Skip to main content

Beste KPN,

Mijn Arris VIP 5202 loopt de laatste weken bijna dagelijks vast tijdens het zappen, er verschijnt dan een melding dat ie geen zender data meer binnen krijgt o.i.d. Als je gewoon een zender continue bekijkt is er niets aan de hand en ook Netflix kijken gaat prima.

Net adapter een paar tellen eruit en hij start weer normaal op, wat helaas altijd wel minimaal 30 seconden duurt en dat is vervelend als je dat elke dag hebt. Ik laat ‘m opzettelijk nooit in diepe slaapstand gaan want anders moet je elke keer als je tv wilt kijken 30 seconden wachten en daarna is ie ook nog 2 minuten bezig om de tv gids in te laden. 

Ben nu een half jaar klant en de eerste vijf maanden liep het kastje zelden vast, hoogstens één keer per maand. Is er wellicht een firmware upgrade geweest? Of heeft iemand een trucje?

Met vriendelijke groet, Folkert

Zit deze arris rechtstreeks met een UTP kabel gekoppeld aan het modem.? En wat voor type modem heb je. Heb je die trouwens al een keer gereset.


Ik heb zie dit probleem zo vaak voorbij komen en heb er zelf ook een topic over lopen. In mijn situatie is deze bedraad aangesloten en is werkelijk alles al een keer vervangen.


@Frank3523  Arris zit rechtstreeks in het v10A modem met een 5 meter lange goede kwaliteit Cat5e kabel. Modem draait prima qua internet. Ik heb nu de optie dat ie na 15 minuten in de spaarstand gaat maar eens aangezet, kijken of dat helpt. Betekent dus wel dat elke keer als je tv wilt kijken je 38 seconden aan het wachten bent voordat je beeld hebt maar wellicht helpt het omdat je dan elke dag min of meer opnieuw de Arris opstart. Als dit niet helpt kan ik het modem herstarten, is nu al 144 dagen up na de laatste firmware update.

@Jeroen Ruiter Het vreemde is dat ik er de eerste vier maanden zelden last van had.


Hoi @fdpg1963. Wat vervelend dat jouw tv-ontvanger steeds vastloopt tijdens het zappen. Is jouw ontvanger rechtstreeks aangesloten op de ExperiaBox of zit er nog een switch tussen? Verder ben ik benieuwd of je al eens geprobeerd hebt om de tv-ontvanger op een andere netwerkpoort aan te sluiten? 


Hoi @Vikash 

De ontvanger is inderdaad rechtstreeks aangesloten op de v10A, andere poort kan ik wel eens proberen. Het gebeurt op onregelmatige tijden maar altijd tijdens het zappen.


@fdpg1963 Ik heb niets meer van je gehoord. Heb je de tv-ontvanger nog op een andere netwerkpoort aangesloten en is het probleem daarmee verholpen?


Beste @Vikash 

Ik heb de Arris inderdaad op een andere poort aangesloten en tot nu toe is ie niet vastgelopen maar ik erbij zeggen dat de laatste dagen vooral Netflix gebruikt is. Sluit het topic maar af, mocht het probleem terug komen dan laat ik het nog weten.

Groet, Folkert


Wat goed om te lezen dat het de laatste dagen goed functioneert. Ik hoop dat het goed blijft werken, anders horen we het graag van je!


@Vikash Helaas doet het probleem zich in toenemende mate weer voor. Krijg dan de melding dat er mogelijk geen internet verbinding is. Het is altijd tijdens het zappen.

Spanning paar tellen eraf en hij doet weer een paar dagen normaal.

Internet werkt verder prima...


Wat jammer dat het geen blijvende oplossing was. Krijg je ook een foutcode te zien?


Reageer