Skip to main content
Beantwoord

arris vip 5202 zendt geen signaal uit

• October 31, 2021
  • 14 reacties
  • 608 keer bekeken

Ik heb een arris vip5202 kastje. Heeft het prima gedaan maar nu krijg ik continu de melding "geen signaal" op de tv. Ik heb de HDMI kabel getest en die werkt (dvd komt prima door) en heb ook de oude kabel weer ingeplugd maar helaas toch "geen signaal" op de tv. Heb alle andere HDMI ingangen op de tv getest en die werken ook. Ligt het dan toch aan het kastje? 

Graag advies want kijken via de Chromecast is niet ideaal. 

Beste antwoord door DennisA78

De tv zelf al eens compleet van de stroom gehad?  Dus echt stekker eruit en minuutje wachten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• October 31, 2021

Hallo @Uiltjeenco , al eens een frisse start gedaan?  Brandt er wel een controlelampje, forten of rood?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2021

Yep. Heb de stroom er al vanaf gehaald en internet gereset, de box geeft groen licht als ie aan staat/rood als ie uit is en reageert op de afstandsbediening 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 31, 2021

@Uiltjeenco Wellicht zit het probleem in de gebruikte HDMI-kabel. Heb je een andere HDMI-kabel die je kunt proberen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2021

Heb twee gloednieuwe kabels geprobeerd en de oude kabel waar die het eerst mee deed ook. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 31, 2021

Maar welk type hdmi-kabel gebruik je nu? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 31, 2021

Maar welk type hdmi-kabel gebruik je nu? 

Het type staat meestal op de kabel zelf (dus niet op de stekkers). Bijv. 1.4 of 2.1

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2021

Een alteq 1.4b - High Speed kabel. Was de vorige (oude) ook dus daar is niets veranderd. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 31, 2021

Een alteq 1.4b - High Speed kabel. Was de vorige (oude) ook dus daar is niets veranderd. 

Probeer eens een 2.1-kabel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2021

Hmmmm.... Dan moet ik die eerst in huis halen. Zal binnenkort updaten wanneer ik dat geprobeerd heb. 

• October 31, 2021

De goedkoopste hdmi kabel van bijvoorbeeld de Action, is goed genoeg.  Alleen bij veel grotere lengtes is een betere kwaliteit aanbevolen.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • October 31, 2021

De tv zelf al eens compleet van de stroom gehad?  Dus echt stekker eruit en minuutje wachten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Uiltjeenco, welkom op ons forum! 
Ik zie dat je al een heel einder op weg geholpen bent door de community.
Is het nog gelukt met de nieuwe HDMI kabel?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Misschien een hele rare opmerking...maar heb je gecheckt of te tv wel op de juiste HDMI-ingang staat?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!