Skip to main content

Goedemiddag lezer,

Ik ben nu twee weken in het bezit van de Arris 5202. Dit na upgrade naar het 4K pakket. Ik heb een Samsung 48HU7500L (4k). Nu was ik hartstikke tevreden met het beeld van de HMB2260. Na de 5202 aangesloten te hebben viel me op dat de beeldkwaliteit wel goed is maar ik voor mijn gevoel een hele lichte stottering heb icm met wat snellere beelden. Dit ervaar ik op alle glasvezelkanalen en 4K. Na wat zoekwerk op het forum heb ik de decoder ingesteld op UHD 50hz. Moet zeggen beeld best strak maar toch het gevoel dat het net niet 100% vloeiend verloopt. Ook heb ik de ontvangen op 1080i gezet, echter heb ik niet het idee dat het veel uitmaakt. Nu heb ik een paar dagen beide kastjes aangesloten en ben tot de conclusie gekomen dat de HMB2260 het meest vloeiendste beeld geeft. Voor mijn gevoel ik heb ik de meest opties wel uitgeprobeerd. Vind het wel jammer want de Netflix app en Youtube app werkt lekker vlot op de 5202. Nu kijk ik maar op de HMB2260 en gebruik ik Netflix 4K via de tv. Zijn er nog meer opties die ik kan proberen of wordt het gewoon wachten tot een goede update van de 5202?.

@Hartmanner

Heb je toevallig nog beeldverbeteraars aanstaan in het menu van jouw TV? Zet die dan eens uit. 


@Noordzee Heb ik ook uitgezet. Maakt niet veel uit. Op de 2260 staan die ook gewoon aan.   Heb gisteren ook weer regematig van de ene naar de andere decoder zitten schakelen Met de 5202 op verschillende resoluties en hz. Beeld van de 2260 is gewoon net strakker en fijner voor de ogen. Alles staat op automatisch met de 2260. Er val echt nog werk te doen software matig op de 5202. 


Mogelijk wil een omruil met een andere Arris 5202 jou helpen? Soms heb je een net wat minder goed werkend apparaat er tussen zitten. 

Een moderator wil dat mogelijk voor jou regelen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 


Hallo @Hartmanner Direct omwisselen van een ontvanger is een laatste optie, voor dit soort zaken. Je vind dat het beeld ‘niet vloeiend is’ en je ervaart lichte haperingen. Zeg ik het zo goed? Ik wil 'm in elk geval graag eens nakijken. Zou je je gegevens in je Forum Profiel willen zetten, zoals Noordzee al vroeg? 


Ik heb nog een arris 5202. Zit nog in de doos. Is de tweede ontvanger. Ik denk niet dat het kastje stuk is. Het is gewoon net niet 100% en dat levert een iets onrustiger beeld op. Je mag kijken uiteraard. Ik zal hem wel aanzetten.


Je zou het dan nu even kunnen uitproberen. Dan sluit je een productiefoutje maar gelijk uit. Denk je wel aan de update naar de laatste software? 

 


Prima, @Hartmanner Sluit je de 5202 bekabeld aan, rechtstreeks op de Experia Box? Ik kijk dan graag even mee. 


@Bart_ Ik heb hem aangesloten. Verse software. Zelfde als de andere 5202. Beeld is gewoon net iets minder scherp. Moeilijk te zien maar als je even zit te kijken is het net even wat onrustiger als de 2260. Ik heb hem op 50 hz staan. Dan is kwaliteit nog het beste. De 2260 staat op automatisch. 


Hallo @Hartmanner Dank. Ik heb net gekeken en ik zie aan onze kant van de lijn niets geks. Je hebt volgens mij alles geprobeerd en ik heb het idee de verschillen heel minimaal zijn. Als ik een ontvanger omruil zul je weer een 5202 terugkrijgen, je hebt namelijk dat 4K-pakket. Het is dan denk ik toch het beste om te wachten op de volgende update. 


Bedankt @Bart_ . Worden updates ergens gemeld zodat ik het de gaten kan houden?


Ja, je kunt dat lezen op het Forum hier @Hartmanner Bij een grote updates zal er waarschijnlijk een nieuw topic worden aangemaakt door ons en anders kun je in dit topic over updates voor tv-ontvangers terecht. 


Reageer