Skip to main content

Als ik de ontvanger uitschakel dan blijft de tv nog aan na ongeveer een minuut zie je een witte flits en tv gaat uit nu is lg al bij mij geweest en hebben het moederbord met hdmi vervangen en probleem blijft hun zeggen ligt aan kpn kastje ik dacht nou denk het niet had hiervoor nergens last van maar als ik het kastje van kpn loskoppel van de hdmi ingang van de tv gaat deze wel meteen uit en geen witte flits!! Dus licht het probleem zeker bij kpn kastje graag hulp want dit lijkt mij niet goed voor mijn tv

Ja, die update is er pas een paar weken. En er zijn al weer nieuwe updates, zie KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu | KPN Community.

Volgens mij heb ik het nieuwe menu al ook die donkere modus enzo wat ik een hele verbetering vind trouwens.

vanmiddag komen ze van CE REPAIR als daar niks uitkomt gaat de tv waarschijnlijk terug en zal ik waarschijnlijk iets anders moeten ik weet echt niet meer waar dit in kan zitten heb alle opties dadelijk wel gehad


Via Menu > Informatie kun je zien elke versies (vooral HTML en NMC) je hebt en die vergelijken met de info op de link uit min vorige post. Momenteel worden van zowel HTML als NMC nieuwe versies uitgerold.


Hoi @Maurice1975. Wat een vreemd probleem. Dit heb ik zelf nog niet eerder gezien. Ik zie dat de community jou al goed op weg heeft geholpen. Ik ben erg benieuwd of de monteur van CE Repair het probleem kan vinden en/of repareren. Als dit niet het geval is dan hoor ik dat graag van je!


Hoi @Maurice1975. Wat een vreemd probleem. Dit heb ik zelf nog niet eerder gezien. Ik zie dat de community jou al goed op weg heeft geholpen. Ik ben erg benieuwd of de monteur van CE Repair het probleem kan vinden en/of repareren. Als dit niet het geval is dan hoor ik dat graag van je!

Hallo

monteur is geweest en kunnen niks voor mij doen! Dit probleem ligt bij KPN dus ik zit met de gebakken peren. Het grootste probleem is nu dat hij de cyclus die de tv moet doen om inbranden te voorkomen dus niet afmaakt en dus kans op inbranden zeer groot is.

dit is een gevecht wat ik niet kan gaan winnen omdat jullie elkaar beetje de schult geven hier op het forum heb ik al gelezen een individueel probleem met de tv, maar als ik de hdmi eruit trek van kpn en de rest laat zitten heb ik geen probleem vandaar dat de monteur ook zegt zit niet in de tv wat nu ik weet het niet meer🤔😭


Sorry, spreekt elkaar tegen

de cyclus die de tv moet doen om inbranden te voorkomen dus niet afmaakt

dat de monteur ook zegt zit niet in de tv

Inbranden? Bij een modern scherm? Ik weet het van Plasma en beeldbuis, maar tegenwoordig toch niet meer?


Sorry, spreekt elkaar tegen

de cyclus die de tv moet doen om inbranden te voorkomen dus niet afmaakt

dat de monteur ook zegt zit niet in de tv

Inbranden? Bij een modern scherm? Ik weet het van Plasma en beeldbuis, maar tegenwoordig toch niet meer?

Jawel hoor mijn c7 was compleet ingebrand, stond zelfs Netflix in onder in de rechterhoek

 


Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Volgens ons systeem heb je ook nog een ZXV8001 (tv-ontvanger) in huis. Heb je deze ontvanger al eens aangesloten op jouw LG TV? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde probleem ervaart.


Ja maar daar is de kwaliteit een stuk minder is wazig beeld dus meteen weer omgewisseld das niet fijn kijken, als het anders niet opgelost kan worden moet ik na heel veel goede jaren misschien toch naar de concurrentie. Een collega heeft dezelfde tv met een ander kastje geen probleem daar mijn vader heeft dezelfde tv met 4k kastje van de concurrentie en geen probleem dus misschien is dat mijn enige optie.

is jammer dat ik het anders niet kan oplossen 

mis bij dat kastje echt best veel scherpte dus daar wil ik niet naar terug

kan wel proberen of deze dan flitst omdat deze ook in stand by blijft om uit te sluiten dat misschien de arris defect is, maar das dan ook echt het laatste. 
heb ze gisteren allebei aangesloten gehad met dezelfde soort hdmi kabel van audioquest om uit te sluiten dat daar verschil in kon zitten 

zeer frustrerend is dit voor mij


Sorry, spreekt elkaar tegen

de cyclus die de tv moet doen om inbranden te voorkomen dus niet afmaakt

dat de monteur ook zegt zit niet in de tv

Inbranden? Bij een modern scherm? Ik weet het van Plasma en beeldbuis, maar tegenwoordig toch niet meer?

Monteur zegt het probleem met de witte flits zit niet in de tv maar word veroorzaakt door het kastje van kpn!

als een oled een aantal uren aan heeft gestaan gaat deze de pixels verversen dat heet wash panel heb dit ook zien staan in het service menu dit duurt 7 min. Daarna hoor je een klik en gaat de tv uit, heb dit ook meerdere malen gehoord bij mijn C7 maar bij deze niet die gaat na de flits uit.Dit maakt hij dan dus niet af


Dt is bijzonder: ik heb de 8001 voor m'n 55” OLED en de 5202 voor m'n 43” LCD. Ik ervaar geen kwaliteitsverschil: de 8001 geeft bij mij een prima beeld. Heb je op de 8001 wel de juiste resolutie ingesteld, die wil nog wel eens teruggesteld worden naar 720P; ik heb 'm op UHD@50HZ (ik heb 't 4p-pakket) maar zonder 4k zou je 'm 't beste op 1080i kunnen zetten (dan zorgt de tv zelf voor upscaling naar de native resolutie van de tv). Om te kijken of 't inderdaad aan kpn ligt zou je ze 8001 toch maar eens kunnen proberen: is er dan geen flits, dan ligt 't aan de 5202 en kan die wellicht vervangen worden.

BTW: inbranden: heeft je c7 geen voorziening voor (nachtelijke) regeneratie?


8001 staat ingesteld op uhd 50hz zelfde als de arris heb eigenlijk alle instellingen geprobeerd en uhd 50 geeft het mooiste beeld op allebei

ha ha my bad beeld is goed en bijna geen verschil moet wel de tv instellen met de juiste instellingen! Sorry daarvoor 

ik heb 4k abonnement 

en ja de c7 heeff een pixel refresh dat doet hij elke dag zelf zoals ik al aangaf na 2000 branduren krijgt de tv zelfs een refresh van een uur 

 


en ja de c7 heeff een pixel refresh dat doet hij elke dag zelf zoals ik al aangaf na 2000 branduren krijgt de tv zelfs een refresh van een uur 

Bij mij gebeurt dat 's nachts. dat is mede één van de redenen dat de tv niet helemaal uit kan (en dat moet je dus ook niet met een externe schakelaar o.i.d. doen, penny wise pound foolish). 

Bijzonder dat je zoveel kwaliteitsverschil opmerkt bij de 8001 t.o.v. de 5202. Ik ben blij dat ik dat niet heb: de 8001 heeft nog een display zodat ik overdag bij radioluisteren (via de soundbar) tenminste kan zien welke zender opstaat. 


en ja de c7 heeff een pixel refresh dat doet hij elke dag zelf zoals ik al aangaf na 2000 branduren krijgt de tv zelfs een refresh van een uur 

Bij mij gebeurt dat 's nachts. 

Bijzonder dat je zoveel kwaliteitsverschil opmerkt bij de 8001 t.o.v. de 5202. Ik ben blij dat ik dat niet heb: de 8001 heeft nog een display zodat ik overdag bij radioluisteren (via de soundbar) tenminste kan zien welke zender opstaat. 

Bij mij gebeurt het als de tv minimaal volgens mij 3 of 4 uur aanstaat en dan uit zet.

ik zet geen kill switch of zo uit zodat alles uit is blijft gewoon altijd op stand by

de sukkel dat ik ben was vergeten om de tv wel in te stellen op de juiste gegevens isf modus is veel mooier dan de standaard eco modus daar zat het verschil tussen de kastjes was ik in de frustratie en snel snel snel ff checken vergeten nu is het met het blote oog bijna niet te zien


 isf modus is veel mooier dan de standaard eco modus daar zat het verschil tussen de kastjes was ik in de frustratie en snel snel snel ff checken vergeten nu is het met het blote oog bijna niet te zien

Ik stel tv's altijd handmatig in, waarbij ik alle beeldverbeteraars uitzet (die zijn toch bedoeld voor gebruik met de ingebouwde tuner en niet voor HDMI). Vroeger had kpn een aantal filmpjes waarmee je helderheid, contrast, kleur, scherpte e.d. nauwkeurig kon instellen, maar helaas kan ik die tegenwoordig niet meer vinden. Met behulp van die filmpjes had ik altijd het mooiste beeld. 


 isf modus is veel mooier dan de standaard eco modus daar zat het verschil tussen de kastjes was ik in de frustratie en snel snel snel ff checken vergeten nu is het met het blote oog bijna niet te zien

Ik stel tv's altijd handmatig in, waarbij ik alle beeldverbeteraars uitzet (die zijn toch bedoeld voor gebruik met de ingebouwde tuner en niet voor HDMI). Vroeger had kpn een aantal filmpjes waarmee je helderheid, contrast, kleur, scherpte e.d. nauwkeurig kon instellen, maar helaas kan ik die tegenwoordig niet meer vinden. Met behulp van die filmpjes had ik altijd het mooiste beeld. 

Ja klopt staan bij mij nu ook allemaal uit, zijn altijd de eerste dingen die uit gaan. Enige wat ik eigenlijk verander is het oled lampje om wat meer helderheid te creëren als het overdag is. Mijn oude Pioneer plasma lx5090 heb ik ooit professioneel laten calibreren, daar heb ik echt jaren plezier van gehad nooit ingebrand ook niet met heel veel gamen vandaar dat ik ook weet dat de “verbeteraars” ook uit moet zetten


Helaas met de 8001 ook een flits hetzelfde probleem.

morgen ga ik eens proberen om de Xbox aan te laten en dan de tv uitzetten om te kijken of het iets te maken heeft met een inkomend signaal op de hdmi


Wat jammer dat je hetzelfde probleem ervaart met de 8001. Op welke HDMI poort heb je de tv-ontvanger op dit moment aangesloten? Heb je de tv-ontvanger al eens op een andere hdmi poort getest? Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd wanneer je de Xbox aansluit op dezelfde HDMI poort.


Wat jammer dat je hetzelfde probleem ervaart met de 8001. Op welke HDMI poort heb je de tv-ontvanger op dit moment aangesloten? Heb je de tv-ontvanger al eens op een andere hdmi poort getest? Ik ben erg benieuwd wat er gebeurd wanneer je de Xbox aansluit op dezelfde HDMI poort.

Hdmi poort maakt geen verschil dat heb ik al getest. 
dan erbij vorige keer hebben ze het hdmi board compleet vervangen voor een nieuwe wat is de kans op hetzelfde probleem met een nieuw board???

ga zeker wel proberen om de Xbox aan te laten, ik krijg het idee dat de tv niet om kan gaan met een spanning over hdmi maar ik moet met bewijs komen wat zeer lastig is, het is een combinatie van meerdere factoren lijkt het, nu is hdmi 2 bezet door de Xbox de Xbox is geen stand by die is compleet uit dan flits de tv niet, ook niet als hdmi 1 nog actief is met stand by, de tv reageert op de hdmi poort die actief is op dat moment als hij dan uitgaat flitst hij, ik ben benieuwd of de Xbox dat ook doet als de Xbox het niet doet gaat het mis met de handshake van de hdmi en kpn anders zou ik het niet weten


Had vorige maand ook witte flitsen op de nieuwe LG Oled. Oplossing was om de HDMI 1.4 kabels te vervangen door HDMI 2.1 (met een goede "shielding").  Daarna geen last meer van flitsen.


Had vorige maand ook witte flitsen op de nieuwe LG Oled. Oplossing was om de HDMI 1.4 kabels te vervangen door HDMI 2.1 (met een goede "shielding").  Daarna geen last meer van flitsen.

Die heb ik alleen op de Xbox, andere zijn wel van audioquest.

had jij die witte flitsen ook met tv uitzetten?

heb geen problemen met gewoon tv kijken


Raim schreef: Oplossing was om de HDMI 1.4 kabels te vervangen door HDMI 2.1

 

Maurice1975 schreef: Die heb ik alleen op de Xbox

 

Probeer het dan eens met dié HDMI-kabel op de ontvanger :wink: .


Raim schreef: Oplossing was om de HDMI 1.4 kabels te vervangen door HDMI 2.1

 

Maurice1975 schreef: Die heb ik alleen op de Xbox

 

Probeer het dan eens met dié HDMI-kabel op de ontvanger :wink: .

Vanavond eerst de Xbox zelf testen

de volgende dag ga ik proberen om die hdmi kabel op het kastje aan te sluiten!

vandaag ben ik gebeld door CE Repair die hebben alles doorgestuurd naar LG en die hebben gezegd geen defect aan panel ligt bij KPN, heb dit via mail nu ook bevestigd gekregen maar ga nog steeds niet akkoord voordat ik nog wat dingen uitgesloten heb, dit heb ik ook tegen ce Repair gezegd en als de Xbox ook flitst dan moet ik ook tegen Microsoft gaan zeggen dat hun apparaat ook defect is???

want dan zal het wel standaard zijn als de hdmi ingang wat detecteerd dat de tv tegen mij zegt met de flits, he je hebt nog wat aanstaan zet ff uit hierbij ben je gewaarschuwd! SLIMME TV MET AI 


maar ga nog steeds niet akkoord voordat ik nog wat dingen uitgesloten heb, dit heb ik ook tegen ce Repair gezegd en als de Xbox ook flitst dan moet ik ook tegen Microsoft gaan zeggen dat hun apparaat ook defect is???

LOL :slight_smile:

Ik blijf het afschuiven vinden van ce repair. Er zijn wel meer bij kpn die LG oled en 5202 hebben? Dan zouden er toch, ook op het forum, méér klachten zijn?????

Toen ik in 2019 (oktober) een nieuwe, want grotere, tv wilde kopen heb ik niet voor LG oled gekozen. I.v.m. de toen (!) vermelde inbrandproblemen (vooral te lezen op forum Ziggo). Maar had begrepen dat dat in huidige modellen minder zou zijn.
Dat inbranden heb ik genoeg gehad met beeldbuistv's. Vandaar indertijd ( 2013 ) ook al bewust geen Plasma flatscreen genomen.


Misschien kan je totdat het is opgelost, de TV op een HDMI kanaal zetten waar niets opzit en daarna uitzetten.

Is omslachtig, maar misschien een goede tijdelijke oplossing.

 

P.S.

Welke schade geeft deze flits aan de TV?


Helaas met de 8001 ook een flits hetzelfde probleem.

Mijn OLED55C8 "hangt” aan een 8001: nimmer flitsen. Bovendien heeft de 8001 de recente HDMI-CEC aanpassingen van de 5202 niet (waarvan ik in eerste instantie d8 dat daar de oorzaak wel eens zou kunnen liggen). Ik ben het dan ook met PeterG eens dat CE REPAIR wel heel makkelijk de oorzaak bij KPN legt, temeer omdat andere gebruikers van een dergelijke combinatie er geen last van schijnen te hebben (of dat althans hier nog niet gemeld hebben).