Skip to main content

Is het nodig om de tv ontvanger met een optische kabel te verbinden met de soundbar voor een goede Dolby Atmos weergave?

De soundbar is al met een HDMI Arc kabel verbonden met de tv.

Iemand hier ervaring mee?

Hoi @Flatscreen2020. Welkom op het KPN Forum. Zover ik weet is dit niet per se nodig. @PeterG eens?


Hoi @Flatscreen2020. Welkom op het KPN Forum. Zover ik weet is dit niet per se nodig. @PeterG eens?

 

Dat klopt, @Vikash . Nee, niet nodig voor Atmos inderdaad. Optisch ondersteunt geeneens Atmos. Dat kan alleen via HDMI (ARC).

Je “moet” het wel doen als je radio wilt luisteren via de soundbar en de tv uit kunnen zetten.


@Flatscreen2020 We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Ondersteunt de arris dolby atmos? Welke apps ondersteunen dit allemaal? Neem aan dat tv zenders geen atmos hebben of wel?


Op dit moment zijn Dolby Atmos video’s beschikbaar via Netflix en YouTube. Alle antwoorden op jouw vraag vindt je terug op de pagina ‘KPN introduceert nieuwe tv-ontvanger met bluetooth afstandsbediening’. 


@Flatscreen2020 is het nog gelukt? Las op een ander draadje dat je het geluid op automatisch moet zetten bij geluidsinstellingen. Als je dolby 5.1 kiest dan geen atmos. Atmos werkt alleen via hdmi. Via optisch kun je geen atmos afspelen.


Dank allemaal voor de adviezen, via de HDMI werkt het prima, opgelost!


Wat fijn dat het nu goed werkt. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Reageer