Skip to main content

goede middag, 

Bezit van Sony Bravia KE-48A9.
Model Bravia 4K UR3

Versie 9

alle updates bijgewerkt.
KPN Arris VIP 2952 V2 

 

Ruim jaar geleden met informatie van  Peter-Keetfm de Sony afstandsbediening geschikt gemaakt om zowel de tv als Arris te bedienen; geen gewissel meer met AB's. Prima, dank daarvoor nog!


Ging prima tot 2 weken terug!
Arris reageert niet (meer) op Sony AB.
De beschreven zaken, als tv helemaal van stroom, opnieuw instellen volgens in forum beschreven stappen nauwkeurig uitgevoerd. Ook varianten met de naam van de Arris uitgeprobeerd. Gecheckt op updates van Sony: die waren er niet...
Blijft niet werken en kan niet meer zelf iets verzinnen om de koppeling nog voor elkaar te krijgen.
Iemand iets vernomen van Sony, andere dingen geprobeerd?
Hou me aanbevolen voor suggesties wat te doen, als het kan graag met "strakke ”beschrijving” in welke volgorde wat te doen: werkt voor mij het best anders ga ik zelf zitten interpreteren en dan komt het echt niet goed.

Dank alvast!
T. Albers

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Totaal frustrerend. Het heeft een blauwe maandag gewerkt maar krijg de vip5202 nu niet meer gekoppeld aan sony ke48a9 model 2021 afstandbediening.

Het was even zo fijn. Alles vanuit 1 afstandbediening aan kunnen. 

Alle tips van deze thread gevolgd. Motorola, arris, alle modelnummers, beide menu selecties. Herstart. Software update is bijgewerkt. Niets werkt.

Hij blijft iedere keer hangen op "afstandbediening van tv detecteren". En ja, kastjes staat vol in het zicht..

Iemand nog ideeën?

Bij mij werkt het zonder problemen 

Gewoon even rustig alles opnieuw 

Instellen 

Heb je na de firmware update (indien gedaan) al de (stroom) stekker van de tv er even uitgehaald ? 

 

Ja software update is bijgewerkt, en tv stekker er uit gehaald. Tv heeft zelfs tijdje niet aangesloten gestaan. Mag allemaal niet baten helaas.

zie mijn verhaal van vandaag: ook niet meer aan de praat te krijgen. Wie weet een oplossing?
T. Albers


@AlbersHuizen is het niet handiger om de afstandsbediening van KPN te koppelen met de Sony?

Afstandsbediening afstemmen op je tv | KPN


Ik zou niet weten hoe dat met een Sony afstandsbediening überhaupt heeft gewerkt met een Arris vip2952. Aangezien A Sony zonder hdmi cec geen bediening van externe apparaten ondersteunt en B deze Arris geen hdmi cec bediening ondersteunt.

Ik heb zelf de Arris vip2952 op een Sony smart-tv uit 2017. Dus dat is een ‘beetje’ ouder dan jouw Sony.

Ik kan hier in je forumhistorie ook niet iets gerelateerds over vinden. Maar misschien weet @peter-keetfm het nog wel.

De kpn afstandsbediening is in te stellen op je Sony televisie.


@AlbersHuizen 

Probeer eens een andere kpn ontvanger te pakken in het Sony menu.

Voor de mensen die het niet weten.

De Sony afstandsbediening kan via infrarood de tv ontvanger bedienen.

Dat kan ook bijvoorbeeld een satelliet ontvanger of wat anders zijn.

Zie ook dit topic.

 

 

 


Peter-keetfm,

 

een willekeurige? heb je een concrete tip welke ik eens kan aanklikken?

Hoor graag van je nog eens de "goede tip” die echt helpt :)  zoal de van meer dan een jaar terug!


Ongelooflijk, hij , de afstandsbediening via de Sony doet het weer!!👍.

Wat anders gedaan als al zes keer geprobeerd? Ik zou het niet weten! Gewoon standaard riedel wat tv vraagt met mailtje PeterKeetfm erbij weer eens doorgelopen en nu gaat het goed.

Mijn les, geen haast hebben en volhouden!


@AlbersHuizen 

Mooi dat het gelukt is.

Nieuwe batterijen in de Sony afstandsbediening is ook nog wat je kunt doen als het niet werkt.

De infrarood code voor in dit geval voor de Kpn tv ontvanger wordt doormiddel vanaf de tv via bluetooth naar de Sony afstandsbediening geprogrammeerd.