Skip to main content

Aansluiten op Arris van de Sennheiser gehoorapparaat gaat niet. Op de achterkant vd Arris zit een oranje dingetje maar daar kan dat blauwe stekkertje vd sennheiser niet in.

De Sennheiser is een apparaat voor slechthorenden, wie weet de oplossing.

 

Allereerst: heeft je televisie geen mini-jack uitgang voor een koptelefoon?

En hoe een koptelefoon aan te sluiten op de Arris vip5202 heb ik hier uitgelegd:

/interactieve-tv-11/koptelefoon-gebruiken-bij-interactieve-televisie-529918#post1228191

Succes!


Bedankt. Ik heb die aansluiting gevonden op mijn tv. Die plug vd Sennheiser past en ik heb nu geluid met mijn Sennheiser. Dus bedankt voor je advies.


Ik heb mijn Sennheiser Flex 5000 aangesloten via de optische mogelijkheid zowel op de Arris VIP 5202 en de Sennheiser Flex 5000.

Echter NPO 1,2 en 3 en de Duitse en Engelse zenders doen het niet de rest van de zenders wel


---


@renebennie, welkom op het forum :relaxed:

Doen de RTL en Talpa zenders het wel op je koptelefoon? Indien óók niet zou ik zeggen dat de Sennheiser of gebruikte DAC* het Dolby Digital signaal niet aan kan. Zet Optical out van de ontvanger dan op “stereo”.

*DAC=adaptertje om digitaal naar analoog signaal te wijzigen.


Voorzover ik weet heeft Peter net als wij geen 5202, maar ook ik ben gehoorgestoord. Ik heb ook een Senheizer onding, jammergenoeg het enige goede alternatief voor  de 1 miljoen gehoorgestoorde invaliden in Nederland die ook geen doventaal kennen. 

Maar met die Senheizer lijkt het alsof we nog in de 20ste eeuw leven. Meer dan een analoge aansluiting bestaat er (voorzover ik weet) bij Senheizer niet. Desalnietemin zijn er voor deze Ford T nog oplossingen. Zoals ik begreep had Peter het over een convertor vanaf de Optical uitgang van een TV naar de de 1980 oplossing nodig voor een Senheizer. Niemand is in staat om deze in wezen alleen bijna 19e eeuw aansluiting te beinvloeden. Het is alsof je schrijft dat er uit je warm water kraan een ander soort water komt dan uit je koud water kraan.  Dus wat is bijzonder bij jou.  


Hallo Peter,

Mijn ontvanger staat op stereo. ( Optical out kan ik op de 5202 wel aanklikken maar blijft niet bewaard ?)

Mijn TV, een LG Nano van een maand oud, heeft een optical out. Deze gebruik ik om het geluid via mijn versterker te laten lopen.

De Sennheiser zit met een optical kabel rechtstreeks aan de 5202. Zou het helpen wanneer ik de optical out van de TV aansluit aan de Sennheiser en de optical out vanuit de 5202 naar de versterker?


Voor alle meedenkers en adviseurs……...het is mij gelukt. Sennheiser aangesloten direct op optische verbinding TV en geluid over de speakers vanaf optische poort Arris VIP 5202 middels converter naar versterker


Ah, koptelefoon dus via de tv. En je versterker via de ontvanger. Dus lekker radio aan op de boxen.

Zelf heb ik een Bluetooth-koptelefoon op de tv. En idd ook de versterker op de ontvanger zodat de tv uit kan blijven bij luisteren naar een radiozender.

Mijn ontvanger staat op stereo. ( Optical out kan ik op de 5202 wel aanklikken maar blijft niet bewaard ?)

Zowel HDMI out als Optical out?

Er zijn met (nieuwe) aansluitingen probleempjes dat 'bewaar en sluit’ niet pakt. Hoewel dat klacht was mbt ‘verborgen zenders'. Een truukje is om een reminder in de gids aan te maken voor een programma later vandaag. Dan wordt het systeem ‘bewaar en sluit’ wakker ahgi.