Skip to main content

De tv ontvanger Arris VIP2952 is aangesloten op een Sony Bravia dmv HDMI. Op willekeurige zenders geeft het soms roze verticale strepen. De stekker uit de ontvanger halen helpt tijdelijk en dan komt het even later of de volgende dag weer terug.


Vandaag bleef het terug komen, dus een andere HDMI poort op de tv geprobeerd. Tv terug naar de fabrieksinstellingen etc. Helaas hielp dit niet. Uiteindelijk de tweede tv ontvanger - ook een Arris VIP2952 - aangesloten en geregistreerd (lag al enkele jaren in de doos op zolder.) En nu blijven de roze strepen weg.
 

Hoe is de defecte Arris VIP2952 om te ruilen?

Tot op heden geen reactie en telefonisch verwijst de kpn (via een standaard bericht)door naar het forum... @Allart enig idee?


Dag @Patrick A. Van harte welkom hier. Dat lijkt me wel irritant, die strepen door je beeld. Als ik het goed begrijp heb je twee tv-ontvangers en speelt het probleem niet op de andere tv-ontvanger als je die aansluit. Even ter check: je hebt daarvoor wel dezelfde kabels gebruikt? Als dat het geval is, dan lijkt het er inderdaad op dat je tv-ontvanger defect is. Wil je het serienummer van die tv-ontvanger toevoegen aan je profiel en me een seintje geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag.


Bedankt voor je bericht @Natasja . Dat is correct, het serienummer van de tv ontvanger heb ik zojuist toegevoegd op mijn profiel onder Type TV ontvanger(s). De HDMI kabel en zelfs de HDMI poort op de tv zijn hetzelfde gebleven,  tot dusver zonder problemen met de andere tv ontvanger. 


Dag @Patrick A. Duidelijk. Ik heb een nieuwe tv-ontvanger voor je aangevraagd. Je hebt hiervan een bevestiging ontvangen per e-mail en/of sms. Laat je weten of alles weer in orde is, zodra je de nieuwe tv-ontvanger hebt geïnstalleerd? 


Hallo @Patrick A. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd en ga er daarom van uit dat alles zo in orde is. Laat het gerust weten als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt. 


Hi @Natasja ja de tv ontvanger is binnen en werkt, bedankt. Helaas een refurbished/gebruikte gezien de gebruikerssporen, dus geen nieuwe.


Dag @Patrick A. Ik kan me voorstellen dat je het liefst een nieuwe tv-ontvanger ontvangt zonder gebruikerssporen. De apparatuur die wordt geleverd kan inderdaad refurbished zijn. Deze hardware functioneren prima en tonen geen defecten. Ik lees ook dat alles weer werkt zoals het hoort. Dat is goed nieuws. Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 


Reageer