Skip to main content

Wij hebben twee Arris 5202 boxen, beide draaien in de ECO stand.

De updates voor deze boxen komen zeer regelmatig, elke paar weken. De eerste box heeft gisteren een update gekregen. De tweede box kreeg de update vandaag. Hiermee gaat nu wat mis.

 

De box blijft de tekst “We zijn er bijna” op het scherm zetten zonder dat er van voortgang sprake is.

 

Wat kunnen we doen om weer TV te kunnen kijken via deze box?

 

groet Henk

U gebruikt toch niet dit soort dingen in huis?

 


Dat klopt, deze gebruiken we zeker niet. Alles is keurig met ethernet bekabeling aangesloten.

Kan ik veilig de box van de stroom afhalen, 30 seconden wachten en weer aansluiten? Of gaat dat problemen opleveren bij een update?


Heeft u al de zgn "frisse start " gedaan? Die vindt u in het menu van de ontvanger. 


Een frisse start kun je alleen doen als de TV box is opgestart, alleen dan kun je in het menu komen. Mijn  probleem was dat de TV box niet opstartte.

Het probleem is ondertussen opgelost. De box bleek niet met een update bezig te zijn, maar wou gewoon niet opstarten na het hele gewone aanzetten. Dan durf ik wel de stroom er even van af te halen en er weer op te zetten. Dat bleek dan ook gewoon te werken en nu hebben we weer een werkende tv box.


Misschien is dit iets voor @HenkFU 

Werkt ook perfect via WIFI.

 

DVS geeft altijd veel problemen en verbruiken ook nog eens veel energie (volksmond stroom).


Als je een soortgelijke melding krijgt, ook al is de Tv-ontvanger bezig met een update, kan het echt geen kwaad om de ontvanger eens helemaal opnieuw op te laten starten

Dat is dan de volgende procedure:
 

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan- en uitknop

2. Haal de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact en wacht 30 seconden

3. Stop de stekker weer in het stopcontact

De tv-ontvanger start opnieuw op. Is het probleem niet opgelost? Volg dan stap 2.