Skip to main content
Beantwoord

Arris ontvanger geeft storing, hoe kan ik deze omruilen?

  • September 26, 2020
  • 20 reacties
  • 326 keer bekeken

mijn arris tv ontvanger stoort. ik heb ook een arcadyan en als ik die omruil is de storing weg. hoe kan ik mijn defecte arris omruilen.? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Thomas van KPN

Deze melding zou vanzelf weg moeten gaan. Het komt er op neer dat je ontvanger even geen verbinding heeft met onze centrale. Vaak is een herstart al wel voldoende.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

  • September 26, 2020

Ruiling doet KPN alleen bij defecte apparatuur. Heb je de ontvanger al eens voorzien van nieuwe software? Hiervoorunt u gebruik maken van de volgende pagina.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


  • Auteur
  • Topper
  • September 26, 2020

Ik heb alle stappen al doorlopen. Ben al weken bezig zonder resultaat. Ik ben niet iemand die vraagt om hulp zonder alles al geprobeerd te hebben. Ik wil gewoon een tv ontvanger die het doet. Wordt ziek van constant stilstaand beeld. Ik vraag me inmiddels af waarom ik nog ca 90 euro PM betaal voor tv-internet en bellen.


Forum|alt.badge.img+16
  • September 26, 2020

Hallo @Sixtyfour,

Als je ontvanger het niet goed doet en je hebt alle opties doorlopen, dan lijkt mij dat een omruil nog de enige optie is. Bel even met 0800-0402 (gratis), ze helpen je daar graag. 


  • Auteur
  • Topper
  • September 26, 2020

Ga ik zeker doen.dank


  • Auteur
  • Topper
  • September 29, 2020

2x geprobeerd te bellen. Beide keren meer als een half uur in de wacht. Ben er klaar mee. Volgens mij maken ze het zo moeilijk mogelijk om wat geregeld te krijgen. Ga maar eens om me heen kijken voor een andere provider. Verwacht wel meer service voor 80 euro in de maand. :rage:


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Sixtyfour, welkom op het forum!
Wat voor storing ervaar je precies op je Arris ontvanger?
Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Profiel is aangevuld met alle informatie. Het gaat om de Arris.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je gegevens @Sixtyfour, waar loop je precies tegenaan? Krijg je ook foutcodes? Kun je toelichten hoe je de TV ontvangers verbonden hebt met de experiabox?


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Ik krijg geen foutcode. Regelmatig een stilstaand beeld. Tv ontvanger staat boven en is verbonden met een draadloze set. Deze zit in één stopcontact. Het gaat om de Arris. Heb de bekabeling al vervangen. Als ik mijn andere tv ontvanger boven aansluit heb ik het probleem niet.


  • October 2, 2020

De draadloze set geeft totaal geen garantie op goed beeld en is gevoelig voor storing. Wat gebeurd er als je deze bedraad aansluit beneden.


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Apart. Tv ontvanger heeft het jaren goed gedaan . Pas laatste weken heb ik deze storing. 


  • October 2, 2020

Las er overheen dat één ruiling van plek het probleem verplaatst en dus niet oplost. Als software opnieuw inladen niet werkt, wil ik toch vragen of een medewerker even kan meekijken en de verbinding doormeter.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je toelichting @Sixtyfour, ik heb de lijn even uitgelezen en ik zie dat je ene ontvanger duidelijk minder signaal binnenkrijgt in de afgelopen week:

HMB2260 heeft altijd 99%
VIP2952 heeft dalen van 85%

Het is merkwaardig dat het probleem meeverhuist als je de ontvangers omruilt. Ervaar je het stilstaande beeld constant of speelt het op bepaalde momenten? Zou je de ontvangers eens voor een langere periode(paar dagen) met elkaar kunnen omwisselen?
Welk type draadloze verbindingssets heb je precies en hoe branden de lampjes hierop? Heb je hier alleen de TV ontvanger op aangesloten zitten of ook andere apparaten?


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Tv ontvanger zit alleen op de draadloze set. Is de DVS200. Alle lampjes knipperen groen. Zit op een enkel stopcontact zonder andere apparatuur. Stilstaand beeld zit geen vast patroon in. Soms om de 5 minuten en soms met langere tussenpozen.  Ben nu software wederom aan het updaten en de TV op SD gezet.


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Joepie. Software update gedaan. Nu doet het menu en gids het niet meer.


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

En weer reset gedaan.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2020

Deze melding zou vanzelf weg moeten gaan. Het komt er op neer dat je ontvanger even geen verbinding heeft met onze centrale. Vaak is een herstart al wel voldoende.


  • Auteur
  • Topper
  • October 2, 2020

Ok. Herstart gedaan en software update. Ga nu alles uitproberen zoals aangegeven. U hoort nog van me.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Topper
  • October 6, 2020

Tot nu toe tijdens langdurig voetbalwedstrijd kijken nog 1 x haperend beeld gehad, weet niet of het aan het kastje lag. 

Heb het idee dat het opgelost is maar wacht het nog ff af.