Skip to main content

Mijn TV decoder geeft geen beeld en geluid meer. 

Om het probleem op te lossen heb ik de box12 van het stroom gehad, de decoder zelf van het stroom gehad en via de stand-by knop tot 2x toe de software opnieuw geïnstalleerd. Echter nog steeds geen beeld. Het installeren verloopt prima en de software wordt 100% geïnstalleerd volgens de voortgangsbalk, daarna wordt het beeld zwart. 

Wat zijn nu mijn opties?

De andere decoder geeft geen problemen.

Met vr groet,

Mijn TV decoder geeft geen beeld en geluid meer. 

Om het probleem op te lossen heb ik de box12 van het stroom gehad, de decoder zelf van het stroom gehad en via de stand-by knop tot 2x toe de software opnieuw geïnstalleerd. Echter nog steeds geen beeld. Het installeren verloopt prima en de software wordt 100% geïnstalleerd volgens de voortgangsbalk, daarna wordt het beeld zwart. 

Wat zijn nu mijn opties?

De andere decoder geeft geen problemen.

Met vr groet,

 

Ik begrijp dat je beide van de spanning (volksmond stroom) had gehaald en minimaal 1 minuut hebt gewacht voordat je de spanning weer erop hebt gezet.

Die 1 minuut (liefst 2) is om de condensatoren volledig te ontladen.

 

Is de HDMI kabel goed?

En zit deze zowel in de tv als de KPN tv decoder er goed in?

 

Gebruik je een DVS (netwerkadapters)? 

Die kunnen dit probleem ook veroorzaken.

 

Heb je ze al eens omgewisseld?

Als het probleem dan hetzelfde is, dan denk ik dat de KPN tv decoder defect is.

 

Bel 0800-0402 gratis.

Of chat met klantenservice, zie hier. 


HDMI kabel is in orde geeft namelijk wel beeld bij de installatie van de software;

De decoder is bekabeld (UTP) aangesloten dus geen draadloze verbinding;

Ik ga chatten..

 


HDMI kabel is in orde geeft namelijk wel beeld bij de installatie van de software;

De decoder is bekabeld (UTP) aangesloten dus geen draadloze verbinding;

Ik ga chatten..

 

HDMI kabel vervangen, dit blijkt dan toch de oplossing. Vreemd dat zo'n kabel het zomaar begeeft maar het zal zo zijn. Blij dat het weer werkt. Met dank aan Joop2011 en Rene van de KPN chat. Blijkbaar kan het beeld tijdens installatie wel doorkomen maar het reguliere HDMI signaal komt niet door. Iets met HDMI protocollen. Net zoals ik nog nooit HDMI-ARC goed aan de praat heb gekregen tussen de TV en mijn voormalige receiver. Handshake issue. 


HDMI kabel vervangen, dit blijkt dan toch de oplossing. Vreemd dat zo'n kabel het zomaar begeeft maar het zal zo zijn. Blij dat het weer werkt. Met dank aan Joop2011 en Rene van de KPN chat. Blijkbaar kan het beeld tijdens installatie wel doorkomen maar het reguliere HDMI signaal komt niet door. Iets met HDMI protocollen. Net zoals ik nog nooit HDMI-ARC goed aan de praat heb gekregen tussen de TV en mijn voormalige receiver. Handshake issue. 

@Rendo  Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen of je nu misschien een hdmi-kabel van een ander type hebt aangesloten? Wat is het huidige type en wat was het vorige type? 

(Types kunnen zijn bijv. 1.2 of 1.4 of 2.0 of 2.1)


De oude kabel was een oud type denk rond 2007. De nieuwe kabel is denk ik van 2014 ongeveer. Lees net dat vanaf HDMI 1.4 ARC pas ondersteund wordt.. zou weleens een reden voor één van mijn problemen kunnen zijn. Ik zal eens een nieuwe kabel bestellen.


HDMI kabel is in orde geeft namelijk wel beeld bij de installatie van de software;

De decoder is bekabeld (UTP) aangesloten dus geen draadloze verbinding;

Ik ga chatten..

 

HDMI kabel vervangen, dit blijkt dan toch de oplossing. Vreemd dat zo'n kabel het zomaar begeeft maar het zal zo zijn. Blij dat het weer werkt. Met dank aan Joop2011 en Rene van de KPN chat. Blijkbaar kan het beeld tijdens installatie wel doorkomen maar het reguliere HDMI signaal komt niet door. Iets met HDMI protocollen. Net zoals ik nog nooit HDMI-ARC goed aan de praat heb gekregen tussen de TV en mijn voormalige receiver. Handshake issue. 

 

Heb dit zelf ook ooit een keer gehad.

Helaas ook kabels kunnen defect raken.