 1Mbps limit voor broadcast traffic gestaan. Hiervoor nooit problemen gehad.

Dus op enig moment komt de ITV box dus toch boven de 1Mbps aan broadcast traffic, en dan gaat het haperen. Alle overige zaken als loop detection staan uit. Ik zal een verder onderzoeken met Wireshark of ik kan achterhalen wat er over de lijn gaat.


Wat is er verder nog aangesloten op/via die switch?

Het is juist zinvol om loop detection aan te zetten.


Als je weet wat je doet, en er geen spanning tree loop inbouwd dan heb je geen loop detection nodig.

Heb nog een tv, xbox, receiver op die switch. Maar daar komt het niet vanaf.
Zodra storm control ingrijpt dan is dat vanwege excessief broadcast verkeer, en limiteert dan de offending port. In dit geval overschrijdt de ITV box de broadcast limit van 1Mbps en trad het probleem op.

maar het is opgelost 😊 bedankt voor alle suggesties!