Skip to main content

Als ik de ontvanger uitschakel dan blijft de tv nog aan na ongeveer een minuut zie je een witte flits en tv gaat uit nu is lg al bij mij geweest en hebben het moederbord met hdmi vervangen en probleem blijft hun zeggen ligt aan kpn kastje ik dacht nou denk het niet had hiervoor nergens last van maar als ik het kastje van kpn loskoppel van de hdmi ingang van de tv gaat deze wel meteen uit en geen witte flits!! Dus licht het probleem zeker bij kpn kastje graag hulp want dit lijkt mij niet goed voor mijn tv

Dan zou mijn vader het ook moeten hebben die heeft de tv een week eerder als ik met het nieuwste 4k kastje van ziggo geen flits te zien

Dan heb ik hier het ultieme (test)voorstel. Wissel je vaders en jouw tv eens om. Als het probleem dan meeverhuisd naar je vader….

Dan weet je tenminste zeker of het in de tv zit of in de (combinatie) tv en kpn.


Dan zou mijn vader het ook moeten hebben die heeft de tv een week eerder als ik met het nieuwste 4k kastje van ziggo geen flits te zien

Dan heb ik hier het ultieme (test)voorstel. Wissel je vaders en jouw tv eens om. Als het probleem dan meeverhuisd naar je vader….

Dan weet je tenminste zeker of het in de tv zit of in de (combinatie) tv en kpn.

Ultieme test wel maar dat ga ik echt niet doen allebei de tv hangen aan de muur en vervoeren van de tv in de auto is gewoon geen optie! Nee helaas gaat niet


Oh.

Tja, straks heb je alle moeite gedaan om van provider te wisselen (voor minimaal een jaar), om er dan achter te komen dat het toch de tv is. Want daar ben ik van overtuigd. Er zijn namelijk niet méér klachten hierover dan deze éne op het forum. Wat er bij andere klantingangen nog gemeld is weten we niet natuurlijk.


Oh.

Tja, straks heb je alle moeite gedaan om van provider te wisselen (voor minimaal een jaar), om er dan achter te komen dat het toch de tv is. Want daar ben ik van overtuigd. Er zijn namelijk niet méér klachten hierover dan deze éne op het forum. Wat er bij andere klantingangen nog gemeld is weten we niet natuurlijk.

Ja bij kpn ben ik de enige en bij LG ook, heb LG gevraagd om de tv terug te nemen ben er namelijk behoorlijk klaar mee! 
denk dat ik gewoon met dit ding blijf zitten 

misschien lost het niks op maar ja als ze allebei geen kant opgaan dan moet ik toch dingen uitproberen en het enige wat ik dan kan doen is overstappen naar ZIGGO dat betekent ook dat ik mijn telefonie en alles om moet zetten so be it

Deze combinatie is in ieder geval voor mij geen optie de tv blijft flitsen

wat ik dan nog steeds niet begrijp is dat het niet gebeurd bij de Xbox en Nintendo switch als deze aanstaat gaat het goed geen probleem bij de tv 🤔 waarom dan wel met kpn🤔


Hierbij het antwoord van LG 

 


Nog meer conversatie met LG

 


Heb ook een mail verstuurd naar Tros radar ondertussen 

en ga ook een naar mijn rechtsbijstand 

want dit kan toch niet?


Hoi, als je vooralsnog dat zeer magere (en in mijn optiek oninteressante) 4k uhd aanbod van kpn kan opgeven dan zou je een HD-ontvanger kunnen krijgen (dat regelt een moderator dan wel). De Arris vip2952 of Arcadyan hmb 2260.

Als je iemand kent met zo'n ontvanger (en abonnement via kpn) kan je het nog uittesten ook. Want diens ontvanger doet het, met diens abonnement natuurlijk, ook bij jouw. Want op jouw adres staat het ITV signaal aan op het internet.


Hoi, als je vooralsnog dat zeer magere (en in mijn optiek oninteressante) 4k uhd aanbod van kpn kan opgeven dan zou je een HD-ontvanger kunnen krijgen (dat regelt een moderator dan wel). De Arris vip2952 of Arcadyan hmb 2260.

Als je iemand kent met zo'n ontvanger (en abonnement via kpn) kan je het nog uittesten ook. Want diens ontvanger doet het, met diens abonnement natuurlijk, ook bij jouw. Want op jouw adres staat het ITV signaal aan op het internet.

Graag via een moderator 

ik weet het niet meer 

wil alles proberen 

heb bij een collega een keer de 8001 meegegeven om te proberen maar dat werkte niet omdat mijn account nummer erin zit ging daar niet verder helaas

als het probleem daarmee opgelost word en de beeldkwaliteit is hetzelfde graag proberen 

proberen kan geen kwaad


…. en de beeldkwaliteit is hetzelfde

HD is HD. Of dat nu via een HD-ontvanger gaat of via een 4k UHD-ontvanger. Alleen de drie 4k zenders gaan dan natuurlijk niet.

En: de apps met 4k voor Netflix, Youbube e.a. zitten al in je 4k UHD televisie.:wink:


heb bij een collega een keer de 8001 meegegeven om te proberen maar dat werkte niet omdat mijn account nummer erin zit ging daar niet verder helaas

Als die collega een kpn internetaansluiting heeft zou dat gewoon moeten werken, weliswaar op jouw abonummer, maar toch. Ik heb ooit een test gedaan met de ontvanger van m'n schoonmoeder op ons adres en dat werkte prima. Zij had glasvezel en wij DSL, maar zelfs de HD-Glaszenders van haar abo waren bij ons gewoon te zien.

Let op! Jouw ontvanger blijft dus op jouw abonummer staan, dus als je collega opnames gaat maken/verwijderen betreft dat dus jouw opnames!


heb bij een collega een keer de 8001 meegegeven om te proberen maar dat werkte niet omdat mijn account nummer erin zit ging daar niet verder helaas

Als die collega een kpn internetaansluiting heeft zou dat gewoon moeten werken, weliswaar op jouw abonummer, maar toch. Ik heb ooit een test gedaan met de ontvanger van m'n schoonmoeder op ons adres en dat werkte prima. Zij had glasvezel en wij DSL, maar zelfs de HD-Glaszenders van haar abo waren bij ons gewoon te zien.

Let op! Jouw ontvanger blijft dus op jouw abonummer staan, dus als je collega opnames gaat maken/verwijderen betreft dat dus jouw opnames!

Werkte niet hij heeft ook KPN vandaar om te proberen toen?

misschien dat wij iets verkeerd deden

maar hij sluit aan en ging software laden maar op een gegeven moment ging deze niet verder


@Vikash 

kunnen we proberen om een HD decoder te zenden naar mij

zoals boven besproken 

LG blijft bij hun standpunt dat de tv goed is


Als het probleem met zowel de 5202 als de 8001 optreedt zegt iets mij dat het dan niet aan de ontvangers ligt. Hoewel ze ogenschijnlijk hetzelfde werken (zelfde menu-structuur) is de onderliggende hardware (Arris v.s. ZTE) toch heel anders. 

In de ontvanger kun je aangeven wat de hoogst bereikbare beeldkwaliteit is. Die staat vaak op UHD (4k dus) maar die kun je ook op zelf HD zetten: daarmee wordt de ontvanger dan feitelijk een HD-ontvanger; heb je dat al eens geprobeerd? Sorry dat we zoveel vragen, maar het is dan ook een tamelijk ongrijpbaar probleem, zoals je zelf ook al wel ontdenkt hebt.


@Vikash

kunnen we proberen om een HD decoder te zenden naar mij

zoals boven besproken 

LG blijft bij hun standpunt dat de tv goed is

Ik ga dat proberen te regelen voor jouw. Maar weet wel dat de huidige 4K TV-ontvanger daarvoor retour moet en het op dit moment niet mogelijk is (niet op voorraad) om opnieuw een 4K TV-ontvanger/abonnement aan te vragen. Dus ik heb op dit moment geen mogelijkheid om het weer terug te draaien. Als dat geen probleem is, dan hoor ik dat graag van je


@Vikash

kunnen we proberen om een HD decoder te zenden naar mij

zoals boven besproken 

LG blijft bij hun standpunt dat de tv goed is

Ik ga dat proberen te regelen voor jouw. Maar weet wel dat de huidige 4K TV-ontvanger daarvoor retour moet en het op dit moment niet mogelijk is (niet op voorraad) om opnieuw een 4K TV-ontvanger/abonnement aan te vragen. Dus ik heb op dit moment geen mogelijkheid om het weer terug te draaien. Als dat geen probleem is, dan hoor ik dat graag van je

Nee doe maar niet


Als je echt problemen hebt, vraag dan aan KPN of ze de VIP2952 willen toezenden om te testen.

En vraag of je de 5202 (zonder extra kosten) mag behouden tijdens het testen.

 

P.S.

Ik zit te denken aan de LG Oled 48” CX, adviseer je deze toch nog aan?

Alvast mijn dank. 


Als je echt problemen hebt, vraag dan aan KPN of ze de VIP2952 willen toezenden om te testen.

En vraag of je de 5202 (zonder extra kosten) mag behouden tijdens het testen.

 

P.S.

Ik zit te denken aan de LG Oled 48” CX, adviseer je deze toch nog aan?

Alvast mijn dank. 

Aangezien ik echt de enige ben met dit probleem ja dan raad ik nog steeds een oled aan

zoals boven beschreven gaat het niet moet de 4k kastjes retour doen

ik denk steeds meer dat het aan de tv ligt omdat als ik de ontvanger uit zet en de tv heeft maar een half uur of een uur aangestaan gaat de tv gewoon uit geen probleem ook niet met het kpn kastje maar als de tv 4 uur of meer aan staat dan heb ik een probleem heb dit ook gemeld bij LG maar dat maakte geen verschil momenteel heb ik het bij de rechtsbijstand lopen want ik ben er klaar mee


Hallo medeforum leden,

heb na inschakeling van rechtsbijstand nogal wat meegemaakt.

het probleem word niet opgelost door LG moest ik ook niet zijn omdat ik een contract met de mediamarkt aan was gegaan na wat mail contact en contact terplaatse bij mediamarkt arnhem is het eindelijk zover dat de tv is terug genomen door mediamarkt!

super gedaan door de meiden achter de service balie die mij zeer goed geholpen hebben

heb sinds vandaag een nieuwe oled hoop dat hier het probleem niet aanwezig is!

met dank aan mediamarkt arnhem!


Hallo medeforum leden,

Ik heb na inschakeling van rechtsbijstand nogal wat meegemaakt.

Het probleem word niet opgelost door LG en ik moest dus ook niet bij LG zijn omdat ik een contract met de Mediamarkt aan was gegaan. Na wat mail contact en contact ter plaatse bij Mediamarkt Arnhem is het eindelijk zover dat de tv is terug genomen door de Mediamarkt!

Super gedaan door de meiden achter de service balie die mij zeer goed geholpen hebben.

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Oled en ik hoop dat hier het probleem niet aanwezig is!

Met dank aan Mediamarkt Arnhem!

 

Hartelijk dank voor je bericht.

Erg mooi dat de Mediamarkt Arnhem je goed heeft geholpen.

Ik hoop dat je ons verder op de hoogte houd. 

 


Eerste avond met de lg oled55c1 model 2021 na zeker 5 uur gedraaid te hebben, dacht eerst ja hij blijft aan na uitzetten ook aan de randen bleef deze opgelicht maar naar paar secondenkwam er een LG logo en de tv ging uit!

eerste avond dus geen flits na een minuut

so far so good

ga dit een paar dagen in de gaten houden nu staat de tv niet zo vaak meer heel veel uren aan vanwege mooier weer maar ga mijn best doen om te testen


Tja, het leek mij al zeer waarschijnlijk (99,99999999 % :wink: ) dat het aan de tv moest liggen. Er zijn toch echt wel meer klanten bij kpn met die combinatie en je was de enige melder.

Maar, de aan- en volhouder wint uiteindelijk.:grinning: Goed gedaan.

Veel plezier van je tv (mooi toestel ook).

Het is me even ontgaan of je glasvezel hebt maar dan heb je ook de eerste 10 kanalen (npo, rtl en talpa) in betere kwaliteit via 661 t/m 670.


Tja, het leek mij al zeer waarschijnlijk (99,99999999 % :wink: ) dat het aan de tv moest liggen. Er zijn toch echt wel meer klanten bij kpn met die combinatie en je was de enige melder.

Maar, de aan- en volhouder wint uiteindelijk.:grinning: Goed gedaan.

Veel plezier van je tv (mooi toestel ook).

Het is me even ontgaan of je glasvezel hebt maar dan heb je ook de eerste 10 kanalen (npo, rtl en talpa) in betere kwaliteit via 661 t/m 670.

Ja heb glasvezel en dat wist ik inderdaad 

moet nog even vertrouwen krijgen of het daadwerkelijk ook over is kijk dit een week aan als er dan geen flits meer is kom ik erop terug 

dan heeft het zeker aan de tv gelegen al zal LG dit toch wel ontkennen maar voor nu weet ik het nog niet zeker

🤔


Nu na best een tijd geen flits meer gezien! Merk ook aan deze tv dat alles veel beter is vanaf het begin met de oude was ik de hele tijd bezig met instellingen, maar de tv was altijd wazig niet heel scherp nu zeer blij! Ben blij dat ik mezelf er hard voor heb gemaakt dat er toch iets niet goed was met de tv en ja ik heb getwijfeld omdat het alleen met kpn gebeurde, maar de nieuwe tv flits niet en heb verders niks veranderd. 🤩👍🏻 Iedereen hier op het forum bedankt voor alle hulp!


Nogmaals gaat mijn dank uit naar Mediamarkt Arnhem die het juiste heeft gedaan door de tv retour te nemen!

heb ook een meteen een calibratie laten doen door mediamarkt de monteur kwam aan huis met laptop en calman software werd een lichtsensor geplaatst die aan de tv hing en de meting kon beginnen na enige tijd en naar tevredenheid is alles toch goed gekomen, na de calibratie zelf nog wel wat aangepast aan de helderheid omdat ik deze gamma curve te donker vond maar voor de rest top!

het heeft nu zeker wel aan de tv gelegen wat lg dus niet wou erkennen maar goed het is opgelost 

 

gr maurice