Skip to main content
Beste KPN,



Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.



Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.



Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.



Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!



..dacht ik.



Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:



Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.



Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.

Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!



Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.



PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.



Groetjes,



Vasco.



Dank voor de gegevens! Wat gebeurt er als je die marantz er tussenuit haalt en direct op de tv aansluit,@EagleForce . Kun je dan wel UHD kiezen? 

 

Dat weet ik (nog) niet, wordt een gedoe dat te bewerkstelligen, tv aan wand, kabels weggewerkt etc…….zodra ik daar een mogelijkheid in zie zal ik testen en info hier delen.

 

Ik heb dat probleem ook maar als ik het zonder mijn Onkyo surround systeem dus rechtstreeks aansluit op de tv kan ik het wel bewaren. Dus er gaat blijkbaar iets mis met een sound system ertussen. We willen natuurlijk wel het systeem ertussen houden. 

Precies! En als de sound systems 4K proof zijn dan bewijst het er tussen uit halen ervan NIET dat het aan de AVR ligt……...het bewijst alleen dat de gebruikte combinatie AVR en settopbox niet werkt….kan dus evengoed aan de config van de settopbox liggen i.c.m. de AVR.


@Wibisa : Kun je mij het exacte type noemen van die receiver. Het lijkt er in dat geval op dat onze tuner en de receiver elkaar niet begrijpen. Zit er op die receiver ook nog een mogelijkheid om instellingen aan te passen?  


@Wibisa : Kun je mij het exacte type noemen van die receiver. Het lijkt er in dat geval op dat onze tuner en de receiver elkaar niet begrijpen. Zit er op die receiver ook nog een mogelijkheid om instellingen aan te passen?  

 

Onkyo HT-R393


Weliswaar heb je die van mij niet gevraagd maar geef ik deze ook op ;-)

Mijn AVR is een Marantz SR5009, en ja je kan instellingen op 4K aan/uit zetten etc.


Voorbeelden van receivers/sound systems zijn welkom. Dan stuur ik de gegevens door naar development. 


Voorbeelden van receivers/sound systems zijn welkom. Dan stuur ik de gegevens door naar development. 

Wil je ze dan ook actief blijven monitoren en met regelmaat navraag doen bij Development? ;-)


Ik zit in de respectievelijke handleidingen van jullie tuners te kijken. Schiet me nog wel een vraag te binnen. Wat voor HDMI kabels gebruiken jullie?


Ik zit in de respectievelijke handleidingen van jullie tuners te kijken. Schiet me nog wel een vraag te binnen. Wat voor HDMI kabels gebruiken jullie?

 

Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel zoals het hoort.


Ik zit in de respectievelijke handleidingen van jullie tuners te kijken. Schiet me nog wel een vraag te binnen. Wat voor HDMI kabels gebruiken jullie?

Ik zit in de respectievelijke handleidingen van jullie tuners te kijken. Schiet me nog wel een vraag te binnen. Wat voor HDMI kabels gebruiken jullie?

 

Ik gebruik de meegeleverde HDMI kabel zoals het hoort.

Dito


Ik heb de vraag met betrekking tot de receivers en UHD uitstaan. Ik hoop snel meer duidelijkheid te hebben. 


verplaast


Je kunt dus ook geen UHD kijken? Ook Netflix niet of die wel via Apple TV op 4K?

Ook ik heb te vroeg gejuicht 🤪

Door de Deep Colour Mode uit te zetten kan ik alle zenders kijken, behalve de drie 4K zenders. Daar is de DCM dus wel vereist. 
 

Los Netflix werkt wel gewoon in 4K zonder problemen. 
 

Toch blijf ik vermoeden dat de 3D functie van LG er iets mee te maken heeft. Ergens wordt de 3D functie geactiveerd en gedeactiveerd als ik de tv  met DCM aan wil kijken. Een vriend van mij heeft sinds afgelopen week ook de 4K ontvangers van KPN en hij heeft een OLED LG. Alles werkt prima bij hem. 


Denk het niet dat dit de reden is. Mijn LG heeft geen 3D functie dus dat triggert het niet.


Hoi allen, 

 

We willen het receiver verhaal iets beter in kaart brengen. De techniek wil graag de volgende informatie. Zie onder.

(Ik heb een aantal zaken al ingevuld. Kunnen jullie in dit topic reageren met het ingevulde lijstje? En tevens je profiel aanvullen, zodat we weten wie je bent)

 

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet:

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen:

 

 Wat zou er moeten gebeuren:

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk:

 

Hoe vaak gebeurt het:

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen:

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:


Hoi allen, 

 

We willen het receiver verhaal iets beter in kaart brengen. De techniek wil graag de volgende informatie. Zie onder.

(Ik heb een aantal zaken al ingevuld. Kunnen jullie in dit topic reageren met het ingevulde lijstje? En tevens je profiel aanvullen, zodat we weten wie je bent)

 

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet:

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen:

 

 Wat zou er moeten gebeuren:

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk:

 

Hoe vaak gebeurt het:

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen:

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet: TV LG 65UK6400PLC , AVR: Marantz SR5009

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen: Niets, kan geen UHD instelling opslaan in de instellingen van de VIP5202

 

 Wat zou er moeten gebeuren: Ik moet het kunnen opslaan zodat ik 4K kan kijken

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk: Zie hierboven, kan het niet opslaan

 

Hoe vaak gebeurt het: Structureel

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: Ik kan, middels Smart TV functie, wel bijv Netflix op 4K kijken, dus zonder de 5202 ertussen

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem: nvt


Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

Welke Television/HomeCinemaSet: Philips 55PUS7504/12 - 4K TV en Onkyo HT-R393

Welke STB type:  VIP5202

Wat moet je doen om de fout te krijgen: Niets, kan geen UHD instelling opslaan in de instellingen van de VIP5202

Wat zou er moeten gebeuren: Ik moet het kunnen opslaan zodat ik 4K kan kijken

Wat gebeurt er daadwerkelijk: Zie hierboven, kan het niet opslaan

Hoe vaak gebeurt het: Structureel

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: Ik kan, middels Smart TV functie, wel bijv Netflix op 4K kijken, dus zonder de 5202 ertussen


Goedendag,

Heb ook HDMI HDCP 2.2 errors via mijn versterker. Dit betreft een YAMAHA RX-A550 met een VIP5202 kastje.

Rechstreeks op de TV werkt het wel, via de versterker heeft het gewerkt gisteravond 13-12. Krijg het nu niet meer spelende. Heb allemaal goede kabels qua HDMI en eentje van de Action, op de TV spelen ze allebei. Ziggo heeft ook gewoon gewerkt via deze setup.

 

Ik ga nog wel even kijken met Logitech software om er een vertraging in te bouwen bij het inschakelen van de decoder. Dan zet ik de volgorde als volgt: TV - Versterker - Decoder.

Eens zien of het dan wil werken.

Mochten jullie een oplossing hebben voor dit probleem dan graag.

 


Hoi allen, 

 

We willen het receiver verhaal iets beter in kaart brengen. De techniek wil graag de volgende informatie. Zie onder.

(Ik heb een aantal zaken al ingevuld. Kunnen jullie in dit topic reageren met het ingevulde lijstje? En tevens je profiel aanvullen, zodat we weten wie je bent)

 

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet:

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen:

 

 Wat zou er moeten gebeuren:

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk:

 

Hoe vaak gebeurt het:

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen:

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem:

Affected Software/html versions: NMC7.5.74_3030 / HTML 3.70.1001

 

Welke Television/HomeCinemaSet: TV LG 65UK6400PLC , AVR: Marantz SR5009

 

Welke STB type: VIP5202

 

Wat moet je doen om de fout te krijgen: Niets, kan geen UHD instelling opslaan in de instellingen van de VIP5202

 

 Wat zou er moeten gebeuren: Ik moet het kunnen opslaan zodat ik 4K kan kijken

 

Wat gebeurt er daadwerkelijk: Zie hierboven, kan het niet opslaan

 

Hoe vaak gebeurt het: Structureel

 

Is er een manier om het wél aan de praat te krijgen: Ik kan, middels Smart TV functie, wel bijv Netflix op 4K kijken, dus zonder de 5202 ertussen

 

Eventueel een plaatje ter illustratie van het probleem: nvt

Is er al enige voortgang te melden Erwin?


Nog niet. Ik laat het weten wanneer er meer bekend is! 


Toch een korte update. Momenteel wordt er getest met een nieuwe firmware. Dit gebeurt bij interne testers.

Hier proberen we bepaalde HDMI issues op te lossen. Uiteraard hopen we daarmee ook jullie issues te verhelpen. De nieuwe firmware zal ergens begin volgende jaar worden uitgerold. Zonder garanties, voorlopig. Maar weet dat we er aan werken. 


Toch een korte update. Momenteel wordt er getest met een nieuwe firmware. Dit gebeurt bij interne testers.

Hier proberen we bepaalde HDMI issues op te lossen. Uiteraard hopen we daarmee ook jullie issues te verhelpen. De nieuwe firmware zal ergens begin volgende jaar worden uitgerold. Zonder garanties, voorlopig. Maar weet dat we er aan werken. 

Komt er dan in de firmware update dat de vip5202 zich dan ook echt uitschakelen zal? Nu veranderd alleen de kleur van het lampje naar mijn mening. 

 

Als je het kastje helemaal opnieuw start, heb ik wel beeld. Vanuit standby niet.


Toch een korte update. Momenteel wordt er getest met een nieuwe firmware. Dit gebeurt bij interne testers.

Hier proberen we bepaalde HDMI issues op te lossen. Uiteraard hopen we daarmee ook jullie issues te verhelpen. De nieuwe firmware zal ergens begin volgende jaar worden uitgerold. Zonder garanties, voorlopig. Maar weet dat we er aan werken. 

Het zou fijn zijn als de HDMI 2.2 HDCP handshake problemen worden aangepakt. Blijkt toch een issue te zijn met externe HDMI kabels op de Arris box terwijl alle andere 4K bronnen en apparatuur wel gewoon prima blijkt te werken met deze kabels. Wordt trouwens de firmware dat voor de KPN klanten beschikbaar gemaakt gaat worden ook uitgerold voor mensen met een XS4ALL abonnement?


Toch een korte update. Momenteel wordt er getest met een nieuwe firmware. Dit gebeurt bij interne testers.

Hier proberen we bepaalde HDMI issues op te lossen. Uiteraard hopen we daarmee ook jullie issues te verhelpen. De nieuwe firmware zal ergens begin volgende jaar worden uitgerold. Zonder garanties, voorlopig. Maar weet dat we er aan werken. 

Het zou fijn zijn als de HDMI 2.2 HDCP handshake problemen worden aangepakt. Blijkt toch een issue te zijn met externe HDMI kabels op de Arris box terwijl alle andere 4K bronnen en apparatuur wel gewoon prima blijkt te werken met deze kabels. Wordt trouwens de firmware dat voor de KPN klanten beschikbaar gemaakt gaat worden ook uitgerold voor mensen met een XS4ALL abonnement?

Precies dat, heb ik ook.  Volgens mij komt de handshake tot stand op het moment dat je hem vanuit volledig uit naar aan schakelt. Dan gaat het bij mij goed. Zodoende heb ik hem standaard helemaal uit staan via een schakelaar. 


@mhoogenkamp :  Deze firmware gaat zich richten op verbetering van  HDMI protocol, HDR en verbetering van de bluetooth functionaliteit. Wat jij beschrijft met uitzetten kan er wel mee te maken hebben maar wordt niet als dusdanig benoemd . 

@Achillias : De firmware van de tuners is gelijk voor Telfort, KPN en XS4all . Bij upgrades gaan dus alle providers mee. 


@mhoogenkamp :  Deze firmware gaat zich richten op verbetering van  HDMI protocol, HDR en verbetering van de bluetooth functionaliteit. Wat jij beschrijft met uitzetten kan er wel mee te maken hebben maar wordt niet als dusdanig benoemd . 

@Achillias : De firmware van de tuners is gelijk voor Telfort, KPN en XS4all . Bij upgrades gaan dus alle providers mee. 

Dank je wel, ik hoop van harte dat het goed komt met de handshake update. 

Wanneer is de exacte release?