Skip to main content
Beste KPN,



Al sinds mijn start bij jullie een maand geleden heb ik problemen met het beeld van de 4K ontvanger. Bij het opstarten krijg ik direct zwart beeld met de vermelding 3D modus actief, gevolgd door 3D modus uitgeschakeld. Dit herhaald zich een X aantal keer. Ik weet dat de Set Top Box geen 3D heeft, maar mijn televisie wel. Dit staat standaard uitgeschakeld.



Na een X aantal keer de tv aan en uit zetten, en een hoop zwart beeld/sneeuw en zelfs compleet geen signaal, heb ik eindelijk beeld, is dit niet het geval dan is de beste optie de stekker van de box eruit trekken en opnieuw opstarten.



Ik heb al gebeld met jullie, maar het blijkt aan mijn tv te liggen. Ik heb kabels vervangen, de Arris box vervangen (ik heb er twee), en wezenloos gezocht op internet. Niets werkt.



Totdat ik de optie Deep Colour Mode op mijn tv vond. Mijn tv is een LG55UH850V. Blijkbaar ondersteund jullie box deze optie(?) niet. Dus uitzetten is de gouden oplossing in dit geval, en sindsdien werkt alles perfect!



..dacht ik.



Het probleem start echter weer als ik via de geweldige Netflix functie (nee geen sarcasme) op de afstandsbediening de app open. De tv schakelt dan automatisch weer naar de Deep Colour Mode, en rest me geen andere optie om dit te accepteren. De tv moet eerst ge-restart worden Zie foto:



Dit heeft wel weer als gevolg dat als ik terug naar tv switch ik weer geen signaal heb. En dus de DCM moet uitzetten. En de tv moet restarten, of de kabels eruit trekken.



Kortom, ik ben non-stop bezig met settings aanpassen als ik tv of Netflix wil kijken. Wat op den duur ontzettend irritant begint te worden.

Nu ik weet wat het probleem is kan ik gerichter op jullie forum zoeken, en ik kom een aantal hits tegen van 2 jaar geleden. Dus blijkbaar is er niets veranderd sinds die tijd?!



Mijn vraag/opmerking is dus ook: kunnen jullie iets aan de Deep Colour Mode doen? Geen idee of het mogelijk is toe te passen, of te fixen want ik ben duidelijk niet de enige die hier last van heeft. Dit is dan ook een uiting van mijn frustratie en een middel om mijn verhaal kwijt te kunnen.



PS: Ja ik kan ook Netflix via Apple Tv, of de LG app kijken, maar dat is het punt niet. De Arris box werkt dus duidelijk niet perfect met LG, en ik zou dat graag verholpen zien.



Groetjes,



Vasco.



@Raoul4one : Fijn dat de update voor verbetering heeft gezorgd. Enig idee waar de internet verbrekingen vandaan komen?

Wat meer getest. Ligt aan de wifi verbinding in huis denk ik. Bedraad getest tijdens geen internet via wifi en volle snelheid.

Ik heb alleen wel problemen met nieuwe software. Vandaag weer dat bepaalde knoppen op afstandsbediening het niet doen. Ook het beeld valt hdr uit en wordt beeld overbelicht en heel flets. Moet nu steeds stroom van kastje afhalen om opnieuw op te starten dat afstandsbediening goed werkt. En dan bij beeldinstellingen het beeld 2x veranderen zodat hij weer op 4k hdr komt te staan. De beeld instellingen in menu blijven wel op 4k en hdr aan staan, maar zie op mijn tv in de instellingen dat hij dan geen hdr signaal binnen krijgt.


Ik heb 2 LG's uit 2018, een OLED en een LCD.

Op de OLED (waaraan ook een soundbar hangt) heb ik een 8001 aangesloten , zodat ik kan zien welke radiozender ik op heb staan. Alleen bij de UHD (4k) zenders wordt (HLG) HDR geactiveerd. Ik heb voor iedere UHD-zender afzonderlijk de beeldinstellingen (kleur, contrast, helderheid e.d.) moeten aanpassen. 

Op de LCD (zonder soundbar) heb ik een 5202 aangesloten. Nu worden alle zenders in HDR weer gegeven (zelfs de radiozenders(!)) Voordeel is dat ik nu maar één keer de beeldinstellingen heb hoeven aanpassen, voor zowel de SD-, HD- als UHD-zenders was het daarmee in één keer goed. Opmerkelijk is dat de beeldinstellingen voor beide tv's hetzelfde zijn geworden.

Ik heb geen bijzondere (oude) software laten installeren en vanwege de 8001 kan ik ook niet meedoen aan de pilot voor de nieuwe tv menu's, dus ik draai op beide ontvangers alleen de officiële software.


@Raoul4one : Die firmware is in ontwikkeling. Ik herken alleen niet de zaken die jij noemt.  HDR uitzetten zorgt toch wel voor het gewenste effect?

Ik zou voor de zekerheid nog een reset van de tuner doen.


@Raoul4one : Die firmware is in ontwikkeling. Ik herken alleen niet de zaken die jij noemt.  HDR uitzetten zorgt toch wel voor het gewenste effect?

Ik zou voor de zekerheid nog een reset van de tuner doen.

Ik heb vandaag 2 verschillende hdmi 2.1 kabels besteld. Kan zijn dat het aan de kabel ligt. Weet niet wat voor kabel jullie standaard bij leveren, maar als die 1.4 is dan kan het zijn dat hij net tekort schiet waardoor ik die storingen krijg. Volgende week even uitgebreid verder testen. Heb hem nu even op 30 hz gezet om te kijken of dat helpt. Als dat helpt kan het aan de kabel liggen. Tot nu toe nog niet gebeurd. Ook probleem met knoppen van de afstandsbediening niet meer gehad.