Skip to main content

Hoi, ook na frisse herstart via Instellingen blijft de Arris heel traag, vooral bij Terugkijken.

Tevens heb ik via HDMI geenĀ geluid op de TV. Wel via de aparte audiouitgang.

Goedemiddag @Djeepie, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Heeft u dit menu? Anders kunt u het volgende doen:

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


Hoi dank voor je reactie, Ja, dat heb ik reeds gedaan,Ā  eveneens ook nog terug naar fabrieksinstellingen, helpt helaas niet.

Ā 

Vriendelijke groet jpĀ 


Dat is jammer om te lezen @Djeepie. Hopelijk kan iemand van de moderators u verder helpen!


Hoi @Djeepie. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger traag is en dat een reset het probleem niet heeft verholpen. Heb je meerdere tv-ontvangers in huis en zijn deze ontvangers ook traag? Wil je jouw naam, postcode huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kan ik het verder voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!


Hallo Vikash,Ā 

Instellingen aangepast en aangevuld,

Ā 

Vriendelijke groet jpĀ 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en kom op dit moment geen bijzonderheden tegen.Ā Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Heb je de tv-ontvanger al eens aangesloten op een andere netwerkpoort van jouw Experiabox of het met een andere kabel getest?


Beste @DjeepieĀ 

Over het geluid: dat kon nog wel eens een instelling in je TV zijn. Welke TV heb je?


Hoi Troubleshooting,Ā  mijn tv is een Samsung UE 40 E 6 8000.

Als ik een zender opzet via de Arris, (HDMI) dan heb ik geen geluid vanuit de tv

Als ik het volume op- en afdraai hoor ik wel de piepjes,

Als ik via ChromecastĀ  iets stream vanuit bijv. mijn telefoon dan heb ik wel geluid via de tv.Ā  (Die staat dus los van de Arris).

Als ik vanuit de Arris het geluid uit de koptelefoon-uitgang pak en die verbind met de soundbar heb ik wel geluid, via de soundbar, maar niet (ook) rechtstreeks via de tv.

Kan je het nog volgen ?šŸ˜‰

Ā 


@DjeepieĀ Heb je de HMDI-kabel tussen de tv ontvanger en jouw tv al eens vervangen of een andere HDMI aansluiting gebruik van jouw tv? Wellicht verhelpt dat al het probleem met het geluid.


Hoi, uiteraard,Ā  andere HDMI-kabels en andere HDMI--slots geprobeerd. Probleem blijft.


Wat jammer dat het probleem daarmee niet is verholpen. Ik verwacht dat het probleem in de tv-ontvanger zit en heb daarom zojuist een nieuwe tv-ontvanger naar een servicepunt (Poiesz in Bovensmilde) bij jouw ik de buurt verstuurd. Je kan jouw oude tv-ontvanger morgen na 14.30 uur daar omruilen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt?


Ok Vikash,, bedankt.

Hoe werkt dat met omruilen? Moet ik de oude ontvanger verpakt naar bepaald adres sturen ?

En krijg ik dan een verzendlabel?

Vriendelijke groet jpĀ 


Je kan de oude ontvanger inleveren bij het servicepunt waar je de nieuwe ophaalt. Het retour adres dat je op de doos kan zetten is:Ā 

KPNAntwoordnummer 101192400 VB Alphen aan den Rijn

ordernummer 4491718

Ā 

Hier zijn geen kosten aan verbonden


Probleem van de ontvanger is opgelost.

Dank voor de hulp. !šŸ‘

Ā 

Vriendelijke groet jpĀ 


Graag gedaan!:blush:


T.av. Vikash,

Ā 

Het probleem leek opgelost.

Er doet zich nu met de nieuwe ontvanger, HMB 2260 eenĀ  nieuw probleem voor.

Dit is ook al uitgebreid aan bod gekomen bij collega's van jou, maar het probleem zou zitten in deĀ TV.

Ik heb nl via HDMI geen ontvangst, wel via de Scart-uitgang. Alle mogelijke stappen en software updates zijn al doorlopen,Ā  maar biedt geen soelaas.Ā 

Zojuist was mijn buurman zo vriendelijk om met zijn tv bij mij te komenĀ  om te testen. Ook die TV krijgt geen beeld door via de HDMI uitgang van de 2260.

Conclusie is dat het een toch echt aan de ontvanger moet liggen en niet aan de TV.

Ik zou hier graag een goede oplossing van KPN voor willen krijgen.

Ā 

Al vast dank voor je genomen moeite,

Ā 

Vriendelijke jp

Ā 

Ā 


@DjeepieĀ Wat vervelend dat er opnieuw problemen zijn met de tv-ontvanger. Heb je ook al een andere/nieuwe HDMI kabel geprobeerd?


Hallo,

Ā 

Uiteraard,Ā  wel 4 verschillende. Echt alles is nagelopen. Dat valt vast ook op te maken uit de "helpdesk"-historie.

Vriendelijke groet jp


Wat vreemd dat jouw ontvanger nu al niet meer werkt. Het lijkt er op dat het probleem dan toch in de tv-ontvanger zit.Ā Ik ga onze logistieke afdeling vragen of dat mogelijk is om opnieuw een nieuwe toe te sturen. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.


Goedemorgen,Ā Ā 

Afgelopen zaterdag heb ik gebeld met 0800 0402.

Er zou inmiddels een opdracht aangemaakt zijn voor het toesturen van een nieuwe ontvanger.Ā 

Wellicht kan je dat in de historie zien ?

Vriendelijke groet jp DriessenĀ 


Ik zie dat mijn collega aan onze logistieke afdeling heeft gevraagd om een nieuwe tv-ontvanger toe te sturen. Helaas kan ik niet bekijken of dit inmiddels al is gebeurd. ik verwacht dat je op korte termijn een sms ontvangt waarin staat dat je de tv-ontvanger kan gaan omruilen. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je! Ik zal dan voor jou uitzoeken of het mij wel lukt.Ā 


Hallo Vikash, Ik heb nog geen sms ontvangen, Ik zal je latenweten zodra dat het geval is.

Vriendelijke groet jpĀ 


Goedemorgen Vikash,

Ik verwacht vandaag wel een reactie van KPN, cq opsturen nieuwe ontvanger,

De kwestie loopt nu al ruim3 weken en ondertussen is er nog geen definitieve oplossing gekomen.

Kan jij er voor mij achterheen zitten ?

Bij voorbaat dank,Ā 

Ā 

Vriendelijke groet jpĀ 


Het is gelukt! Ik heb zojuist een nieuwe tv-ontvanger naar een servicepunt bij jou in de buurt verstuurd. Donderdag 8 april 2021 na 14:30 uur kan je de tv-ontvanger omruilen.Ā :blush:


Ok, mooi, bedankt voor de moeite.

Ā 

Vriendelijke groet jpĀ