Skip to main content

Hoi!

 

Sinds deze week neem ik tv en glasvezelinternet af van KPN. Over de snelheid van de monteur (ondanks dat de afspraak drie keer eenzijdig zonder overleg verschoven werd…?) en het internet zelf heb ik niets anders dan complimenten. De installatie was binnen enkele minuten gedaan. Bekabeld is de snelheid precies 200 Mbit/s, op mijn mesh netwerk door het hele huis minimaal 180 Mbit/s.

 

De set top box geeft echter wat vervelende problemen. Zo is er een continue piep te horen. Zelfs met open ramen en gillende kinderen buiten hoor ik dit. Om niet horendol te worden trek ik nu als work-around iedere keer de adapter uit de box als ik geen tv meer kijk, maar dit is uiteraard niet hoe het hoort. Ik zie dit issue al meerdere keren voorbij komen op het forum - als de oplossing een nieuwe set top box van de oude generatie is dan vind ik dat prima. Ik heb geen 4K-abonnement en ben ook niet van plan deze af te sluiten. 

Daarnaast heb ik ook regelmatig last van haperend beeld. Ik heb op verschillende momenten de internetsnelheid getest van de UTP-kabel die ik via powerline-adapters gebruik voor de Arris. Deze is telkens in de bandbreedte van 90 - 95 Mbit/s. Dat is ruim voldoende, toch? Hebben jullie enig idee waar dit nog meer aan zou kunnen liggen? 

 

De iTV app zou een werkbaar alternatief zijn, ware het niet dat de warme kleurtemperatuur niet fijn is.  Input op deze vraag wordt ook zeer gewaardeerd. :smile:

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Met vriendelijke groet,

Michel

Hi Michel, welkom op het forum. 

Hier kan ik vrij kort over zijn. Een piepende ontvanger is niet goed, deze gaan we simpelweg voor je omruilen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 


Hi Alex_P,

 

Fijn dat ik ‘m mag omruilen! Ik heb mijn profiel compleet gemaakt. Mocht je nog informatie missen dan hoor ik dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

Michel


Top! Morgen na 15 uur mag je hem hier omruilen. Neem de ontvanger mee in een doosje zonder afstandsbediening. Neem wel je ID-bewijs mee. :relaxed:

Laat je me even weten of het met de nieuwe goed lukt?

 


@Michel uit Amsterdam, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hoi Alex_p,

 

We hebben de nieuwe settop box vanmiddag afgehaald. Ik zal morgen laten weten of het met deze beter gaat.


Top!


Yes, deze settop box werkt naar behoren. Hartelijk dank voor jouw hulp, Alex_P!


Yes, deze settop box werkt naar behoren. Hartelijk dank voor jouw hulp, Alex_P!

Wat fijn! Graag gedaan.