Skip to main content
Beantwoord

Arris 4K/LG UHD deep colour mode.

• October 8, 2019
  • 104 reacties
  • 4371 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

104 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 21, 2020

@Raoul4one : Fijn dat de update voor verbetering heeft gezorgd. Enig idee waar de internet verbrekingen vandaan komen?

Wat meer getest. Ligt aan de wifi verbinding in huis denk ik. Bedraad getest tijdens geen internet via wifi en volle snelheid.

Ik heb alleen wel problemen met nieuwe software. Vandaag weer dat bepaalde knoppen op afstandsbediening het niet doen. Ook het beeld valt hdr uit en wordt beeld overbelicht en heel flets. Moet nu steeds stroom van kastje afhalen om opnieuw op te starten dat afstandsbediening goed werkt. En dan bij beeldinstellingen het beeld 2x veranderen zodat hij weer op 4k hdr komt te staan. De beeld instellingen in menu blijven wel op 4k en hdr aan staan, maar zie op mijn tv in de instellingen dat hij dan geen hdr signaal binnen krijgt.

• May 22, 2020

Ik heb 2 LG's uit 2018, een OLED en een LCD.

Op de OLED (waaraan ook een soundbar hangt) heb ik een 8001 aangesloten , zodat ik kan zien welke radiozender ik op heb staan. Alleen bij de UHD (4k) zenders wordt (HLG) HDR geactiveerd. Ik heb voor iedere UHD-zender afzonderlijk de beeldinstellingen (kleur, contrast, helderheid e.d.) moeten aanpassen. 

Op de LCD (zonder soundbar) heb ik een 5202 aangesloten. Nu worden alle zenders in HDR weer gegeven (zelfs de radiozenders(!)) Voordeel is dat ik nu maar één keer de beeldinstellingen heb hoeven aanpassen, voor zowel de SD-, HD- als UHD-zenders was het daarmee in één keer goed. Opmerkelijk is dat de beeldinstellingen voor beide tv's hetzelfde zijn geworden.

Ik heb geen bijzondere (oude) software laten installeren en vanwege de 8001 kan ik ook niet meedoen aan de pilot voor de nieuwe tv menu's, dus ik draai op beide ontvangers alleen de officiële software.

Erwin van KPN
Moderator

@Raoul4one : Die firmware is in ontwikkeling. Ik herken alleen niet de zaken die jij noemt.  HDR uitzetten zorgt toch wel voor het gewenste effect?

Ik zou voor de zekerheid nog een reset van de tuner doen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 22, 2020

@Raoul4one : Die firmware is in ontwikkeling. Ik herken alleen niet de zaken die jij noemt.  HDR uitzetten zorgt toch wel voor het gewenste effect?

Ik zou voor de zekerheid nog een reset van de tuner doen.

Ik heb vandaag 2 verschillende hdmi 2.1 kabels besteld. Kan zijn dat het aan de kabel ligt. Weet niet wat voor kabel jullie standaard bij leveren, maar als die 1.4 is dan kan het zijn dat hij net tekort schiet waardoor ik die storingen krijg. Volgende week even uitgebreid verder testen. Heb hem nu even op 30 hz gezet om te kijken of dat helpt. Als dat helpt kan het aan de kabel liggen. Tot nu toe nog niet gebeurd. Ook probleem met knoppen van de afstandsbediening niet meer gehad.