Skip to main content

Sinds kort hebben wij een nieuwe Arris tv ontvanger ter vervanging van een oude.

De beeldkwaliteit is echter om te huilen.

Er  staat bij de instellingen dat ik 2 ontvangers op hd kwaliteit heb, deze ontvanger staat echter ingesteld op SD en er is geen mogelijkheid om voor iets anders te kiezen.

 

Heeft u al eens een frisse Reset gegeven dat wil nog wel eens helpen. 


als de optie voor HD niet beschikbaar is in de STB, dan kan het zijn dat de verbinding niet toereikend is. 


Is de oude tv-ontvanger wèl retour en afgemeld binnen jouw abo, amders denkt het systeem dat je 3 apparaten hebt en je technisch er maar 2 in HD kunt hebben.

Dus concreet: staan de juiste ontvangersaangemeld op je abo?

 


Allereerst bedankt voor jullie reacties.

@cornelis48 Ik heb de frisse start uitgevoerd, maar dit had helaas niet het gewenste resultaat.

@Mastermovie Bij oude ontvanger hadden we dit probleem niet, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de verbinding niet toereikend is.

@JanD De oude tv ontvanger is retour, ik weet niet ofdeze is afgemeld binnen mijn abonnement?Waar kan ik dit terugvinden?

 


@Tilly71 je zou dat kunnen checken bij de klantenservice 


Hoi @Tilly71. Wat vervelend dat het beeld in sd-beeld ziet op jouw nieuwe ontvanger. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice hiervoor? Ik ben erg benieuwd of het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag van je! 


@Vikash Het is nog niet opgelost. Jullie doen er bij KPN alles aan om het maar zo lastig te maken voor klanten om telefonisch de klantenservice te bereiken. Beperkte bereikbaarheid, telefoonnummer lastig te vinden…. 

 


@Vikash Het is nog niet opgelost. Jullie doen er bij KPN alles aan om het maar zo lastig te maken voor klanten om telefonisch de klantenservice te bereiken. Beperkte bereikbaarheid, telefoonnummer lastig te vinden…. 

 

 

Dat laatste waag ik te betwisten. Ik typ in in Google: KPN Klantenservice bellen (en kijk niet naar de advertentie resultaten) en krijg een hele reeks aan resultaten waar elke keer hetzelfde nummer terug komt: 0800-0402.

Dat nummer is 24/7 bereikbaar.


Nou ik heb ze inmiddels gesproken, maar helaas geen oplossing.

Ik heb gevraagd om een vervangend kastje, maar daar willen ze niet aan als ik niet alle honderd stappen uitvoer die zij telefonisch voorstellen.

Nu hebben we dit eerder aan de hand gehad en dit heeft nog niet eerder tot een oplossing geleid.

 

@Vikash Het is nog niet opgelost. Jullie doen er bij KPN alles aan om het maar zo lastig te maken voor klanten om telefonisch de klantenservice te bereiken. Beperkte bereikbaarheid, telefoonnummer lastig te vinden…. 

 

 

Dat laatste waag ik te betwisten. Ik typ in in Google: KPN Klantenservice bellen (en kijk niet naar de advertentie resultaten) en krijg een hele reeks aan resultaten waar elke keer hetzelfde nummer terug komt: 0800-0402.

Dat nummer is 24/7 bereikbaar.

Dank voor de info. Ik heb het inmiddels gevonden hoor.


@jand

Is de oude tv-ontvanger wèl retour en afgemeld binnen jouw abo, amders denkt het systeem dat je 3 apparaten hebt en je technisch er maar 2 in HD kunt hebben.

Dus concreet: staan de juiste ontvangersaangemeld op je abo?

 

Inmiddels contact met een dame van de klantenservice die wel bereid was om naar mijn verhaal te luisteren en er staan inderdaad 3 kastjes op het abonnement. We hebben uitgevogeld welke retour is gezonden en zij zullen deze verwijderen. Ik hoop dat dan het probleem is opgelost.

 

Bedankt voor de tip!


@Tilly71 Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door onze klantenservice. Als het probleem toch nog terugkomt, dan hoor ik dat graag.😊


@Tilly71 Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen door onze klantenservice. Als het probleem toch nog terugkomt, dan hoor ik dat graag.😊

Niks probleem verholpen, we hebben de vijf werkdagen afgewacht. Stekker eruit gehaald, frisse start, software update gedaan, maar het blijft SD…. We gaan maar weer twee uur bellen om wat geregeld te krijgen.

 


Ik vind het toch wel heel frustrerend dat ik inmiddels drie keer telefonisch contact heb gehad  en er weer geen oplossing is.

Een kastje weghalen uit het systeem , zoals eerder is toegezegd, is niet gebeurd.

Er zou de laatste keer een notitie gemaakt worden dat als het probleem niet verholpen zou zijn ik zonder verder vragen een nieuw kastje zou krijgen. En nu heb ik iemand aan de lijn gehad (heel geduldig en lief), die zegt dat ik hiervoor toch echt naar de winkel moet…

😡 Leve de KPN!!!


@Tilly71 Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer eens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken. 


@Tilly71 Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer eens achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit verder voor je uitzoeken. 

✅


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie inderdaad dat op jouw adres ruimte is voor twee HD tv-ontvangers en dat er drie zijn aangemeld. Ik heb in jouw dossier het serienummer gevonden van de ontvanger dat inmiddels retour is gestuurd en verwijderd uit ons systeem. Wil je eens testen of het nu wel werkt? Wellicht is het nog nodig om de tv-ontvanger hiervoor een frisse start te geven. 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie inderdaad dat op jouw adres ruimte is voor twee HD tv-ontvangers en dat er drie zijn aangemeld. Ik heb in jouw dossier het serienummer gevonden van de ontvanger dat inmiddels retour is gestuurd en verwijderd uit ons systeem. Wil je eens testen of het nu wel werkt? Wellicht is het nog nodig om de tv-ontvanger hiervoor een frisse start te geven. 

@Vikash Up and running. Het werkt! Heel erg bedankt.


@Tilly71 Wat fijn dat het nu wel goed werkt. Graag gedaan!