Skip to main content

de tv ontvanger (arris) valt met enige regelmaat uit. Het beeld begint eerst te haperen en valt vervolgens weg. Nadat de ontvanger uit is gezet en na 30 seconden weer aangezet wordt, doet hij het weer even een halfuurtje en valt dan weer uit. Het is de laatste tijd steeds erger geworden.
De ontvanger is ook al geupdated. Hij is verbonden via Tp-Link met het modem (Experia Box v10).

Dag @Sven69 ik denk dat Igmp snooping hier weleens een rol kan spelen.  Ik neem aan dat de tp link een switch is. Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat moet!!!


TP Link is niets anders dan een draadloze verbindingsset die rechtstreeks op het modem is aangesloten. Het werkt normaalgesproken goed maar de laatste tijd hebben we vwb het tv signaal steeds meer storingen. Internet werkt gewoon prima. Die heb ik ook via een TP Link met ethernet op mij desktop aangesloten.


Je bedoelt toch niet dit soort dingen hoop ik?

 


Jawel. En KPN verkoopt deze sets zelf ook.
 


Ja ok maar die moet je niet meer gebruiken.  Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er niet meer voor geschikt in de meeste gevallen.  Ze kunnen slecht tegen ledverlichting en zonnepanelen waardoor ze dit soort storingen geven. Misschien heb je dat allemaal niet maar de buren wellicht wel en het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur.  Er wordt ook aangeraden om, als je ze gebruikt,  dat voor één ding te doen. Dus of tv of internet of wifi. Ik raad je aan om kabels te trekken of via wifi te gaan werken. Dit is niet wat je wil horen maar het gebruik van draadloze verbindingsets is vroeg of laat echt over. 


Kunnen de tv ontvangers ook via wifi worden aangesloten? Nogal veel gedoe om weer allemaal kabels door het huis te gaan lopen trekken nl.


Kunnen de tv ontvangers ook via wifi worden aangesloten? Nogal veel gedoe om weer allemaal kabels door het huis te gaan lopen trekken nl.

Ja, bij de nieuwste 7022. Om die te krijgen zult u het abonnement om moeten laten zetten naar de nieuwe abonnementsvorm. Dit betekent ook een nieuw jaarcontract. 

Voordat u dat doet, kijk hier op het forum even rond, gebruik de zoekfunctie. Want sommige klanten hebben er nogal wat problemen mee. Dus bezint voor ge begint.

En dan nog ... die 7022 ondersteund WiFi. Maar dat is geen garantie dat da ook altijd werkt. De KPN Box 12 of bekabeld aangesloten SuperWiFi 2.0 moet binnen een straal van 5 meter staan voor een goede verbinding.

Met andere modems/versterkers werkt het sowieso niet goed. Het WiFi punt moet namelijk multicast to unicast ondersteunen. Dat doen bij KPN alleen de KPN Box 12 en de SuperWiFi 2.0. Bij andere merken moet u zelf uitvogelen of dat ondersteund word. 

Een kabel is nog altijd het allerbeste. En dat zal denk ik ook nooit veranderen. 


Dank voor je toelichting. Dan vrees ik toch dat ik het huis moet gaan openbreken en bekabelen...


Dank voor je toelichting. Dan vrees ik toch dat ik het huis moet gaan openbreken en bekabelen...

Stiekem juich ik dit toe, @Sven69 .   Bekabeld is altijd beter dan draadloos. Dus als je die mogelijkheid hebt, betaalt het zich dubbel en dwars terug doordat je je verbinding zo stabiel mogelijk maakt. 

@Joep1965  is geen fan van de devolo's en door mijn werk hier op het forum ik ook niet. Maar bij mij is het ook een beetje beroepsdeformatie omdat ik alleen de nare kanten er van zie ;-)  Het kan namelijk ook prima en stabiel draaien. We hebben ook nog wel wat praktische tips om de verbinding met een devolo beter te krijgen:

Â