Skip to main content

Ik gebruik de afstandsbediening alleen voor de bediening van het Arris VIP 2952v2 kastje. 

Dit kastje hangt achter de tv, ik wil het ding niet in zicht hebben. Regelmatig reageert het kastje echter niet op de commando's vanuit de afstandsbediening. Ook als ik naast de tv sta en de afstandsbediening rechtstreeks op het kastje richt gebeurt er niets. Andere keren werkt de afstandsbediening goed, hoewel hij altijd traag reageert. 

Ik wil de ontvangst van de signalen voor dit kastje verbeteren. Voor andere apparaten die in een kast staan heb ik hiervoor een marmitek ir extender aangeschaft waarvan de frequentie binnen 30-60 kHz valt. Deze werkt echter niet icm het Arris kastje die 59kHz nodig heeft. 

Heeft iemand tips welke ir extender wel werkt met dit Arris kastje, of hoe ik de communicatie tussen AB en kastje kan verbeteren?

Ik maak gebruik van een LG tv, zonder ambilight, heb ook geen bijzondere stoorzenders anders dan reguliere tv/audio apparaten in de buurt van het Arris kastje staan. 

Dag @auau. Welkom hier op het Forum. Heb je al even geprobeerd om de tv-ontvanger achter je TV vandaan te halen en in het zicht te plaatsen? Reageert deze dan wel goed? Zo niet, doorloop dan de stappen om problemen met je afstandsbediening op te lossen. Je kunt eventueel via deze pagina ook een nieuwe afstandsbediening aanvragen. 

Wat de IR extender betreft: onze afstandsbedieningen worden niet getest met IR extenders, dus ik heb niet direct een passend advies voor je. Je hebt een IR extender nodig met minimaal 56 KHz en die heb je. Heb je het 'ontvangstoogje' van de Marmitek wel in zicht van de afstandsbediening? En welk model heb je precies? Heb je ook al even geëxperimenteerd met de juiste positie van het oogje? 

Wat wellicht ook interessant voor je is: je hebt de optie om voor € 2,50 extra per maand het 4K pakket te bestellen, waarmee je een afstandsbediening ontvangt die de Bluetooth-functionaliteit heeft.  


Hoi, uiteraard al uitgebreid getest met de Marmitek, type 11M53. Alle andere apparaten werken prima met de Marmitek, verwacht niet dat het daar aan ligt. 

De oplossing van een 4k pakket bestellen voor 2,50 euro per maand (30 euro p/jaar) vind ik niet een klantvriendelijke voor klanten die al lang klant zijn en geen behoefte hebben aan 4K. Nieuwe klanten krijgen automatisch een klein kastje met een werkende afstandsbediening, voor bestaande klanten met een probleem is deze oplossing niet beschikbaar? Dan kan ik beter mijn abonnement opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten, ben ik ook per maand nog eens voordeliger uit.


De oplossing van een 4k pakket bestellen voor 2,50 euro per maand (30 euro p/jaar) vind ik niet een klantvriendelijke voor klanten die al lang klant zijn en geen behoefte hebben aan 4K.

Toch zou ik die optie sterk in overweging nemen, het is verreweg de beste manier om de TV ontvanger uit het zicht te kunnen zetten.

Je kunt na zes maanden het 4K abonnement weer stopzetten en dan kan je de TV ontvangers behouden. Het kost je dus €15,- en dat is het mijns inziens wel waard.


Reageer