Skip to main content

Als mijn Arris VIP 2952 met de afstandbediening wordt ingeschakeld is via de TV meteen het geluid hoorbaar. Op het scherm is dan de boodschap “Druk op (.) om de TV-ontvanger aan te zetten” zichtbaar. Deze boodschap blijft staan tot na een wachttijd het bij het geluid behorende beeld word weergegeven.

Als de Arris VIP 2952 met de schakelaar aan de achterzijde wordt uitgeschakeld en na enige tijd opnieuw wordt ingeschakeld, werkt na het ophalen van de software de ontvanger goed. Na enige tijd komt het vertraagd weergeven van het beeld bij inschakelen terug. De ontvanger is met een kabel verbonden met de Experiabox.

In het verleden heb ik dit verschijnsel niet gehad en startte de ontvanger direct met beeld en geluid. Is er iets mis met de Arris VIP 2952?

Hi Nico, welkom op het forum. 

Dit hoort in ieder niet zo te gaan. Met een kabel aangesloten, bedel je dan rechtstreeks op de Experiabox? Of zitten daar nog de witte adapters tussen in je stopcontact? Heb je dit probleem eventueel op meerdere ontvangers?

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je.


Hallo Alex_P

In de eerste plaats bedankt voor je reactie. Wat betreft je vragen, het profiel is aangevuld. De VIP 2952 is middels een kabel (ooit meegeleverd bij het installatiepakket) aangesloten op de Experiabox. Heb slechts één ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Nico

 

 


Dankjewel. Zou je de ontvanger ook willen resetten zoals dat hier staat aangegeven bij stap 2? 


Hallo Alex_P

De reset is volgens de instructie uitgevoerd. Als de ontvanger weer problemen geeft, dan meldt ik me opnieuw.

Begrijp alleen niet waarom mijn KPN profiel moest aanvullen met privé-informatie om deze tip te krijgen. Dat had zonder die privé informatie toch ook gekund. Verspreid privé-informatie niet graag. Denk er over na deze weer te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Nico


Fijn, dan gaan we het omruilen. Dit heb ik gevraagd zodat ik ook je lijn kon uitmeten om te kijken of daar nog iets bijzonders te zien was. Gelukkig niet het geval. 

Laat het me weten mocht dit terugkeren. 


Kom even terug op het in het eerste bericht genoemde probleem. Inmiddels is de tijd tussen geluid op de TV en beeld op de TV opgelopen tot 9 seconden. Deze tijd is gemeten met een stopwatch. 

Vervolgens de Arris VIP 2952 uitgeschakeld (met de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger) en na enige tijd weer ingeschakeld. Nadat de ontvanger volledig is opgestart de ontvanger met de afstandbediening uit- en na enige tijd weer aangezet. Het geluid en het beeld komen nu vrijwel gelijk na inschakeling.

De wachttijd is op zich niet zo heel erg. Maar het klopt niet. Iets in de ontvanger gaat mis. Is het mogelijk de ontvanger, zoals gemeld in het vorige bericht om te ruilen voor een goed werkend exemplaar?

Met vriendelijke groet,

Nico


Dat lijkt mij ook de logische stap. Dit wordt gedaan bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Heb je een voorkeur?
 

 


Hallo Alex_P,

Bedankt voor je snelle reactie. Fijn dat de ontvanger wordt gewisseld. De Bruna als afleverpunt is prima. Kom daar regelmatig in de buurt.

Nogmaals bedankt voor je inzet.

Met vriendelijke groet,

 

Nico

 

 


Hi Nico, ik heb het in gang gezet. De ontvanger staat vanaf morgen 15 uur op je te wachten. Neem de oude ontvanger in een doosje mee samen met je ID-bewijs. Laat je even weten of dit de oplossing is?


Hallo Alex-P,

Dat is snel! Heb ook berichten ontvangen dat ik de ontvanger vandaag na 15.00 uur bij het afhaalpunt kan ophalen en de andere ontvanger kan inleveren. Morgen laat ik weten hoe alles werkt. 

 

Met vriendelijke groet,

Nico


Vanmiddag de nieuwe ontvanger opgehaald en de oude ingeleverd. Thuisgekomen de ontvanger meteen geïnstalleerd en het werkt. 

Tot zover het goede nieuws.

Dan nu het slechte.

Toch ben ik niet tevreden. In de eerste plaats lijkt het wisselen van programma's met de nieuwe ontvanger lang te duren. Er zit enige tijd een zwart scherm tussen het omschakelen.

Maar waar ik mij het meest aan erger is het volgende: Op de nieuwe TV ontvanger zit een sticker met de productiedatum. Die is 2015-08. Dat KPN een magazijn heeft waar voor 5 jaar voorraad aan TV ontvangers ligt, weiger ik te geloven. Dan blijft er maar één conclusie over. Het is de oude (probleem) zooi van een ander en daar wordt ik mee opgescheept. De nieuwe problemen zitten al ingebakken. Zie het trage wisselen tussen kanalen.

Maandelijks betaal ik mijn abonnement aan KPN met veel echte, harde en nieuwe euro's van dit jaar. En daar wil ik iets voor terug. Bij voorbeeld goede apparatuur en niet de afgedankte 5 jaar oude (probleem)spullen van een ander.

Gaarne aktie en reactie.

Nico


De productiedatum is niet zozeer van belang, dit is vrij standaard als het om hardware gaat. Het gaat vooral om de software, "zooi” is het niet zoals jij dat mooi benoemd. 

Het wisselen van de programma's hoort niet te gaan zoals jij het ervaart, dit kan ik uit ervaring zeggen omdat ik de ontvanger zelf ook thuis gebruik. Hier moet dus iets anders aan de hand zijn. 

Mijn voorstel is om een monteur jouw kant op te sturen. Schikt het ergens volgende week in de ochtend of middag? Het zijn tijdsblokken van 2 uur. Als je een aantal opties hier laat weten kan ik het voor je inplannen. 

Ik hoor wederom graag van je. 

 


Hallo Alex-P,

Sorry dat mijn vorige bericht wat hard overkwam. Was op dat moment echt boos. Dan moet je eigenlijk geen berichten schrijven. Je kan beter eerst afkoelen.

Fijn dat er een monteur lang kan komen. Wat mij betreft kan dat maandag 29 juni, dinsdag 30 juni of vrijdag 3 juli. Voor een tijd heb ik geen voorkeur.

 

Met vriendelijke groet,

Nico


Geen probleem, snap de frustratie zeker wel. Soms is het ook even lekker om te rellen. :smile:

Ik heb het nu ingeboekt voor maandag de 29ste, tussen 10 en 12. Kan ook zijn dat ze nog met je bellen eerst op je mobiele nummer. Dus mocht je een vreemd nummer zien op je scherm, neem dan op. 

Laat je nog even weten hoe dit afloopt? 


Heb de afspraak met de monteur ook per SMS ontvangen. Hou je op de hoogte.

 

Nico


Hallo Alex_P

De monteur is geweest. Hij heeft de lijn gecontroleerd en de TV ontvanger vervangen. Heeft vastgesteld dat het wisselen van zender met een andere TV ontvanger soms 3 tot 4 seconden duurt. Hij zoekt de oorzaak in het oude iTV platform dat gemigreerd wordt naar een nieuw systeem.

Persoonlijk vindt ik die wachttijd hinderlijk en veel te lang. Is ook aanzienlijk beter geweest. Wacht voorlopig nog even af. Als het blijft, dan meldt ik me weer.

 

In ieder geval bedankt voor je inzet.

Nico