Skip to main content

Ik ben al lange tijd klant bij KPN en maak gebruik van Alles in 1 Premium, het duurste pakket.
Gisteren gebeld met de klantenservice omdat ik graag een “Arris 4K Ultra HD ontvanger” wilde hebben om de nu beschikbare zenders in 4K te kunnen kijken.

Omdat ik het hoogst mogelijke pakket heb was dit volgens de medewerkster niet mogelijk en moest mijn abonnement worden gewijzigd waardoor alle voordelen die ik nu heb zouden wegvallen.
Vervolgens zou mijn nieuwe abonnement met de Arris 4K Ultra HD ontvanger, ongeveer 18 euro duurder uitvallen.

Ik vraag me af waarom nieuwe klanten zonder meer alles kunnen krijgen wat ze maar willen en dat vaste klanten (die al jaren de hoofdprijs betalen) worden gestraft als ze van bepaalde diensten gebruik willen maken die voor anderen gewoon open staan.

Ik baal hier ontzettend van en denk er hard over na om weg te gaan bij KPN.

Welke KPN medewerker kan mij hier een bevredigend antwoord op geven?

Schijnbaar niemand van KPN die de moeite neemt om te antwoorden. Ik weet genoeg.


Dit is dan ook geen chat maar een forum! Het duurt doorgaans tot 48 uur voordat een medewerker van KPN reageert.


Onder Alles in 1 was er nog geen 4K. Daardoor is het ook niet mogelijk om het in die abonnementsvorm toe te voegen.

Verder: HD blijft HD; ook met de 4K ontvangers.

4K stelt nog heel weinig voor! Er zijn slechts 3 zenders (ook) in 4K. Xite, Lovenature en Insight.

Als je een 4K televisie hebt dan kun je Netflix 4K gewoon via die route krijgen. Daar is de 4K ontvanger niet per se voor nodig.

En dit geldt natuurlijk ook voor de nieuwe Husselklanten. Dan ben jij, met ouder abo, dus ook toch goedkoper uit.

Vervolgens zou mijn nieuwe abonnement met de Arris 4K Ultra HD ontvanger, ongeveer 18 euro duurder uitvallen.


Beste PeterG

Sterk dat jij weet wat de medewerker van KPN mij gisteren voor een prijs heeft genoemd en wat ik nu betaal voor mijn oude abo.
Dat vindt ik behoorlijk kras, heb jij een glazen bol of zo?
Dat ik Netflix gewoon in 4K kan ontvangen dat wist ik al. 
En van die 3 zenders kijk ik erg veel naar Lovenature.

 


Niks kras. Ik vermeld / gebruik alleen de info die jij al geeft. Daar heb je toch geen glazen bol voor nodig?? :relaxed: Dat kan men gewoon lezen in je startbericht.

Enne, het is met die Corona momenteel echt wel even erger dan dat jij geen 4k zenders kunt krijgen in je huidige pakket, toch?


Daar kan ik me natuurlijk bij aansluiten, we hebben grotere problemen met z'n allen.

En ik heb alleen vermeld dat een eventueel nieuw abo duurder wordt, jij zegt dat dat niet zo is terwijl KPN uitgerekend heeft met mijn huidige extra's dat ik dan 18 euro duurder uit ben.


Het eerste abonnement met 4K televisie was "Internet en TV 4K", opvolger van de "Alles in 1" pakketten. Er bestaat dus inderdaad geen 4K optie binnen de "Alles in 1" abonnementen en dus zal je dat ook niet af kunnen nemen.

Als je echt een 4K abonnement wilt hebben dan zal je over moeten stappen naar KPN Hussel.

Je zegt dat je ongeveer €18,- per maand meer kwijt zult zijn met een KPN Hussel abonnement. Kan jij eens een screenshot plaatsen van het kostenoverzicht op de tweede pagina van jouw laatste factuur.


Waar beweer ik dan dat een nieuw abo niet duurder is? Als ik mijn reactie nalees: nergens. (overigens nu de juiste alinea als quote gezet)

Ik geef alleen maar aan dat ook nieuwe abonnee’s die hetzelfde als jij wilt (zenders, spotify e.d.) ook duurder uit zijn dan de oude Alles in 1 klanten.

Als ik over zou gaan naar Hussel met exact hetzelfde ben ik al € 2,49 dúúrder uit dan met m'n huidige Alles in 1 pakket. Zolang het voordeel alleen maar een paar 4k zenders en een 20-tal 4k huurfilms (à € 6,99 per dag) is ga ik dat niet doen. Ik heb al 4k via de diverse app’s op mijn 4k Smart televisie :grinning::wink:


Het eerste abonnement met 4K televisie was "Internet en TV 4K", opvolger van de "Alles in 1" pakketten. Er bestaat dus inderdaad geen 4K optie binnen de "Alles in 1" abonnementen en dus zal je dat ook niet af kunnen nemen.

Als je echt een 4K abonnement wilt hebben dan zal je over moeten stappen naar KPN Hussel.

Je zegt dat je ongeveer €18,- per maand meer kwijt zult zijn met een KPN Hussel abonnement. Kan jij eens een screenshot plaatsen van het kostenoverzicht op de tweede pagina van jouw laatste factuur.

Liever geen screenshots, ik ben maandelijks 118 euro kwijt aan mijn abo, wel inclusief Netflix, volgens de medewerker van kpn zou ik met hussel en dezelfde opties uitkomen op 134 euro. Of ik moet me heel erg verhoord hebben.


PeterG je hebt gelijk, jij zegt alleen dat mijn huidige alles in 1 “goedkoper” is en dat klopt.
Hussel met dezelfde opties zou mij ongeveer 18 euro meer kosten, volgens medewerker KPN.
De optie Spotify is dan n.l. ook niet meer gratis en de 5 euro voordeel van het mobiel abo vervallen dan.


Zolang het voordeel alleen maar een paar 4k zenders en een 20-tal 4k huurfilms (à € 6,99 per dag) is ga ik dat niet doen. :wink:

Volledigheidshalve: Je krijgt ook “4k On Demand” en dat bevat o.m. ongeveer 350 series en (natuur)documentaires die je “gratis” kunt kijken. Met name als je van haarscherpe natuurfilms houdt kom je aan je “trekken”, want dat zijn er bijna 250. (Ik heb het even voor je nageteld 🙂 )


Waar beweer ik dan dat een nieuw abo niet duurder is? Als ik mijn reactie nalees: nergens. (overigens nu de juiste alinea als quote gezet)

Ik geef alleen maar aan dat ook nieuwe abonnee’s die hetzelfde als jij wilt (zenders, spotify e.d.) ook duurder uit zijn dan de oude Alles in 1 klanten.

Als ik over zou gaan naar Hussel met exact hetzelfde ben ik al € 2,49 dúúrder uit dan met m'n huidige Alles in 1 pakket. Zolang het voordeel alleen maar een paar 4k zenders en een 20-tal 4k huurfilms (à € 6,99 per dag) is ga ik dat niet doen. Ik heb al 4k via de diverse app’s op mijn 4k Smart televisie :grinning::wink:

Peter, sorry voor de verwarring mijnerzijds, jij zegt het oude abo is goedkoper (in je eerste reactie), terwijl ik zeg dat het nieuwe duurder is. Dus eigenlijk zeggen we beide hetzelfde.
Begrijpend lezen is voor mij dan toch schijnbaar moeilijker dan ik dacht.
In ieder geval wacht ik nog op een reactie van iemand van KPN.


Liever geen screenshots, ik ben maandelijks 118 euro kwijt aan mijn abo, wel inclusief Netflix, volgens de medewerker van kpn zou ik met hussel en dezelfde opties uitkomen op 134 euro. Of ik moet me heel erg verhoord hebben.

Toch zou ik heel graag dat kostenoverzicht willen zien.

Ik zal de mijne hier ook plaatsen, daar heb ik geen enkel probleem mee, daar staat immers geen persoonlijke informatie in.

 


De optie Spotify is dan n.l. ook niet meer gratis ...

Spotify is bij jouw "Alles in 1" ook helemaal niet gratis, het zit in de prijs inbegrepen maar je betaalt er gewoon het volle pond voor.

 

...en de 5 euro voordeel van het mobiel abo vervallen dan.

Wie heeft je dat verteld want dat is niet juist, die €5,- voordeel op jouw mobiele abonnement blijft gewoon van kracht.


Liever geen screenshots, ik ben maandelijks 118 euro kwijt aan mijn abo, wel inclusief Netflix, volgens de medewerker van kpn zou ik met hussel en dezelfde opties uitkomen op 134 euro. Of ik moet me heel erg verhoord hebben.

Toch zou ik heel graag dat kostenoverzicht willen zien.

Ik zal de mijne hier ook plaatsen, daar heb ik geen enkel probleem mee, daar staat immers geen persoonlijke informatie in.

 

Hier is het bestand

Heb me alleen vergist met het vermelden van Netflix, dit valt niet onder het KPN abo maar Ziggo sport totaal wel.


De optie Spotify is dan n.l. ook niet meer gratis ...

Spotify is bij jouw "Alles in 1" ook helemaal niet gratis, het zit in de prijs inbegrepen maar je betaalt er gewoon het volle pond voor.

 

...en de 5 euro voordeel van het mobiel abo vervallen dan.

Wie heeft je dat verteld want dat is niet juist, die €5,- voordeel op jouw mobiele abonnement blijft gewoon van kracht.

Op mijn factuur staat Spotify Premium Gratis zoals hierboven te zien.
De 5 euro voordeel vervalt zodra ik een ander abo afsluit, mij zo verteld door de KPN medewerker(ster) waarvan ik de naam helaas niet meer weet.


Dat ga je als je ook een KPN mobiel abonnement hebt dan ga je €4,47 per maand meer betalen voor de drie 4K zenders. Heb je geen KPN mobiel abonnement dan is dat zelf €9,47.

 


Dank je wjb dat is duidelijk, de medewerker(ster) heeft duidelijk een fout gemaakt in zijn/haar berekening. Het wordt dan wel duurder maar FoxSports valt bij mij af dus mag ik er 12,99 af tellen en ben ik goedkoper uit, foxsport was gratis bij het premium pakket, maar daar keek ik zeer zelden naar. Ziggo sport heb ik alleen voor formule 1.


Hi @jotheboss, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is inderdaad, zoals hierboven al gezegd is, niet mogelijk om de optie 4K bij je huidige abonnement aan te zetten. Daar waren jullie inmiddels al achter! Ik begrijp ook dat je aan het kijken bent wat je aan abonnementskosten kwijt zal zijn als je het gaat omzetten naar een KPN Hussel abonnement inclusief 4K. Het Alles-in-1 pakket wat je nu afneemt heeft veel dingen inclusief, maar als je hier niet alles van gebruikt is het zonde. Het overzicht is erg handig!

Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen of nog iets voor je kunnen nagaan, dan hoor ik het graag!


Hi @jotheboss, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is inderdaad, zoals hierboven al gezegd is, niet mogelijk om de optie 4K bij je huidige abonnement aan te zetten. Daar waren jullie inmiddels al achter! Ik begrijp ook dat je aan het kijken bent wat je aan abonnementskosten kwijt zal zijn als je het gaat omzetten naar een KPN Hussel abonnement inclusief 4K. Het Alles-in-1 pakket wat je nu afneemt heeft veel dingen inclusief, maar als je hier niet alles van gebruikt is het zonde. Het overzicht is erg handig!

Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen of nog iets voor je kunnen nagaan, dan hoor ik het graag!

Beste Susan:

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels een hussel abonnement genomen dat maandag geactiveerd wordt. Het pakket met de Arris 4K Ultra HD ontvanger(s) heb ik al binnen, dus alles komt goed.
Voor de duidelijkheid, ik ben goedkoper uit met hussel omdat ik het Fox pakket heb laten vallen omdat ik daar geen gebruik van maak. Was bij Alles in 1 premium "gratis” inbegrepen.

Bedankt allen voor jullie tips en hulp en hopelijk blijven we allemaal virusvrij.


En als de Formule 1 i.v.m. corona voorlopig niet doorgaat kan je het abonnement voor Ziggo Sport voorlopig ook stopzetten, dan bespaar je nog een keer €14,99 per maand.

Ziggo Sport kan je elke maand aan en uit zetten.


Reageer