Skip to main content
Antwoord

Arris 5205 blijft hangen op 85% bij opstarten

• November 18, 2025
  • 9 reacties
  • 83 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hadden een ‘oude’ tv ontvanger, jaren goed gedaan maar die liep plotseling vast op 85%. Klantenservice KPN gebeld, die probeerden van alles maar niets werkte. Omgeruild en nieuwe tv ontvanger gekregen, de arris 5205. Ging 1 dag goed en op dag 2 bleef die ook op 85% hangen. Wat nu??

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Beste antwoord door saswar

Hoe branden de lampjes op het SuperWifi punt zelf op dit moment? Je zou die nog eens kunnen resetten door hem een tijdje van de stroom te halen.  Helpt dat niet dan is mijn advies om even contact te zoeken met de klantenservice. 

Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Hi Remco, heb ik allemaal al gedaan. Wij haalden de tv en ontvanger altijd ‘s nachts van de stroom af. Sinds we dat niet meer doen, lijkt het goed te gaan. Fingers crossed!

9 reacties

• November 18, 2025

Wij hadden een ‘oude’ tv ontvanger, jaren goed gedaan maar die liep plotseling vast op 85%. Klantenservice KPN gebeld, die probeerden van alles maar niets werkte. Omgeruild en nieuwe tv ontvanger gekregen, de arris 5205. Ging 1 dag goed en op dag 2 bleef die ook op 85% hangen. Wat nu??

Zit die rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Er zit niets tussen? Geen extra router ofzo? Switch? Draadloze verbindingset ofzo? Al een andere kabel geprobeerd? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 19, 2025

Zit die rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box aangesloten? Er zit niets tussen? Geen extra router ofzo? Switch? Draadloze verbindingset ofzo? Al een andere kabel geprobeerd? 

Nee niet rechtstreeks zit met kabeltje aan een wit wifipunt. Wij zitten in buitengebied, hebben geen kabel oid dus afhankelijk van wifi, 5G netwerk.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@saswar welkom op de KPN Community, Ik kwam jouw topic tegen en vroeg me af wat de stand van zaken is.  Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je de ontvanger rechtstreeks met het modem van KPN verbindt. Wellicht gaat er iets mis bij het Wifi-punt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Hoi ​@saswar welkom op de KPN Community, Ik kwam jouw topic tegen en vroeg me af wat de stand van zaken is.  Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je de ontvanger rechtstreeks met het modem van KPN verbindt. Wellicht gaat er iets mis bij het Wifi-punt.

Modem staat in de meterkast, tv in woonkamer. Dus ik weet niet goed hoe ik dat dan moet doen, aangezien ontvanger met tv gekoppeld moet worden om te zien wat ie doet. Toch?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 27, 2025

Hoi ​@saswar 
Het is ook de bedoeling dat die TV en ontvanger staan blijven waar ze staan.
Probeer het even met een lange UTP kabel tijdelijk aan te sluiten, om te zien of het dan wel goed werkt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

Hoi ​@saswar 
Het is ook de bedoeling dat die TV en ontvanger staan blijven waar ze staan.
Probeer het even met een lange UTP kabel tijdelijk aan te sluiten, om te zien of het dan wel goed werkt.

Dank voor het meedenken, maar dat wordt hem niet. Die kabel zou erg lang moeten zijn en die heb ik niet liggen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoe branden de lampjes op het SuperWifi punt zelf op dit moment? Je zou die nog eens kunnen resetten door hem een tijdje van de stroom te halen.  Helpt dat niet dan is mijn advies om even contact te zoeken met de klantenservice. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hi Remco, heb ik allemaal al gedaan. Wij haalden de tv en ontvanger altijd ‘s nachts van de stroom af. Sinds we dat niet meer doen, lijkt het goed te gaan. Fingers crossed!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is goed om te horen ​@saswar Fijn dat die weer werk. Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten!