Skip to main content

Hallo, 

Ik heb al een tijdje dat wanneer ik de ontvanger aanzet (vannuit eco stand) deze blijft hangen tijdens het opstarten. Ik krijg dan een melding dat ik de tv ontvanger moet herstarten óf nieuwe software installeren. De tv ontvanger herstarten uiteraard meerdere keren geprobeerd (het duurt namelijk ruim een half uur om de software opnieuw te installeren) maar helaas moet ik dan alsnog de optie "nieuwe software" installeren kiezen. Maar dat duurt echt een eeuwigheid. En als dan eindelijk die "nieuwe software" geïnstalleerd is, duurt het ook nog een eeuwigheid eer ik het menu of tvgids kan gebruiken..

Dit probleem speelt al een tijdje, maar van ongeveer 1x in de 2 á 3 maanden, gebeurt het nu wekelijks en afgelopen week 2x.

Het begint nu echt heel irritant te worden is hier geen oplossing voor of een andere tv ontvanger? 

Tja, dat hoort ie alleen te doen als er 's nachts een nieuwe update is uitgerold. Want in eco krijgt ie die niet automatisch. Maar dat is 1 x per maand. Dan krijg je die dag na het opstarten nog een update voor de kiezen en dat duurt dan ook weer tot 10 minuten. Totaal op zo'n dag dus bijna 12 minuten om op te starten. Normaal al bijna 2 minuten.

Al een weekje zonder eco geprobeerd? Wat doet ie dan?

Al “Frisse start” gedaan? Dit zou (kleine) ingeslopen fouten moeten verwijderen.


Hoi @Kaat78, ik kan me voorstellen dat dat irritant is ja! We brengen wel updates uit voor de ontvanger, maar dat is niet wekelijks of zelfs 2x per week. Ook wordt de update 's nachts uitgevoerd. Dit is iets anders dus.

Peter geeft al een paar goede suggesties, heb je dat al kunnen proberen?