Skip to main content

Wij hebben op de camping een Arris aangesloten op een philps 50 Pus. De antenne kabel zit in de Arris en internet kabel maar geen HDMI aansluiting zit op de Arris. Sinds gisteren geen tv zenders meer. We hebben de kabel van de antenne aangesloten op tv maar lukt ook niet. We hebben frequentie vraag overgeslagen maar dan vind hij nog steeds geen zenders.

Help

 

@eac07081975 

 

Heb je digitenne? 


Hallo @eac07081975 ,

 

Welkom hier!

Aan het Arris modem te zien ben je klant van KabelNoord, in dat geval kijk je tv via DVB-C. Je zult op de TV deze gegevens moeten invullen:

 

  • Provider: Ander
  • Frequentie: 306.00(0) Mhz
  • Symboolsnelheid: 6875
  • Network ID: 9102
  • Modulatie: 256 QAM

Werkt dat?

Zo niet, zou je een foto willen plaatsen van het coax aansluitpunt?

 

Daarnaast, die kabel tussen het Arris modem en de TV is een telefoonkabel.Dat gaat niet.

Je zal de TV -als je van online diensten gebruik wilt maken- moeten verbinden met wifi of een 8 aderige ethernetkabel moeten aansluiten.


@eac07081975 

Ik begrijp dat het niet van KPN is.

Dan kan je volgens mij beter bij Kabelnoord informeren, toch?

Zie hier. 


@joop2011 ,

Als het modem online is staat er sowieso DVB-C op de kabel.Het probleem ligt binnenshuis, dus we kunnen @eac07081975 vanaf hier prima helpen.

Gelukkig is dit forum heel erg open en worden dit soort topics niet gesloten, dat is wel echt fijn😊


Hoi @eac07081975, als het inderdaad een Kabelnoord verbinding is zoals Martijn vermoed kunnen ik er namens KPN net meer over zien of zeggen. Anderen kunnen wel met je meedenken zoals hij ook doet met zijn reactie, Hopelijk lukt het daarmee, voor inhoudelijke hulp kan je verder het beste contact opnemen met de provider die die apparatuur geleverd heeft.


De kabel in de oranje poort is niet geschikt voor internet op je tv. Dat dient een utp kabel te zijn met de bredere RJ45 connector. 

Maar... heb je daar wel internet? Modem van huis mee genomen? 

En als de tv dan aangesloten is op internet kijk je niet via de tuner met 'zenders zoeken'. Maar met bijvoorbeeld de app van kabel Noord. 

Voor zenders zoeken moet de antenne kabel in de tv. Je kunt alleen nog op digitale zenders zoeken. Zie de gegevens hierboven bij Martijn.Â