Skip to main content
Beste KPN,



Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.



Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.



Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.



Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!



..dacht ik.



Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:



Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.



Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.

Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!



Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.



PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.



Groetjes,



Vasco.



Ik heb een LG OLED 55C6V met 3d. 

Het is een drama met deze  Arris VIP5202. Laat de R&D afdeling even zo'n LG OLED kopen, dan kunnen ze meemaken dat het veel problemen geeft.

Afbeeldingen in bovenstaande zijn ook hier van toepassing: 

  • automatische 3d modus aan/uit
  • geen beeld na aanzetten, stekker eruit/erin werkt maar is niet normaal
  • DPC reboot, maar daarna problemen

Zeer slecht.


@pbraakman1975 Gebruik je toevallig een soundbar? Wat voor mij wel werkt is Arris aansluiten op soundbar en soundbar aansluiten op c6. Nu geen problemen meer maarja tis wel bizar dat je een soundbar moet hebben om fatsoenlijk tv te kijken...


@pbraakman1975 Gebruik je toevallig een soundbar? Wat voor mij wel werkt is Arris aansluiten op soundbar en soundbar aansluiten op c6. Nu geen problemen meer maarja tis wel bizar dat je een soundbar moet hebben om fatsoenlijk tv te kijken...

Nee dat heb ik niet, het is gewoon niet goed genoeg getest.


Wat jammer dat het zo stoort, @pbraakman1975 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een  hierseintje geven? 

De tv is helemaal up-to-date, qua firmware? 


Wat jammer dat het zo stoort, @pbraakman1975 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een  hierseintje geven? 

De tv is helemaal up-to-date, qua firmware? 

Ja de stekkers zitten erin en de laatste firmware is geïnstalleerd. 

Graag een technisch antwoord; heb IT achtergrond.


Wat jammer dat het zo stoort, @pbraakman1975 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een  hierseintje geven? 

De tv is helemaal up-to-date, qua firmware? 

Hallo Erwin,

Ook ik heb precies hetzelfde probleem als @pbraakman1975 .

Moet continu de ARRIS resetten als mijn LG OLED 65E6V uit is geweest, om te zorgen deze weer in sync zijn met elkaar.

Dit om een van de volgende 2 situaties op te lossen:

  1. Helemaal geen beeld via HDMI, TV geeft aan dat geen apparaat is aangesloten 
  2. Flikkerend/groen beeld via HDMI en doet verder niets

NB1 In beide gevallen zie je ook de melding ‘Druk op (I) om de TV-ontvanger aan te zetten.’ niet verschijnen als de ARRIS uitstaat.

 

NB2 Op mijn andere LG LCD TV (49SK7900) werkt alles zoals het zou moeten werken. 

 

NB3 Het omwisselen van de ARRIS heeft het probleem niet opgelost. Oorzaak zit dus niet in de decoder zelf, want het probleem blijft ook in dit geval enkel bij mijn LG OLED spelen.


NB4 Ook als ik de ARIS aansluit op mijn LG OLED via mijn Marantz receiver (NR1608 met laatste firmware), heb ik precies dezelfde problemen.

 

NB5 heb geen problemen met overige apparaten die ik op de HDMI poorten van de OLED TV aansluit

 

NB6 heb de ARRIS ook op andere HDMI poorten aangesloten om te kijken of de poort misschien niet goed was

 

—- Technische Details —

LG OLED 65E6V (2016 model), met laatste FW 05.30.80

ARRIS: UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1

 


Wat jammer dat het zo stoort, @pbraakman1975 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een  hierseintje geven? 

De tv is helemaal up-to-date, qua firmware? 

Hallo Erwin,

Ook ik heb precies hetzelfde probleem als @pbraakman1975 .

Moet continu de ARRIS resetten als mijn LG OLED 65E6V uit is geweest, om te zorgen deze weer in sync zijn met elkaar.

Dit om een van de volgende 2 situaties op te lossen:

  1. Helemaal geen beeld via HDMI, TV geeft aan dat geen apparaat is aangesloten 
  2. Flikkerend/groen beeld via HDMI en doet verder niets

NB1 In beide gevallen zie je ook de melding ‘Druk op (I) om de TV-ontvanger aan te zetten.’ niet verschijnen als de ARRIS uitstaat.

 

NB2 Op mijn andere LG LCD TV (49SK7900) werkt alles zoals het zou moeten werken. 

 

NB3 Het omwisselen van de ARRIS heeft het probleem niet opgelost. Oorzaak zit dus niet in de decoder zelf, want het probleem blijft ook in dit geval enkel bij mijn LG OLED spelen.


NB4 Ook als ik de ARIS aansluit op mijn LG OLED via mijn Marantz receiver (NR1608 met laatste firmware), heb ik precies dezelfde problemen.

 

NB5 heb geen problemen met overige apparaten die ik op de HDMI poorten van de OLED TV aansluit

 

NB6 heb de ARRIS ook op andere HDMI poorten aangesloten om te kijken of de poort misschien niet goed was

 

—- Technische Details —

LG OLED 65E6V (2016 model), met laatste FW 05.30.80

ARRIS: UI 3.90.02 met SW 7.7.90_1

 

Ik zou sowieso @Paul_  verzoeken jouw software terug te zetten naar de vorige versie (zonder geforceerde HDR). Grote kans dat het dan al een stuk beter is of zelfs opgelost is. Kijk hier maar even.


Wat jammer dat het zo stoort, @pbraakman1975 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een  hierseintje geven? 

De tv is helemaal up-to-date, qua firmware? 

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik heb ook gebeld met de helpdesk van KPN Glas, maar het is een onbekend probleem schijnbaar; onvoorstelbaar als ik hier alle reacties zo lees. Ik kreeg het aanbod een nieuw kastje opgestuurd te krijgen, maar dat gaat geen soulaas bieden. Heb nu eerst mijn witte ZTE 8001 weer aangesloten, prima beeld; incl een klokje op het front, wel zo prettig.

Maar wat gaan jullie eraan doen? 

 


@pbraakman1975 : Als jij denkt dat je er baat bij hebt, dat die UHD optie uit/aan kan, kan ik proberen om je aan te melden voor deze pilot  Lijkt jou dat wat? 

Anders zit er niks anders op dan af te wachten tot de volgende firmware wordt uitgerold, ben ik bang. 


@pbraakman1975 : Als jij denkt dat je er baat bij hebt, dat die UHD optie uit/aan kan, kan ik proberen om je aan te melden voor deze pilot  Lijkt jou dat wat? 

Anders zit er niks anders op dan af te wachten tot de volgende firmware wordt uitgerold, ben ik bang. 

Nee dat hoeft niet, thx, ik laat m'n huidige settopbox wel even staan en sluit over een tijdje wel weer eens die Arris aan als er nieuwe fw is. Ik heb nog een glas upgrade staan, daarvoor moet een monteur komen, na corona dus, ik vraag hem anders wel een andere settopbox of info omtrent. Heb precies 10jr KPN 100/100 glas, tijd voor 200.


@pbraakman1975 : Als jij denkt dat je er baat bij hebt, dat die UHD optie uit/aan kan, kan ik proberen om je aan te melden voor deze pilot  Lijkt jou dat wat? 

Anders zit er niks anders op dan af te wachten tot de volgende firmware wordt uitgerold, ben ik bang. 

Hi Erwin, zou ik mij aan kunnen melden voor de pilot? Wie weet zie ik verbeteringen daardoor?


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Voorlopige conclusie lijkt het probleem met mijn LG opgelost te hebben.


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Voorlopige conclusie lijkt het probleem met mijn LG opgelost te hebben.

Ik heb hetzelfde probleem. Ook lg 55 c6v met 3d. In hoeverre is het probleem opgelost? Kun je nu in 4k op 60 hz selecteren zonder problemen om opnieuw op te starten? Hdr aan of uit? Bij mij werkt het wel op 1080p 50 hz. Eenmaal opgestart kan ik wel 4k kiezen.

Kan ik mij ook aanmelden hiervoor? Net ook in ander topic om gevraagd.


Wij hebben precies dezelfde problemen als eerder genoemd in dit draadje met een lg tv. 

 

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het aanpassen van de beeldschermresolutie naar 1080p/50hz, 4k werkt helaas niet.

 

 


Wij hebben precies dezelfde problemen als eerder genoemd in dit draadje met een lg tv. 

 

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het aanpassen van de beeldschermresolutie naar 1080p/50hz, 4k werkt helaas niet.

 

 

De update waarbij het probleem opgelost is wordt gefaseerd uitgerold .

Nog heel even geduld dus. 


Wij hebben precies dezelfde problemen als eerder genoemd in dit draadje met een lg tv. 

 

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het aanpassen van de beeldschermresolutie naar 1080p/50hz, 4k werkt helaas niet.

 

 

De update waarbij het probleem opgelost is wordt gefaseerd uitgerold .

Nog heel even geduld dus. 

 

 

Helaas, de instellingen op 1080 geven hetzelfde resultaat. 

 

Ben weer overgestapt naar Ziggo. Het huwelijk met KPN heeft drie dagen geduurd, wellicht dat ik het in de toekomst nog een keer probeer, maar dan zal KPN eerst dit probleem moeten oplossen. Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit bij kpn glas minder dat bij Ziggo. Dit heeft volgens mij te maken met de lage bitrate en dit zie je vooral als je een grotere televisie hebt.


Wij hebben precies dezelfde problemen als eerder genoemd in dit draadje met een lg tv. 

 

De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het aanpassen van de beeldschermresolutie naar 1080p/50hz, 4k werkt helaas niet.

 

 

De update waarbij het probleem opgelost is wordt gefaseerd uitgerold .

Nog heel even geduld dus. 

 

 

Helaas, de instellingen op 1080 geven hetzelfde resultaat. 

 

Ben weer overgestapt naar Ziggo. Het huwelijk met KPN heeft drie dagen geduurd, wellicht dat ik het in de toekomst nog een keer probeer, maar dan zal KPN eerst dit probleem moeten oplossen. Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit bij kpn glas minder dat bij Ziggo. Dit heeft volgens mij te maken met de lage bitrate en dit zie je vooral als je een grotere televisie hebt.

Jammer dat je een slechte ervaring hebt met tv van KPN/XS4ALL. Ik vind het juist zeer volwassen. In het verleden heb ik ook bij Ziggo (toen nog UPC) gezeten. Beeld was slechter en altijd gezeik met de tv -ontvanger. Kwaliteit van beeld is ook afhankelijk van het merk en type tv. Bij Ziggo was het beeld beter op een Samsung dan op een Philips, Bij KPN/XS4ALL is het net andersom. Hopelijk is het in de toekomst wel naar je zin zodat je dan de stap toch kunt en wilt maken. 


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Voorlopige conclusie lijkt het probleem met mijn LG opgelost te hebben.

Ik heb hetzelfde probleem. Ook lg 55 c6v met 3d. In hoeverre is het probleem opgelost? Kun je nu in 4k op 60 hz selecteren zonder problemen om opnieuw op te starten? Hdr aan of uit? Bij mij werkt het wel op 1080p 50 hz. Eenmaal opgestart kan ik wel 4k kiezen.

Kan ik mij ook aanmelden hiervoor? Net ook in ander topic om gevraagd.


@UHF1978 @Edwin_Merks @Raoul4one 


Hierbij mijn bevindingen sinds ik de volgende update vorige week woensdag heb gekregen:

UI versie: 4.96.201

SW versie: 8.0.95_2

RBL versie: 3.0.18

  1. Heb de ARRIS niet meer hoeven te resettten
  2. Melding 3D uitgeschakeld heb ik niet meer gekregen 
  3. Kan nu gewoon kiezen voor Automatisch , 4K@50Hz, 4K@60Hz  en HDR aan

Alles werkt nu gewoon zoals het zou moeten werken sinds Ik de update met het redesign heb gekregen.

 

 

 


Heb vandaag die software update gekregen voor mijn ARRIS. Voorlopige conclusie lijkt het probleem met mijn LG opgelost te hebben.

Ik heb hetzelfde probleem. Ook lg 55 c6v met 3d. In hoeverre is het probleem opgelost? Kun je nu in 4k op 60 hz selecteren zonder problemen om opnieuw op te starten? Hdr aan of uit? Bij mij werkt het wel op 1080p 50 hz. Eenmaal opgestart kan ik wel 4k kiezen.

Kan ik mij ook aanmelden hiervoor? Net ook in ander topic om gevraagd.


@UHF1978 @Edwin_Merks @Raoul4one 


Hierbij mijn bevindingen sinds ik de volgende update vorige week woensdag heb gekregen:

UI versie: 4.96.201

SW versie: 8.0.95_2

RBL versie: 3.0.18

  1. Heb de ARRIS niet meer hoeven te resettten
  2. Melding 3D uitgeschakeld heb ik niet meer gekregen 
  3. Kan nu gewoon kiezen voor Automatisch , 4K@50Hz, 4K@60Hz  en HDR aan

Alles werkt nu gewoon zoals het zou moeten werken sinds Ik de update met het redesign heb gekregen.

 

 

 

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd wanneer ik de update ga krijgen. Bedankt voor het delen.


@Erwin_  waneer kan ik die update krijgen kan al een paar maanden niet gewoon tv kijken maar er wel

voor betalen. elke dag een paar keer stroom uit de Arris VIP5202 halen . vrouw en kinderen die niet gewoon tv kunnen kijken in deze tijd word er soms niet goed van. je betaald er toch voor en dan bel je kpn zeggen ze moet je gewoon een goede tv kopen welk mens koopt om de 2 jaar een nieuwe tv. (ik niet) en hier zeggen ze moet je maar op je beurt wachten tot dat je update krijgt .pfffffffffff


@Erwin_  waneer kan ik die update krijgen kan al een paar maanden niet gewoon tv kijken maar er wel

voor betalen. elke dag een paar keer stroom uit de Arris VIP5202 halen . vrouw en kinderen die niet gewoon tv kunnen kijken in deze tijd word er soms niet goed van. je betaald er toch voor en dan bel je kpn zeggen ze moet je gewoon een goede tv kopen welk mens koopt om de 2 jaar een nieuwe tv. (ik niet) en hier zeggen ze moet je maar op je beurt wachten tot dat je update krijgt .pfffffffffff

Ben het hier ook mee eens. Is het geen idee om de mensen op dit forum alsnog met spoed mee te nemen in de test? Overigens zou het misschien ook een optie zijn om in het menu of evt ergens anders online te kunnen kiezen welke firmware je wil hebben. Het kan zijn dat de nieuwe firmware voor ons wat oplost en voor andere gebruikers juist weer nieuwe problemen zorgt. En zodra jullie die gaan fixxen kunnen wij weer tegen problemen aanlopen. Zo blijven we bezig ... Ik heb in het verleden wel apparaten gehad waar je kon kiezen welke firmware je wilde. En per versie nummer werd vermeld welke problemen er bekend waren. Voor een pc moederbord wordt dit ook gedaan ivm verschil in andere hardware. En laat ons nu allemaal andere tv's, receivers, soundbars, etc hebben. Voordeel zou ook zijn dat wij actiever kunen testen en feedback geven zodat jullie beter kunnen vergelijken in firmwares. En ander voordeel dat jullie meerdere veranderingen kunnen aanbieden zodat we die kunnen testen zonder risico. Dus meer firmwares aanbieden met kleine fixxes.

Ik zit op dit moment heel erg te twijfelen om tv van kpn te houden of tv van ziggo af te nemen. Er zijn op dit moment geen voordelen meer op 1080p. En 1 a 2 maanden wachten op iets wat niet zeker is vind ik onacceptabel.


@george78 : Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan je waarschijnlijk laten omzetten naar de nieuwe firmware. Dan gaat dus ook de hele interface veranderen. 

@Raoul4one : Jij hebt je profiel al ingevuld. Als je wilt, probeer ik jou ook over te zetten naar het nieuwe platform.

 

(nog geen garanties. ik beslis hier zelf niet over)


@Erwin_ ik heb gister de update binnen. Tot nu toe lijkt alles opgelost. Ik heb af en toe even geen beeld, maar ook sinds gister af en toe geen internet. Dus kan aan het internet liggen. De nieuwe update lijkt goed, tegen mijn verwachting in ... :sweat_smile:


@Raoul4one : Fijn dat de update voor verbetering heeft gezorgd. Enig idee waar de internet verbrekingen vandaan komen?


@george78 : Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?