Skip to main content

Hallo,

Ik heb een LG Oled aan de muur hangen en wil graag mijn tv ontvanger (Arris VIP 5202) wegwerken achter de tv meubel. Nu heb ik gelezen dat dit geen probleem moet zijn als je de witte ab blijft gebruiken maar ik wil juist gebruik maken van de LG magic remote. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit werkt zonder het kast deurtje te moeten openen? Werkt een IR extender? 

 

Het koppelen van de AB lukt, nu nog de verbinding als het kastdeurtje dicht is. 

Heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden op dit forum vandaar mijn vraag. 

De reden dat dit wel kan met een Arris VIP 5202 en de witte KPN afstandsbediening is omdat deze twee samen kunnen werken via Bluetooth.

Een LG magic remote heeft toch ook bluetooth (heb ik zojuist gelezen)? Die BT koppeling naar de Arris VIP5202 lukt niet?

Als dat inderdaad niet lukt, dan moet je inderdaad terug vallen op IR en dan kan ik alleen maar een IR extender bedenken ja.


@Ricoo85

De KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 kan inderdaad op infrarood werken.

Maar de sensor moet wel het IR signaal van de TV kunnen ontvangen.

Als je hem op een bepaalde manier achter de LG Oled tv monteert, zodat de LG het IR signaal naar de sensor van de decoder kan sturen, kan het in theorie werken.

 

Ik heb de Arris VIP 2952 en die staat rechts onder achter de tv en het werkt perfect. 

 

Voor de 5202, zie ook hier. 

 


Thanks @joop2011 

Ik heb het geprobeerd en het werkt! Het zit nu achter de tv en het werkt perfect. Scheelt weer een IR extender kopen


Ik begrijp alleen niet waarom het antwoord van @Ward_ als beste is gekozen.

Dat klopt niet.

 

Maar @Ricoo85 ik ben blij dat het nu perfect werkt. 


Misschien ijdele hoop maar toch hoop ik dat kpn met de tijd mee zal gaan en het mogelijk gaat maken om de TV ontvangers via het netwerk te bedienen. Hier zijn internationale standaarden voor gedefinieerd die in vele apparaten geïmplementeerd zijn. Zo kan ik mijn Sony home cinema set en mijn Sony televisie via het netwerk bedienen met mijn Android telefoon/tablet. Voor de TV ontvanger heb ik echter een Logitech Harmony Hub moeten plaatsen zodat deze de omzetting kan doen van besturing via het netwerk naar IR besturing.

Ik heb deze vraag jaren terug ook al gesteld maar helaas is er nog altijd niets gebeurd.