Skip to main content

De TV ontvanger/box Arris vp2952 v2 werkt niet meer via de kabel uit de Experia Box v10. Via Wifi/draadloos werkt het wel. Alle apparaten, ook de tv, gereset en opnieuw geïnstalleerd. Andere kabel gebruikt zonder resultaat. Verschillende poorten gebruikt, ook die wel goed werkt voor streaming. Ik vermoed dat de Arris niet meer via de kabel connect met de Experia. 

De Arris ontvanger heeft helemaal geen WiFi ondersteuning. Dus die kan helemaal niet op WiFi werken. Bedoelt u misschien een draadloze verbindingset? 


Hartelijk dank voor je reactie. De Arris wordt dan niet gebruikt en gaat het wifisignaal direct naar de tv ontvanger. op de tv bij instellingen staat de wifi verbinding actief. Draadloos is niet te selecteren omdat de kabel niet aangesloten zou zijn. 


Hartelijk dank voor je reactie. De Arris wordt dan niet gebruikt en gaat het wifisignaal direct naar de tv ontvanger. op de tv bij instellingen staat de wifi verbinding actief. Draadloos is niet te selecteren omdat de kabel niet aangesloten zou zijn. 

Hallo @Arnold te Raa, als ik dit zo lees dan maak je gebruik van een SmartTV? die je dan via wifi hebt verbonden met het internet. De Arris is een tv-ontvanger die met een HDMI kabel verbonden is aan het televisietoestel en er loopt normaal gezien een kabel vanuit de KPN modem naar de tv-ontvanger. 

Krijg je een foutmelding op het scherm als je tv wil kijken via de Arris? 
 


Bedankt voor je reactie.

 

Ik krijg de melding dat er geen kabel is aangesloten. Als ik de kabel er uithaal krijg ik een foutmelding. IK heb het idee dat het HDMI-protocol niet meer goed werkt tussen Arris en Smart tv. 

Ik kan prima tv kijken via wifi maar de laadtijd is soms te traag. Dus via de utp-kabel beter.

 

Inderdaad een Samsung Smart tv. Arrisbox gaat via HDMI naar Smart tv box. Alle poorten al verwisseld zonder resultaat.


Heb je al eens een andere HDMI kabel geprobeerd tussen de Arris tv-ontvanger en de HDMI poort op de tv? 
Als een andere HDMI kabel het probleem niet oplost, kan er een nieuwe tv-ontvanger opgestuurd worden. 


Bedankt voor je reactie Jeroen, Dat is de volgende stap. Grote kans dat dit het is. Ik kom er op terug.

 

vriendelijke groet, Arnold.


Andere HDMI-kabels getest, geen succes:-[


Je schreef dat je 2952 V2 wel met de TV werkte maar dan met gebuik te maken van een blijkbaar doorgeluste Wifi verbinding. 

Je kabelverbinding tussen je Experiabox en de 2952 V2 (die dus dan met wifi ook de zenders aangeeft in het displaytje), lijkt niet te werken zelfs niet met 2 verschillende utp kabels.

Dit is een van die gevallen dat ik er toch toe over ga om even mijn experiabox te resetten door die even stroomloos te maken. 


Alle apparatuur is van de stroom geweest, meerdere keren. Geen succes.

 


Alle apparatuur is van de stroom geweest, meerdere keren. Geen succes.

 

En wat ik schreef over de zenderinformatie op het beeldscherm van de 2952 V2 met een kabel?


Ik zou toch graag nog even duidelijkheid hebben over hoe het nu allemaal is aangesloten @Arnold te Raa

Vanuit de KPN Experiabox (modem) loopt er een kabel naar de Arris VIP2952, is dat correct? En dan een HDMI kabel vanuit de Arris naar de tv? Geeft de display van de Arris wel zenderinformatie als deze aanstaat? 


Beste Jeroen, allemaal Ja. 
 

het heeft ook zo gewerkt. De foutmelding kwam opeens op. Toen over gegaan op wifi. 
 

 


De tv-ontvanger van KPN kun je niet via wifi gebruiken. Ik begrijp dat het wisselen van HDMI poort geen verschil geeft. Ik stel dan voor dat de tv-ontvanger omgeruild gaat worden. Als jij jouw profiel wil invullen @Arnold te Raa, dan kan ik de omruil in gang zetten. 


Goedemorgen Jeroen, profiel ingevuld.  Bedankt voor de service:-]

 

vriendelijke groet, Arnold.


Er komt een nieuwe tv-ontvanger jouw kant op @Arnold te Raa. Het betreft een omruil. Per sms ontvang je vandaag alle verdere informatie. 


De TV ontvanger/box Arris vp2952 v2 werkt niet meer via de kabel uit de Experia Box v10. Via Wifi/draadloos werkt het wel. Alle apparaten, ook de tv, gereset en opnieuw geïnstalleerd. Andere kabel gebruikt zonder resultaat. Verschillende poorten gebruikt, ook die wel goed werkt voor streaming. Ik vermoed dat de Arris niet meer via de kabel connect met de Experia. 

Probleem opgelost