Skip to main content

Hallo,

Sinds enkele weken valt het op dat beeld en geluid via de Arris 5202 korte onderbrekingen kent, met als resultaat zwart beeld en geen geluid. Dit hersteld zich dan binnen een seconde.

Dit gebeurd alleen bij de Arris, andere aangesloten apparatuur heeft dit probleem niet.

 

Herstart van ontvanger, en het opnieuw installeren van de software hebben geen effect.

 

Zijn er meer gebruikers dit dit probleem herkennen? 

Hi @talktome! Dit kan komen door een HDMI protocol probleem. Ik ga met je kijken wat we hieraan kunnen doen. 

We hebben in de afgelopen dagen een update gedaan van de tv-ontvanger. Wil je bevestigen dat je die al binnen hebt?

Heb je daarnaast al gezien of het probleem ook voorkomt als je de tv-ontvanger aansluit op een andere HDMI poort? En als je een andere HDMI kabel gebruikt?

Probeer ook eens om alle andere apparatuur van de tv af te koppelen. Laat alleen de tv-ontvanger aangesloten op de tv. Stel eventueel daarna de tv zo in dat deze alleen handmatig op een andere bron gezet kan worden. 

Laat je hier weten wat het resultaat daarvan is?


Beste Bram,

 

bedankt voor je reactie.

 

Dit weekend zal ik controleren op welke versie de ontvanger draait.

 

Van de bekabeling kan ik met zekerheid zeggen dat deze juist is. Heb andere bronnen via zelfde kabel aan tv gehad en waarbij ik dit niet heb zien optreden.

 

Afgelopen weekend de ontvanger wel de software opnieuw laten installeren met behoud van user instellingen. Het probleem lijkt sinds dien niet meer te spelen.

 

 

met vriendelijke groet,

 

willem 


@talktome mooi dat het in ieder geval al een tijdje niet is voorgekomen. Ik hoor graag na het weekend van je!


Beste Bram,

 

De Arris 5202 draait op de laatste versie. 

Dit weekend hebben wij het probleem bij lineaire tv niet ervaren ( Wie is de mol en moltalk )

bij het terugkijken van Ik vertrek is het twee keer voorgekomen, bij het uitgesteld kijken van Midsomer murders, en heel holland bakt geen enkel probleem.

 

Het probleem komt dus beduidend minder voor, maar nog altijd meer dan voordat wij dit probleem kregen. Ben erg benieuwd of je wat meer uit de doeken kan doen van het HDMI protocol probleem?

 

Met vriendelijke groet,

 

Willem

 

 

 


@talktome wat ik daarmee bedoel is dat als je bijvoorbeeld meerdere apparaten aansluit, de tv in sommige gevallen kiest automatisch over te schakelen. Daarbij wil het ook nog wel eens voorkomen dat de tv denkt dat er een apparaat is aangesloten terwijl dit niet zo is. 

Ik heb bijvoorbeeld op mijn tv een XBOX one aangesloten. Zodra deze stroom krijgt schakelt mijn tv automatisch over. Of als ik deze afsluit, schakelt de tv ook uit. 

Dit is ook waarom ik vroeg of er nog andere apparatuur op de tv is aangesloten. 

Blij te horen dat het in ieder geval beter is geworden. Is het na vorige week nog vaker voorgekomen?

 


@talktome In het verleden heb ik eens hetzelfde probleem gehad. Na veel zoeken kwam ik erachter dat ik per ongeluk een oude hdmi-kabel had gebruikt. Misschien is dat bij jou ook het geval? Van welk type is de hdmi-kabel die je nu gebruikt?


Kabels gewisseld met andere bronnen die het probleem niet kennen. Probleem blijft spelen.

zojuist de tweede arris aangesloten die eigenlijk stof lag te happen. Deze geeft dit probleem nog veel erger, komt hier om de paar minuten voor.

 

morgen maar eens met kpn bellen. 


Toevallig een Samsung TV?


Nee geen Samsung, gebruik een Panasonic TV 


Ik lees iets op een oud forum post iets over Panasonic TVs icm Arris5202 schijnt om een HDR probleem te gaan. Je zou is proberen om via menu > instelling > beeld eventjes te gaan spelen met kwaliteit instellingen. En anders in het menu van de TV zelf.


Iedereen die feedback geefgt wil ik als eerse bedanken, fijn om dit te lezen.

Zit er als volgt in.

apple tv 4k= geeft geen probleem

google tv uhd = geeft geen probeem

playstation 4 = geeft geen probleem

Arris 5202 = ineens begonnen met dit probleem

 

bekabeling gewisseld, probleem blijft bij arris.

wellicht is het de combinatie Arris/Panasonic. Een device zal niet juist omgaan aan de grenzen van de hdmi specificaties. Voor mij lijkt het datj gezien de aangesloten devices de Arris de aangewezen veroorzaker is.

 

In de komende weken zal ik mij hier eens verder in verdiepen, en de uitkomst hier delen.

 

 

groet,

 

Willem

 


Update:

 

Het probleem lijkt verholpen!

de Arris5202 en de Google Chromecast Ultra zijn middels een 4K HDMI switch aangesloten. De afgelopen dagen de Arris rechtstreeks aangesloten en het probleem heeft zich niet voorgedaan.

Zal nu de Arris rechtstreeks aangesloten laten, en de playstation via de switch.

iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken hierin.

 

groet,

 

Willem