Skip to main content

Als ik de ontvanger uitschakel dan blijft de tv nog aan na ongeveer een minuut zie je een witte flits en tv gaat uit nu is lg al bij mij geweest en hebben het moederbord met hdmi vervangen en probleem blijft hun zeggen ligt aan kpn kastje ik dacht nou denk het niet had hiervoor nergens last van maar als ik het kastje van kpn loskoppel van de hdmi ingang van de tv gaat deze wel meteen uit en geen witte flits!! Dus licht het probleem zeker bij kpn kastje graag hulp want dit lijkt mij niet goed voor mijn tv

Je moet natuurlijk ook zelf je tv uitzetten. Dat wordt niet via de Arris vip5202 'geregeld’. Er zit niet voor niks ook een tv aan/uit knop op de afstandsbediening.

Ik doe altijd eerst de tv uit en dan het kastje van kpn. Dat gaat bij jouw vast ook prima.


Ja dat snap ik ook wel!!! Zet de tv zelf uit word niet door de arris gedaan! Wat ik inderdaad is kan proberen is eerst de tv uitzetten dan pas kastje van kpn, wat ik vreemd vind is dat ik hiervoor de oled lg c7 had die had er geen last van en zette ik ook de arris eerst uit dat maakte geen verschil tv ging uit, een vriend van mij zit bij de concurrentie met dezelfde tv ander kastje die heeft dit probleem niet maar goed i will give it a try


Had het ook niet duidelijk aangegeven lees ik, ik zet eerst altijd de arris uit daarna de tv met de afstandsbediening 


Dit kan ik niet volgen:

ik zet eerst altijd de arris uit daarna de tv met de afstandsbediening

 

Als ik de ontvanger uitschakel dan blijft de tv nog aan na ongeveer een minuut zie je een witte flits en tv gaat uit

Arris uit en TV uit met de knopjes volgt elkaar toch binnen 1½ seconden op…?


Dit kan ik niet volgen:

ik zet eerst altijd de arris uit daarna de tv met de afstandsbediening

 

Als ik de ontvanger uitschakel dan blijft de tv nog aan na ongeveer een minuut zie je een witte flits en tv gaat uit

Arris uit en TV uit met de knopjes volgt elkaar toch binnen 1½ seconden op…?

Ja wat ik zeg eerst zet ik de arris uit dan zie je op de tv de tekst staan van de arris de stand by functie meteen daarna zet ik de tv uit daar gaat het mis als ik de hdmi eruit haal aan de kant van het kastje arris dan gaat de tv meteen uit anders blijft deze een minuut aan met een witte flits tot gevolg. haal ik de hdmi los en ik herhaal alles is de tv meteen compleet zwart zonder flits


Dit zie je als de arris uitgaat


Dit gebeurt er na ongeveer 1 minuut na uitzetten tv! De flits is een fractie van een seconde gaat zeer snel bijna niet vast te leggen, als je knippert met ogen kun je missen Als ik de hdmi los trek gebeurt dit dus niet

dan is de tv ook meteen compleet zwart en geen flits na een minuut 

ce Repair is ook geweest en heeft het moederbord vervangen die zeiden ook trek kpn los en weet zeker dat het dan over is, vond dit moeilijk te geloven maar is dus echt zo


meteen daarna zet ik de tv uit daar gaat het mis als ik de hdmi eruit haal aan de kant van het kastje arris dan gaat de tv meteen uit anders blijft deze een minuut aan met een witte flits tot gevolg. haal ik de hdmi los en ik herhaal alles is de tv meteen compleet zwart zonder flits

Heel raar en apart probleem is dit! Wonderlijk. En heel irritant.

Hmm, zet de tv met source eerst een op een andere bron en dan uit. Flitst ie dan ook na 1 minuut.

Mogelijk raakt de tv in de war omdat de Arris in feite niet echt uit gaat. De HDMI blijft namelijk signaal geven (anders had je die tekst niet). Toch lijkt me dit een individueel probleem op je tv, want ik heb hier nog geen andere meldingen van gezien.

Ik weet hier nog niet direct een oplossing voor. Als je niet het 4k zenderpakket hebt zou  kpn de 4k ontvanger (5202) voor een HD ontvanger 2952 of 2260)kunnen switchen lijkt mij. Hopelijk (...) is het dan over.


Ik heb een 4k abonnement zal eens kijken of het werkt om de tv op een andere hdmi te zetten 

en inderdaad zeer irritant en lijkt mij ook niet gezond voor de tv


Nou, zo'n lcd/led scherm kan er wel tegen.

Met een ouderwetse beeldbuis of plasmascherm zou ik me wel zorgen maken.


Ik zit te denken om de OLED48CX6LB van LG te kopen.

Maar met deze info, kan ik beter wachten of een QLED kopen denk ik.

P.S. 4K kanalen neem ik zo wie zo niet, te duur voor 3 kanalen.

Netflix kijk ik toch via de Smart functie van de TV.

P.S. (off topic) de ruimte die ik heb is maximaal 118 cm in de tv kast.


Sinds één van de laatste updates is er een instelling waarbij het mogelijk dat de 5202 via HDMI-CEC de tv aanzet zodra de 5202 uit stand-by komt. Daarnaast is er de functie om de 5202 in een energiespaarstand te zetten zodra die 15 min in stand-by staat; wanneer die spaarstand is ingeschakeld is het beeld met "Druk op … te schakelen” ook niet meer zichtbaar.

Het beschikbaar komen van die instellingen geeft aan dat de 5202 (via HDMI-CEC) dus kan schakelen op de HDMI-poorten, wellicht dat dit verschijnsel daar op dit type tv een uitvloeisel zijn.

Beide instellingen staan overigens standaard niet aan, maar wellicht kun je daar eens wat met experimenteren.


@joop2011

P.S. (off topic) de ruimte die ik heb is maximaal 118 cm in de tv kast.

Dat is de breedte van het vak neem ik aan? Want tv maten zijn altijd diagonaal en alleen het scherm.

Een 43 inch (109 cm in de diagonaal) is 97 cm breed (buitenmaten). (gemeten hier)

Een 50 inch (127 cm diagonaal) is dan 113 cm breed. (berekend a.d.h.v. bovenstaande maten/verhouding)

OLED48CX6LB

Dit zal dan 48 inch zijn? En dus ietsje smaller den 113 cm. Maar… meten is weten dus als het weer gewoon kan met meetlint naar de winkel.


@joop2011

P.S. (off topic) de ruimte die ik heb is maximaal 118 cm in de tv kast.

Dat is de breedte van het vak neem ik aan? Want tv maten zijn altijd diagonaal en alleen het scherm.

Een 43 inch (109 cm in de diagonaal) is 97 cm breed (buitenmaten). (gemeten hier)

Een 50 inch (127 cm diagonaal) is dan 113 cm breed. (berekend a.d.h.v. bovenstaande maten/verhouding)

OLED48CX6LB

Dit zal dan 48 inch zijn? En dus ietsje smaller den 113 cm. Maar… meten is weten dus als het weer gewoon kan met meetlint naar de winkel.

 

Bedankt PeterG.

Ik heb nu een 46”Samsung Smart TV uit 2013 ongeveer 102 cm breed.

Werkt nog goed.

Inderdaad, de breedte die ik kwijt kan is max. 118cm

LG 48”is 107 cm breed, als ik het goed heb.

Excuus voor deze on-topic. 


Stand by gaat pas na 15 min tot die tijd gaf hij nog steeds tekst aan met een extra regel dat hij pas na 15 min uit gaat in een soort diepe slaap heb ik inderdaad geprobeerd nog steeds de flits en duurt een stuk langer met opstarten heb ook weer contact opgenomen met CE Repair deze komen woensdag weer langs hoop dat dit irritante probleem opgelost word en niet zo van nee ligt daaraan en de andere zegt nee ligt bij de andere ik als consument zit er tussen in met een probleem, je moet toch zonder poespas je tv uit kunnen zetten en niet aan moeten denken van nou ik moet eerst dat doen en dan pas dat want anders… 


Stand by gaat pas na 15 min tot die tijd gaf hij nog steeds tekst aan met een extra regel dat hij pas na 15 min uit gaat in een soort diepe slaap heb ik inderdaad geprobeerd 

Dat klopt, de energiespaarstand (deep sleep) wordt actief 15 min nadat de ontvanger in stand-by is gezet en ja, dan duurt het een stuk langer voordat die weer actief is (maar gebruikt dan ook wat minder energie, iets van 0,4 W versus 4 W). Heb je ook de functie “Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang” geprobeerd en leverde dat nog wat op? Mijn 5202 werkt met een LG LCD (m'n 8001 met een LG OLED) en daar zie ik dit soort flitsen niet.


Nee niet geprobeerd omdat ikzelf de controle wil houden welke hdmi actief inschakelt. Ik kan via omwegen de flits vermijden op verschillende manieren hdmi eruit ook kan ik wisselen tussen hdmi en dan uitzetten maar ik vind dat geen permanente oplossing als ik de tv uitzet dan doe ik dat op het moment dat ik deze wil uitzetten en niet van ik moet dit en dat ergens gaat het mis heb ook al andere hdmi kabels geprobeerd zelfde probleem ben benieuwd waarmee ce Repair mee komt die hadden er ook nog nooit van gehoord, ik heb zelfs alles ertussen uit gehaald alle netfilters en overspanningsbeveiligingen en rechtstreeks in het stopcontact gedaan ook geen verschil dus ik weet het niet meer


Ik vroeg het omdat ik benieuwd ben of het toevoegen van die functie wellicht ook van invloed is op de flits die jij waarneemt, vandaar mijn vraag om er iig eens mee te testen: je kunt het immers ook zo weer uitzetten.


Ik vroeg het omdat ik benieuwd ben of het toevoegen van die functie wellicht ook van invloed is op de flits die jij waarneemt, vandaar mijn vraag om er iig eens mee te testen: je kunt het immers ook zo weer uitzetten.

Snap ik, gaan we proberen vanavond :thumbsup_tone1:


Ik vroeg het omdat ik benieuwd ben of het toevoegen van die functie wellicht ook van invloed is op de flits die jij waarneemt, vandaar mijn vraag om er iig eens mee te testen: je kunt het immers ook zo weer uitzetten.

Nee heeft niet geholpen flits nog steeds aanwezig. Je ziet gewoon dat het gaat gebeuren heel donker binnen dan zie je dat de tv nog oplicht niet pitch black maar donker grijs net een 5% gray slide (mijn iphone kan dat helaas niet filmen) na de flits is het meteen pik zwart dus uit


Jammer, dat is de laatste update waarvan ik mij kon voorstellen dat die er wat mee te maken kon hebben. 

Verder: bij mijn OLED scherm is zwart ook echt pikzwart, ook als de ruimte verder helemaal donker is. Bij b.v. radiozenders is dat goed te zien: het radio resp. datum/tijd logo wordt weergegeven op een verder volledig zwart scherm. Bij m'n LCD is dat op een ietwat grijze  achtergrond. Tussen beide logo's door wordt het scherm ff helemaal uitgeschakeld, dat is bij de LCD wel te zien (wordt dan ook pikzwart), maar bij de OLED is er dus geen verschil tussen de zwarte achtergrond bij de logo's en het zwarte scherm tussendoor.


Jammer, dat is de laatste update waarvan ik mij kon voorstellen dat die er wat mee te maken kon hebben. 

Verder: bij mijn OLED scherm is zwart ook echt pikzwart, ook als de ruimte verder helemaal donker is. Bij b.v. radiozenders is dat goed te zien: het radio resp. datum/tijd logo wordt weergegeven op een verder volledig zwart scherm. Bij m'n LCD is dat op een ietwat grijze  achtergrond. Tussen beide logo's door wordt het scherm ff helemaal uitgeschakeld, dat is bij de LCD wel te zien (wordt dan ook pikzwart), maar bij de OLED is er dus geen verschil tussen de zwarte achtergrond bij de logo's en het zwarte scherm tussendoor.

Zie foto iets verder naar boven in andere post

mijn oled is ook pik zwart als ik het kastje uitzet dan zie je de tekst van stand by hele tijd verspringen dan is het pik zwart als ik vervolgens de tv uitzet dan licht de tv op en gebeurd het, trek ik de hdmi eruit en zet dan de tv uit is hij ook pikzwart als ik een andere ingang pak dan ook pikzwart en licht hij niet op


Ja, daarom vermoed ik toch dat de recente toegevoegde functie “Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang” er iets mee te maken kan hebben. Dat is n.l. de eerste keer dat kpn iets doet met HDMI-CEC. Of had je deze klacht ook al vóór die laatste update?


Ja, daarom vermoed ik toch dat de recente toegevoegde functie “Schakel de tv automatisch in op juiste HDMI-ingang” er iets mee te maken kan hebben. Dat is n.l. de eerste keer dat kpn iets doet met HDMI-CEC. Of had je deze klacht ook al vóór die laatste update?

Ik had hiervoor de oled c7 die had er geen last van wanneer is de update geweest dan? Heb deze tv nu bijna 5 weken en denk dat ik het normaal gesproken ook niet gezien zou hebben! Mijn vrouw kwam ermee als ik alles uitzet ga ik eigenlijk meteen naar boven en zie je het niet! Mijn vrouw zet het uit en vervolgens gaat ze nog internetten op de telefoon en die schrok ervan zo erg zelfs dat ze mij kwam wakker maken, vandaar dat er misschien ook weinig meldingen zijn deze keer was ik er blij mee dat ik het een keer niet zag maar mijn vrouw wel anders was het weer van jij ziet altijd wat ha ha


Ja, die update is er pas een paar weken. En er zijn al weer nieuwe updates, zie KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu | KPN Community.