Skip to main content

Ik heb een nieuwe TV gekocht met de mogelijkheid van 4K. Ik wil graag mijn KPN-abonnement verruimen naar 3 extra 4K zenders. Door een tekort aan chips in de wereld is er ook een tekort aan KPN 4K TV-ontvangers.

 

Nu komt het: BESTAANDE klanten krijgen geen 4K ontvanger. NIEUWE klanten krijgen maximaal 1 4K ontvanger, maar ZIJ krijgen er dus WEL één.

 

Ik voel me ontzettend geschoffeerd. Al vanaf 1985 heb ik ALLES bij de KPN afgesloten, TV, telefoon en internet. En dan worden bestaande klanten gewoon achtergesteld ten opzichte van nieuwe klanten. Een waanzinnige keuze van KPN. Gewoon weg schofterig.

Ik denk dat ik de Consumentenbond ga in schakelen. Dit kan echt niet!

Je kan als klant volgens mij wel een KPN 4K tv ontvanger krijgen. De VIP5202

Ze hebben alleen niet heel erg veel op voorraad, vandaar dat je er hooguit 1 kan krijgen.

 

Een moderater (KPN medewerker) kan je hiermee helpen.

Vul je gegevens compleet in, dan weet de moderater wat hij moet doen en voor wie.

Alleen de KPN moderater kan die gegevens zien.

 

Of bel gratis 0800-0402

 

Of chat met KPN, zie hier.

Klik op (bijvoorbeeld) televisie.

Scrol na beneden en kies “ik heb een andere vraag en wil contact”

Scrol (ver) na beneden en kies de middelste chatten.

Ik heb hier goede ervaringen mee.

 

 


Ik denk dat u mijn case niet goed heeft gelezen. De situaties is dat ik 0800-0402 heb gebeld en te horen heb gekregen dat ik als bestaande klant GEEN Arris 4K tv-ontvanger krijg. Terwijl nieuwe klanten er 1 krijgen. Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN. Vanaf 1985 klant en nu laten ze mij zitten. Dit kan echt niet!


Goedeavond beste Hans2273XA. als u een hussel abonnement afsluit dan is de mogelijkheid dat u  wel de 5202.Arris krijg en een 4k abonnement nemen. 🤔


Beste Cornelis48,

Ik ben al een Husselklant en toch krijg ik de 4K TV-ontvanger niet.

Maar een nieuwe klant daar trekken ze alle registers voor open, want dat is commercieel aantrekkelijk.

Een bestaande klant laten ze in het sop gaar koken.

Vriendelijke groet,
 

Hans

 


Ik denk dat u mijn case niet goed heeft gelezen. De situaties is dat ik 0800-0402 heb gebeld en te horen heb gekregen dat ik als bestaande klant GEEN Arris 4K tv-ontvanger krijg. Terwijl nieuwe klanten er 1 krijgen. Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN. Vanaf 1985 klant en nu laten ze mij zitten. Dit kan echt niet!

Je kunt je hier druk over maken, maar zo werkt het nu 1 maal. Toen u nieuwe klant werd, toen kreeg u ook nieuwe apparatuur. Terwijl andere klanten die op dat moment al klant waren oudere apparatuur hadden en deze moesten blijven gebruiken. Apparatuur word zomaar niet omgeruild. Alleen als het stuk is.

Als u een oud abonnement heeft, dan kunt u dit abonnement aanpassen naar Hussel. Bij Hussel is de 4K optie beschikbaar. Dit kost € 2,50 per maand. Daarbij word de huidige HD ontvanger omgeruild voor een 4K ontvanger. 

Voorwaarde is wel dat de beschikbare snelheid op uw adres hoog genoeg is. Minimaal 80 mbit als ik het goed heb. Onder de 80 mbit kun je 4K sowieso wel vergeten.

Er zijn maar 3 zenders in 4K:

  • Xite
  • Insight
  • Love Nature

De rest is gewoon HD. Net als bij uw huidige ontvanger, daar veranderd dus niets aan.


Beste Nick83,

Ik heb GEEN oud abonnement. Ik BEN al Hussel-klant. En nee, 4K is niet beschikbaar voor een bestaande Husselklant volgens inormatienummer 0800-0402. Mijn internetsnelheid is 200 Mbit/s, dus ruim voldoende voor 4K.

KPN geeft aan NIEUWE klanten wel de 4K-ontvanger en aan 35 jaar trouwe bestaande KPN klanten dus niet.

KPN gaat dus voor financieel gewin en niet voor service aan bestaande klanten.

 

 


Dan denk ik dat je het nog maar eens moet proberen. Volgens mij moet het nu mogelijk zijn om de 4K optie te activeren. Dat lees ik tenminste hier op het forum.


@Hans2273XA misschien ben je blijven steken in het antwoordapparaat waar nog oude informatie in staat op grond van het woord Arris of heb je de verkeerde medewerker getroffen. 

Gewoon nog een keer bellen en als het niet vlug genoeg gaat inspreken: Ik wil een medewerker spreken. 

Wat je verteld was de situatie toen die boot alle verkeer in het Suez kanaal tegenhield. Nu moet je die VIP 5202  probleemlooskrijgen als je een 4K aansluiting besteld. 

Maar noem dat ding geen Arris, gewoon alleen dat je een 4K uitbreiding wilt, op je oude ontvangers werkt het niet.  

Maar verwacht van het huidige 4K aanbod niet teveel, maar misschien is het wel slim dat nu te nemen, je weet nooit wat er tijdens de Olympische spelen gaat gebeuren op dit gebied. 

 


Beste Nick83 en CorL,

Bedankt voor jullie advies en ondersteuning. Blij dat er mensen positief reageren. Ik zal het morgen nog een keer proberen. Misschien heb ik vandaag de verkeerde persoon aangetroffen.


Er zijn helaas weinig 4K VIP5202 TV decoders.

Dit is een wereldwijd probleem, chips tekort.

Heel veel apparaten zijn daardoor moeilijk verkrijgbaar of heel erg duur.

 

Probeer te chatten, daar heb ik goede ervaringen mee. 

Zie boven bij mijn eerste antwoord.


Hey @Hans2273XA, ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent. Het is wel mogelijk om 4K aan te vragen als bestaande klant. Dit is namelijk de informatie die ik hierover heb:

Je kunt telefonisch contact opnemen met KPN om het 4K pakket (€2,50 per maand) te activeren. Daarmee wordt één vervangende 4K tv-ontvanger uitgeleend. Heb je nog geen KPN Hussel abonnement? Dan dien je over te stappen naar Hussel, omdat het 4K-pakket niet te bestellen is in combinatie met een ouder abonnement. Let op: het kan zijn dat je de huidige (Compleet) voordelen kwijtraakt indien je overstapt naar KPN Hussel.

Belangrijke kanttekening is dat er voldoende bandbreedte op jouw adres mogelijk is.


Hey @Hans2273XA, ik ben bang dat je verkeerd geïnformeerd bent. Het is namelijk wel mogelijk om 4K aan te vragen als bestaande klant. Dit is namelijk de informatie die ik hierover heb:

Je kunt telefonisch contact opnemen met KPN om het 4K pakket (€2,50 per maand) te activeren. Daarmee wordt één vervangende 4K tv-ontvanger uitgeleend. Heb je nog geen KPN Hussel abonnement? Dan dien je over te stappen naar Hussel, omdat het 4K-pakket niet te bestellen is in combinatie met een ouder abonnement. Let op: het kan zijn dat je de huidige (Compleet) voordelen kwijtraakt indien je overstapt naar KPN Hussel.

Belangrijke kanttekening is dat er voldoende bandbreedte op jouw adres mogelijk is.

Ik heb vandaag nog een keer contact opgenomen met 0800-0402 om het zenderpakket uit te breiden met 4K. Nu kreeg ik een medewerker die zij dat het voor bestaande klanten wel mogelijk is om uit te breiden naar 4K. Ik moest een Husselklant zijn en het kost € 2,50 per maand extra. De 4K TV-ontvanger wordt verstuurd. Bedankt.


Geen dank @Hans2273XA. Goed om te lezen dat het nu wel gelukt is. Fijne dag verder!


Ik heb ook net een nieuwe 4K tv en wil een 4K tv ontvanger. De oude loopttoch te vaak vast.

Ik ben een oude Telfort klant en heb alleen tv en internet.

Begrijp ik het goed en kan ik alleen doen door een hussel pakket te nemen?
Ik zie nu ook een actie voor Telfort klanten met maandelijkse korting van 5 euro.

Ik kan momenteel echter niets in het account upgraden. Weekend?
Welke mogelijkheden zijn er mbt husselpakket?


Ik ben er inderdaad op gewezen dat je een Hussel klant moet zijn als je 4K wilt hebben. Een beschouwing over Hussel kan je van een onpartijdige site afhalen: https://allesin1info.nl/kpn-hussel-review/

Niet alle KPN medewerkers weten dat je weer 4K kan bestellen. Tref je een medewerker aan die volhoudt dat het niet kan, bel je de volgende dag gewoon weer opnieuw.

Succes.


@SuperTV welke tv ontvanger heeft u nu? En is die verbonden met de Experiabox met een utp kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? Heeft u glasvezel? 


Als je 4K neemt, ontvang je na 2 dagen de Arris 5202 TV-ontvanger. De kabel zit aan één stuk aan de Experiabox 10 vast. Ik heb 200 Mbit/s, bonder VDSL.


@Nick83 ik heb een sony xr-65a90j oled tv.

Ik heb glasvezel.

De kabel is niet uit 1 stuk. Is dat belangrijk/van invloed?

Ik weet niet 100% zeker of er nog een andere router tussen zit. Ik heb een stuk of 8 utp poorten vanuit de meterkast in gebruik (en verderop in huis zijn nog meer vertakkingen), dus de experiabox was onvoldoende, qua poorten én qua wifi bereik, dus er loopt nog een utp naar een (andere) router.

Waarschijnlijk gaat er een utp kabel van de experiabox naar een upt wandcontactdoos in de woonkamer. En vandaar naar een switch en vervolgens naar de tv.

4k via de apps op tv (zoals Netflix en andere streamers) is echt TOP. 

Gewone tv zenders ook erg mooi, maar flink verschil met 4k.

 

Hoor graag je adviezen.


Zelf vind ik het mooi als de kabel aan één stuk zit i.v.m. perfectie :-) 

Maar het zou niet uitmoeten maken als deze wordt vertakt.

Ik ben blij dat je tevreden bent bent de kwaliteit van TV en 4K.

Ik heb de Arris 5202 zaterdag ontvangen en nog niet aangesloten. Ik ben benieuwd naar de verdere kwaliteitsverbetering van 4K.

Ik heb gezien dat je een OLED hebt. Ik kijk ook op een OLED en de beeldkwaliteit is gewoon perfect.


Ik heb het abo omgezet naar een Hussel abo en op die manier een 4K ontvanger ontvangen.

Zojuist alles aangesloten en het werkt prima! Nu op zoek naar 4K kanalen/uitzendingen om er ook daadwerkelijk van te profiteren :grinning:


Ik heb het abo omgezet naar een Hussel abo en op die manier een 4K ontvanger ontvangen.

Zojuist alles aangesloten en het werkt prima! Nu op zoek naar 4K kanalen/uitzendingen om er ook daadwerkelijk van te profiteren :grinning:

Hallo @SuperTV , heb je dan ook wel de 4K-optie aangezet voor die paar kanalen die in 4K uitzenden?

Als je een glasabo hebt kun je al naar verbeterde beeldkwaliteit kijken van kanaa; 661 t.e.m. 670.

De ‘echte’ 4K-kanalen zijn te vinden op: 691 t.e.m. 693.

 


Ik heb het abo omgezet naar een Hussel abo en op die manier een 4K ontvanger ontvangen.

Zojuist alles aangesloten en het werkt prima! Nu op zoek naar 4K kanalen/uitzendingen om er ook daadwerkelijk van te profiteren :grinning:

 

Tip, start volgende keer een eigen topic.

Nu is het een vraag in de vraag van iemand anders. Niet echt netjes.


niet aan beginnen  de 4k arris tv ontvanger doet het alleen met eigen modem  van kpn

mag niet !!!

 

zodra je een eigen modem neemt… asus elk merk doet je tv het niet


niet aan beginnen  de 4k arris tv ontvanger doet het alleen met eigen modem  van kpn

mag niet !!!

 

zodra je een eigen modem neemt… asus elk merk doet je tv het niet

Dat heeft niet specifiek met de 4K ontvangers te maken. HD ontvangers doen het achter een Asus met standaard firmware ook niet. Met de Merlin firmware schijnt het wel te werken.