Skip to main content
Sinds afgelopen vrijdag hebben wij een KPN ADSL abonnement met 2x een Arris VIP 5202 4K digitale tv ontvanger.



Over het algemeen tevreden maar we lopen helaas tegen een probleem aan als we spoelen bij een opname. Als we vooruit spoelen en dan bij een bepaalde gewenste positie op afspelen drukken slaat hij gelijk 1-2 minuten over (of soms terug) vanaf het punt waar op play drukten. Dat is niet bepaald handig / fijn.



Achteruit spoelen gaat wel gewoon goed. Dus dan gaat hij wel spelen op het punt waar we op play drukken.



Ik weet dat deze ontvanger nog maar net op de markt is, maar is dit een bekend probleem?
Heb een workaround gevonden. Op de positie waar je wilt afspelen op terug spoelen drukken en dan gelijk op play...
Welkom op het forum @petercv, goed dat je het meldt. Ik herken dit wel enigszins, maar ik weet niet of dit als probleem bekend staat. Ik wil het wel graag voorleggen bij mijn collega's die over de ontwikkeling gaan.



Gebeurt dit alleen als je heel snel (x64) vooruit spoelt? Of ook als je bijvoorbeeld x2 gaat?



Algemene tip voor doorspoelen: als je tijdens het afspelen van de opname op 5 0 0 drukt, en dán het doorspoelknopje, springt de opname gelijk 5 minuten naar voren. Dan heb je dat 'timing probleem' niet meer.
Hi Paul. Snelheid van spoelen maakt niet uit. Bedankt voor de tip btw!
Hi Paul. Snelheid van spoelen maakt niet uit. Bedankt voor de tip btw!

Oké, duidelijk. Ik ga het zelf ook even testen vanavond en zal het bij mijn collega's neerleggen. Bedankt voor de feedback, wordt zeker gewaardeerd!