Skip to main content

Ik heb een arris vip2952 kastje, en na de update brand het hd lampje niet meer en is de kwaliteit ook minder geworden van het beeld, het kastje loopt vaak vast en het beeld is blokkerig, ik heb het kastje als gereset de software opnieuw geïnstalleerd alles. Hebben meer mensen hier last van, ook dan het HD lampje niet meer brand? Mvg

Hallo @Msk16,

Dat HD lampje is inderdaad standaard uitgeschakeld omdat bijna iedereen al in HD kijkt. Dus dit lampje voegt niet zo heel veel meer toe en is daarom uitgezet. Nieuwere ontvangers beschikken ook niet meer over een hardwarematig hd lampje. 
 Je kan nu in de gids kijken of je het icoontje ziet met de tekst '’HD'’. 

Hoe is de tv ontvanger precies aangesloten? Want blokkerig beeld hoort niet zo te zijn. 


De tv ontvanger is aangesloten met een kabel rechtstreeks naar de modem en dan met een hdmi naar de tv


Hallo @Msk16,

Zal je is willen kijken of een software reset mogelijk een oplossing biedt? Gezien je al HD kijkt lijkt mij de snelheid wel op orde. 

 


Het heeft gewerkt dank je wel, 

Een andere vraag is dit de beste ontvanger van kpn? 


Hallo @Msk16,

Goed om te horen! Hopelijk blijft het goed werken. 

Een andere vraag is dit de beste ontvanger van kpn? 

Voor bestaande klanten wel. Nieuw binnenkomende klanten en klanten die kiezen voor het 4K pakket is recent de Arris VIP5202 uitgekomen. Dit is een kleine snellere ontvanger, geschikt voor 4K en ondersteund bluetooth op de afstandsbediening zodat deze verborgen kan worden.  
Echter dien je als bestaande klant over te stappen naar een Hussel 4K abonnement om deze ontvanger te krijgen. Ze worden niet gratis omgewisseld momenteel. 


Oke duidelijk, 

En als je ontvanger kapot is krijg je dan die wel?

 


Nou het is 2 uurtjes goed gegaan en nu loopt die weer vast en doet die het niet meer, wordt er wel gek van want elke keer als ik naar de klantenservice bel komen ze weer met allemaal oplossingen en nu bij elkaar ben ik er al ruim 2 maanden mee bezig. 


Oke duidelijk, 

En als je ontvanger kapot is krijg je dan die wel?

Nee, je krijgt dan een 2952 of 2260. Alleen bij een 4K pakket krijg je de nieuwste 5202. Hier is ook weinig aan te veranderen helaas.

Nou het is 2 uurtjes goed gegaan en nu loopt die weer vast en doet die het niet meer, wordt er wel gek van want elke keer als ik naar de klantenservice bel komen ze weer met allemaal oplossingen en nu bij elkaar ben ik er al ruim 2 maanden mee bezig. 

Je kan ook even chatten met KPN via kpn.com/service. Het lijkt dat er ergens iets niet goed loopt, dit kan aan de ontvanger liggen of aan de verbinding. 


Dat ga ik doen,

Als ik upgrade naar hussel 4k hoeveel meer kost dat?


Hallo @Msk16,

Hangt erg van je pakketkeuze af. Kijk even in MijnKPN onder producten → thuis → pakket wijzigen. Houd ook goed in de gaten dat als je nu een compleet voordeel hebt, zoals gratis pluspakket of fox sports deze vervangen wordt door 5 euro korting ipv een gratis zenderpakket. Het 4K pakket is na overstap een half jaar niet uit te zetten, daarna wel en mag je de ontvanger in bruikleen houden zolang je abonnement loopt.