Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik was jarenlang een tevreden Ziggo klant met perfect beeld. Ik had een Horizon box met ingebouwde modem maar omdat die sowieso dit jaar eruit gaat overgestapt naar de Ziggo Next box met aparte modem. Gevolg; slecht beeld.

Omdat het modem draadloos zo’n 7 meter verderop stond dacht ik dat daar het probleem zat vandaar dat ik ben overgestapt naar glasvezel van KPN. 
Maar het beeld blijft slecht. Zelfs op die glasvezel zenders die jullie hier aangeven zijn de logo’s van zenders ‘rafelig’ zoals een slechte bitmap vroeger. Ook op afstand.

Het probleem zit dus niet in de TV, ik weet hoe het beeld kán zijn en dat haalt ie met geen enkele instelling meer.

Dat moet dan toch in de ontvanger zitten of signalen die elkaar dwars zitten?

Het is absoluut nergens full hd meer en daar had ik ‘m toch echt op uitgezocht. Samsung Q9 55” 4K.

Ik hoop dat iemand een verlossend antwoord heeft want ik wil niet meer overstappen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hoi  PeterG en Huistijger

ik heb glasvezel. ik heb zojuist de internet snelheid gemeten. Download 123.1 Mbps, Upload 125.5 Mbps. Gemeten met WiFi. Bedraad ook gemeten, resultaat ongeveer hetzelfde.  Ik begrijp jullie commentaar maar ben toch niet tevreden.

Mijn vorige provider had beter beeld, maar belabberd internet,. De provider daarvoor had het beste beeld maar apparatuur die ik elke dag moeste resetten. Zo is het altijd wel iets. ik ga nu toch ook weer naar een andere provider kijken

 

Ik ben benieuwd of jij het hebt weten op te lossen.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik was jarenlang een tevreden Ziggo klant met perfect beeld. Ik had een Horizon box met ingebouwde modem maar omdat die sowieso dit jaar eruit gaat overgestapt naar de Ziggo Next box met aparte modem. Gevolg; slecht beeld.

Omdat het modem draadloos zo’n 7 meter verderop stond dacht ik dat daar het probleem zat vandaar dat ik ben overgestapt naar glasvezel van KPN. 
Maar het beeld blijft slecht. Zelfs op die glasvezel zenders die jullie hier aangeven zijn de logo’s van zenders ‘rafelig’ zoals een slechte bitmap vroeger. Ook op afstand.

Het probleem zit dus niet in de TV, ik weet hoe het beeld kán zijn en dat haalt ie met geen enkele instelling meer.

Dat moet dan toch in de ontvanger zitten of signalen die elkaar dwars zitten?

Het is absoluut nergens full hd meer en daar had ik ‘m toch echt op uitgezocht. Samsung Q9 55” 4K.

Ik hoop dat iemand een verlossend antwoord heeft want ik wil niet meer overstappen.

 

 

Nog een aanvulling; als ik overschakel naar een andere zender duurt het zo’n 5 seconden en het beeld staat stil. Vind ik ook vreemd.


Heel bijzonder.  Welk type ontvanger heb je en is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Heel bijzonder.  Welk type ontvanger heb je en is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

De Arris, en ja bekabeld.


Het is toch vreemd dat het ook bij Ziggo nuet goed was en nu weer niet.  Ik heb de Arris aangesloten op een gloednieuwe Sony en het overstijgt mijn verwachting en ik heb niet eens glasvezel.  Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd?


Het is toch vreemd dat het ook bij Ziggo nuet goed was en nu weer niet.  Ik heb de Arris aangesloten op een gloednieuwe Sony en het overstijgt mijn verwachting en ik heb niet eens glasvezel.  Heb je al een andere hdmi kabel geprobeerd?

Net geprobeerd maar nee, geen verschil. Vanmiddag heb ik de vrije training zitten kijken van de F1 en dat is helemaal een ramp. Via de viaplay app terwijl ik nu sneller en stabieler internet zou moeten hebben. Nu hoor ik daar veel klachten over maar bijvoorbeeld Netflix is ook een grote buffer ellende. Dus eigenlijk is het overal verslechterd ja en ik begrijp niet waarom want ik hoor inderdaad bijna alleen maar goede verhalen.


En als je kijkt via de netflixapp op de tv dan werkt het allemaal wel goed?


En als je kijkt via de netflixapp op de tv dan werkt het allemaal wel goed?

Ja maar ook daarbij is het niet zoals voorheen. Absoluut geen 4K HD die ik wel kan streamen.


Dus Netflix via de tv ontvanger en via de app is het gewoon niet goed begrijp ik. Je zou nog even kunnen testen via een chromecast en de kpn itv-app op je mobiel als je die mogelijkheid heb.


🤷🏻‍♂️


🤷🏻‍♂️

Lijkt wel een dubbel signaal, soort overlay ofzo


Dat ziet er niet best uit zeg. Heb je de vraag al bij Samsung neergelegd? Want het is toch wel vreemd dat het ook met de apps op de tv nuet goed gaat.


Dat ziet er niet best uit zeg. Heb je de vraag al bij Samsung neergelegd? Want het is toch wel vreemd dat het ook met de apps op de tv nuet goed gaat.

Nee nog niet, mijn TV is nog geen twee jaar oud en deed het dus prima.


Ik denk dat je toch die kant moet proberen. Als het alleen de kpn ontvanger was dan zou je inderdaad denken dat het daaraan ligt maar omdat ook de apps en ziggo ook problemen geven zou het best een tv probleem kunnen zijn.


1 het gaat niet goed met een ontvanger via hdmi. Ziggo next of kpn ontvanger maakt geen verschil dus omruilen van de kpn ontvangers is zinloos. 

het beeld is ook dubbel met Netflix via de ontvanger 

3 het beeld is goed met de Netflix app in de tv zelf 

mijn conclusie: de tv kaart voor hdmi in de tv is defect. 

-> hoe werkt het met een ander HDMI apparaat als een bluray disc speler?

oh ja. Zet eens alle "beeld verbeteraars " uit. Die doen vaak meer kwaad dan goed. 


1 het gaat niet goed met een ontvanger via hdmi. Ziggo next of kpn ontvanger maakt geen verschil dus omruilen van de kpn ontvangers is zinloos. 

het beeld is ook dubbel met Netflix via de ontvanger 

3 het beeld is goed met de Netflix app in de tv zelf 

mijn conclusie: de tv kaart voor hdmi in de tv is defect. 

-> hoe werkt het met een ander HDMI apparaat als een bluray disc speler?

oh ja. Zet eens alle "beeld verbeteraars " uit. Die doen vaak meer kwaad dan goed. 

Beeld op de PlayStation bijvoorbeeld is perfect. 


Een van de andere HDMI ingangen voor de ontvanger geprobeerd? 🤔

Wat is het merk en evt. type van je tv? Dat ben ik hier nog niet tegen gekomen.


Een van de andere HDMI ingangen voor de ontvanger geprobeerd? 🤔

Wat is het merk en evt. type van je tv? Dat ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen doen. Bedankt voor jullie feedback zover, nu eerst slapen :) Mijn TV is een Samsung QE55Q9FNA. Nog niet zo oud.


Een van de andere HDMI ingangen voor de ontvanger geprobeerd? 🤔

Wat is het merk en evt. type van je tv? Dat ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, ga ik morgen doen. Bedankt voor jullie feedback zover, nu eerst slapen :) Mijn TV is een Samsung QE55Q9FNA. Nog niet zo oud.

Toch nog geprobeerd maar geen verschil 


Zomaar even een hit op google;

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/wazig-en-dubbel-beeld-qled-tv/td-p/1221532

Ander model, vergelijkbare issues. Jou tv lijkt van MY2018 te zijn. Forum daar staat er vol mee m.b.t. diverse modellen rond die periode. 

 


Moderne TVs hebben veel functies die je soms liever uitzet. Dat dubbele logo ziet er echt uit als een probleem of ‘digitale verbetering’ van de TV. Dat de playstation het wel goed doet kan komen door de andere HDMI poort, wel/geen HDR signaal, wel of geen 4k, codec, beeldverversing. Etcetera

 

Probeer een film modus, Clear motion achtig zaken uit, noise reduction uit.


Het lijkt me vrijwel zeker een Motion Plus ‘beeldverbeteraar’. Dat de kwaliteit op de Playstation goed is zegt me genoeg. De Samsung TV gaat bij switchen naar de Playstation automatisch naar de Spelmodus, die zet alle ‘verbeteraars’ uit zodat je zo min mogelijk input lag hebt. Inderdaad de Filmmodus of Spelmodus proberen. 

Edit: ik lees dat je het bij de vorige tv ook had.. dan lijkt het me ook logisch dat het ergens in de ontvanger zit. 😞 Netflix app op de tv zelf wel oké?  Zou Netflix overigen sowieso in de app op de tv zelf gebruiken.. 


Ik denk dat ik zelf de oplossing wel weet, met mijn TV is in ieder geval niets mis. Die probeert gewoon veel te hard om overal maar 4K van te maken, zelfs als ik al die ‘beeldverbeteraars’ uitzet. Wordt niet onthouden. Ik ga dat uit laten zetten en hopelijk heb ik dan mijn rustige kraakheldere beeld weer terug. 🙏 


Hoi @Sifco, welkom op ons forum! De community heeft je al goed geholpen zie ik! Ik denk ook dat dit iets van een instelling is van de TV.
Had je hierover ook al gesproken met de samsung klantenservice?